Inlägg från: malme73 |Visa alla inlägg
  • malme73

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

vänat skrev 2010-05-24 09:54:10 följande:
    Ja de ska de vara!! Ju för dess bättre.
    Tack för snabbt svar. ska genast ta telefonen o ringa...
  • malme73

Har just ringt o åberopat vårdgarantin. Fick då reda på att i dagsläget går det inte att hålla. Men att det dock kommer att ske tidigare än utsatt tid.
    Han informera mig om det fria valet. Och jag fick dom fyra man kan ringa till. Så jag har lite o göra nu... så förväntansfull... Idag kl:10 op min kusin uppe i Norrtälje

• malme73

Jag har precis flyttat min remiss till Ersta, det kändes som det bästa valet för mig.
    Beräknas komma på bedömningsmöte inom 6 mån och blir jag godkänd så op 3 mån efter och det är något som känns bra. Så om ett par dagar ligger min remiss hos Ersta...

• malme73
    Mli79 skrev 2010-05-24 12:52:29 följande:
    Vart var det du skulle på bedömning? Det kommer säkert att gå bra, jag förstår dock att du är nervös, det var jag också. Mycket mer nervös för det än för min OP nästa vecka.
    Jag tyckte det va bästa alternativet att välja Ersta. Visst är du också här nere från skåne? Hur gjorde du när du skulle dit på bedömnings mötet? Alltså resan?
    Har det gått så fort att det e din tur nästa vecka?
  • malme73
    Mli79 skrev 2010-05-24 16:50:22 följande:
    Jepp, från Skurup. Jag flög upp t/r över dagen bara. Så smidigt att bo nära Sturup och dessutom ha studentrabatt Från det att Ersta fick min remiss så har det fram tills nästa vecka tagit 3,5 månad. Så här har det gått snabbt!
    Flög du till Arlanda då? Och hur tog du dig vidare sen? Va det svårt o hitta?
    Många frågor men gillar när jag har någon så när koll på saker. Och tack för att du hjälper mig med dessa frågor. Bara ett stenkast härifrån som du bor :))
  • malme73
    Queenie70 skrev 2010-05-24 17:50:06 följande:
    Alltså SHIT va jag irriterar mig på BMI måttet. Jag har gått ned nästan 50 kilo. Folk som ser mig säger att jag inte borde gå ned mer. JAg ser helt normalviktig ut nu. Drar storlek 44, nyckelbenen sticker ut. Visst mager är jag inte. Men enligt mitt BMI så ligger jag kvar på FETMA status. Det är inte klokt. För att komma ner till strax under Fetma och ligga på den övre skalan av övervikt behöver jag gå ned 10 kilo till. För att hamna på den övre skalan av normalvikt ska jag ned 20 kilo till. Och det säger jag er gott folk att skulle jag gå ned 20 kilo till skulle jag se anorektisk ut. JAg ger inte piss och skit för den där jävla BMI skalan. *tvi*
    Grattis till tappade kg.

Jag håller med dig ang bmi skalan, den borde inte vara så avgörande.

Man e så olika i kroppsformerna, så som du skriver att du e tunn över nyckelbenen och har strl 44 i kläder men enligt bmi är du ff på fetma. Så märkligt!
  • malme73
    Mli79 skrev 2010-05-24 18:47:47 följande:
    Jag flög till Arlanda, tog expresståget till centralen. Jag är ju född i Sthlm och har bott där i 20 år så för mig är det ju lätt att hitta Smidigast är ändå att flyga till Bromma och ta flygbussen därifrån till centralen. Från kan man antingen gå, ta taxi, buss eller tunnelbana. Om jag inte har fel för mig så är det bara två stationer med t-banan till Slussen och därifrån går man till Ersta på 5 minuter. Det är inte särskilt svårt att hitta, det är ju inte mitt inne i stan.Vart bor du om du bor så nära?
    Rekomenderar du att jag flyger till Bromma då, tar flygbussen in och sen ev tunnelbanna el taxi. Jag har bara varit i stkhlm ett par gånger. Då har du lite släktingar som kan skäma bort dig efter din op. Ystad bor jag i.
  • malme73

Hej hej

är nu ca 3 veckor sedan som jag ringde o flyttade min remiss och betalnings bekräftelse. Har inte hört något än. Ska jag ringa eller vänta 1-2 veckor till....

• malme73
    Mli79 skrev 2010-06-14 10:54:07 följande:
    Flyttade du den till Ersta?
    Om det är fallet så skickar dom ingen bekräftelse, det första man får från dem är kallelse till bedömningen. Men om jag vore som du så hade jag ändå ringt och hört så att den inte har kommit på villovägar.
    Hej hej..
    Jag flyttade den till Ersta. Då ska jag bara ringa dit och höra så dom fått den. Tack snälla för svar, man går ju o väntar.

Idag har jag varit o skrivit in mig på ett gym som jag ska pröva ihop med en personlig tränare. Tror dock jag har för lågt bmi, men vi har hjärt o kärl sjukdomar samt fetma i släkten. Så kanske jag kommer rätt med min vikt o kan lämna den platsen till någon som behöver den mer. Har många tankar kring denna op, då min svärmor gjorde denna op för 2 v sedan, det tillstöte komplikationer.

kram
  • malme73
    SilverEmma skrev 2010-07-14 16:15:34 följande:
    I skåne var det 35.
    Så om man flyttar sin remiss till Ersta och har en BMI på 36 så kan bli nekad på Ersta men godkänd i skåne???
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)