Inlägg från: malme73 |Visa alla inlägg
  • malme73

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-08-19 22:42:04 följande:
    Jag kom på att jag har ju glömt berätta hur det gick på anställningsintervjun som jag var lite nervös inför. Jag fick så mycket fin peppning här i tråden!! Kärlek till er.

Jag fick jobbet!
    Och det trots att jag inte kan börja nu, utan jag kommer ta föräldraledigt direkt och rektorn är tvungen att ta in en vikarie för mig hela hösten. Men hon tyckte det var värt det för att vara säker på att jag inte sökte mig någon annanstans innan de skulle rekrytera mer personal. Det kändes som ett bra betyg på att jag gjort ett gott intryck.
    Tack alla snälla som gav mig mod och styrka att gå dit rak i ryggen och inte låtsas om min vikt.
    Grattis till nytt jobb
  • malme73
    V P E skrev 2010-08-20 16:46:51 följande:
    En annan idé om man snabbt vill lägga på sig inför invägning är ju att hinka vatten innan... Ett par liter på en förmiddag kan man ju fixa...
    Och så Dr. Martenskängor, knähöga...

Det måste vara oerhört frustrerande att inte "kvala in", då man ju vet att operation är enda möjligheten att verkligen få ett bättre, hälsosammare liv.
    Hej hej... läste i din blogg.
     Jättebra skrivit av dig. Man kan som icke opererad få en bild av vad som ska hända...
  • malme73

Hej hej...

Precis hemkommen från 1 v semester i turkiet och vad hittar jag i posten....
    JO min kallelse för bedömning på Ersta, håll i Er. När jag ringde innan vi åkte sa dom till mig tidigast okt
    Och nu ska jag va där redan den 9 sept. Är så attans glad!
    Hoppas detta va min sista tjockis semester!
    Någon annan från skåne som ska på bedömning den dagen???

Kram från en lycklig skånetös... som hoppas så

• malme73
    Mli79 skrev 2010-08-30 07:53:03 följande:
    Idag ska jag iväg och klippa mig och fixa glasögon! Det var en av mina belöningar när jag nått ett viktmål. Ska bli så skönt att bli av med dessa gardiner som ändå bara sätts upp med en snodd varje dag. Jag känner frisören, och bor dessutom nästgårds med henne. Hon har en av de lyxigaste salongerna i Malmö, och så är hon själv jättesnygg så jag litar så pass på hennes omdöme att jag praktiskt taget ger henne fria händer. Lite nervös är jag allt!
    Va härligt, skönt med egentid o få rå om sig. Samtidigt spännande med ny frisyr :)
  • malme73
    sabinaa skrev 2010-08-30 09:28:34 följande:
    Stort grattis till dig! Det var väl du som fick in din remiss i början på juni? Här är två stockholmare som fick tid för bedömning i september, dom fick också in sin remiss i början på juni. Min kom in i slutet av juni så jag hoppas inte att få komma dit tidigare än november. Men det ser ju helt klart ljust ut om du från skåne får komma så pass tidigt.

Jag hade inte kunnat åka den dagen ändå, för då blir min påg 2 år... =) så det var ju tur.......annars hade jag ju fått tacka nej.... (hoppas ni förstår ironin)

Lite synd dock, för det hade varit kul och skönt att kunna åka upp med någon annan.

LYCKA TILL!
    Helt rätt, min remiss kom till och registrerades hos Ersta den 3 juni.
    fick till svars inn
    Min lille fyller den 18 sept. Man vill va hemma hos dom när dom fyller.

skoj att jaga flygbiljetter igår.. Blev dyrt. Men det e värt varenda kr Glad

Jag fick till svars när jag ringde veckan innan jag åkte att ev okt.
    Och nu blev det en hel månad innan. Så dom kanske kommit ifatt lite...
  • malme73
    sabinaa skrev 2010-08-30 09:50:11 följande:
    Ja, jag tror också att dom kommt ifatt lite. Att det börja röra på sig nu efter semestern. Aldrig fel!

Ja, kan tro att flygbiljetterna blev dyra! Hur ska du göra, ska du sova över natten eller?
    Jag har första tiden 13:20, så flyger upp runt 9 och sedan hos dietisten 14:30 så har ett par timmar att kolla runt. Hem går flyget 20, fanns inget tidigare flyg, den dagen och hem vill jag...

Om jag nur blir godkänd. När det e dags för op är man kvar på Ersta efter op eller man måste bo på hotell?
  • malme73
    Fragile Angel skrev 2010-08-30 11:11:37 följande:
    Jag mår så dåligt. Blev ju sjuk förra veckan, hade hög feber i ngt dygn, sedan snuva och hosta. Igår kväll fick jag tillbaka febern, och imorse vaknade jag med 39,2 i temp och så tungt att andas. Ska till närakuten 13.15. Jag tror på lunginflammation, känner igen förloppet då jag hade det för två år sedan. Då var jag galet sjuk, fick byta antibiotika fyra gånger innan jag blev frisk, var sjuk med 40 i temp itre veckor, sedan tog det fyra månader innan jag återhämtade mig helt.
    stackars dig... krya på sig o hoppas du får hjälp snabbt... kramiz
  • malme73
    två mirakel skrev 2010-08-30 23:07:25 följande:

Hej är ny här...
    Jag skulle vilja ha hjälp av nån som ve hur man ska göra för att
    få en gastric bypass.... ringde till vårdcentralen och pratade med en sköterska och sa hur det låg till tt jg väger för mycket och att jag vill ha hjälp kanske få en tid hos läkarn för bedömning...... till svar fick jag att det inte var värt att boka in en tid hos läkarn utan att om jag nu visste vad som hade orsakat att jag väger så mycket så skulle jag själv åtgärda det (alltså sluta äta och motonera mer) ville inte lyssna på att jag faktiskt har försökt..hmm
    Så till den stora frågan hur har ni gjort för att få dom att lyssna och göra en med utredning mm
    är 175 cm och väger 124 kg
    tacksam för svar!!!!

Jag skrev egenremiss. Skickade den till Landskrona. Och flyttade den sedan till Ersta.
    Bor i så liten kommun där alla vet allt om alla. Och jag kände att gå till min husläkare inte vart ngt alternativ, så jag skrev egenremiss med hjälp från fina töser här i tråden....
  • malme73
    sabinaa skrev 2010-09-01 15:40:54 följande:
    Usch fy. Jag har feber och förkyld och svårt att andas till och från. Typiskt.

Sen har man ju börjat hoppas igen. En tjej från Ystad, en liten bit från där jag bor har fått sin tid för bedömmning och hon fick in sin remiss 2-3 veckor innan jag fick in min. Vi både fick vår remiss skickad till Ersta. Så nu har man ju börjat hoppas igen och jag HATAR DET. Jag är inget big fan av känslan som kallas hopp. Man blir bara lessen och supernere. Nu hoppas man att det ska komma en bedömning till mig med, typ idag men ingenting kommer i brevlådan. Funderar på att ringa Ersta men har inte kommit på en fråga som gör att sköterskan kan få hoppet att försvinna.

Har ni en fråga som skulle passa bra? =)

Ja, jag vet, det låter skumt men det är lättare att vänta när man inte hoppas varje dag att idag ska brevet komma.

Har aldrig gillat hoppet.
    Gör som jag... Ring och fråga när dom tror att du ska få komma på bedömning? Jag gjorde det 2 ggr och fick till svars okt/nov och ringde innan jag åkte... och vips så kom där ett vit kuvert när jag va på semestern :)
    Kanske rena turen el så har dom kommit ifatt. Håller tummarna för dig. Kanske kan vi om vi blir godkända få samma op, hoppas kan vi juh få göra... kramiz
  • malme73
    sabinaa skrev 2010-09-01 17:18:46 följande:
    Jag har ringt några gånger och dom säger 6 månder varje gång. Men ska nog ringa igen och fråga efter en mer specifik tid. Om det går. Så himla skönt att få ett kuvert utan att ana att det skulle komma så fort! Och vilken tur att du var på semester. Fan va skönt o komma hem och se det vita kuvertet vänta på dig!

Ja, det hade ju varit ganska kul och himla skönt om vi kunde göra en OP tillsammans. Så man kunde åkt upp och ner tillsammans.

Jag är dock väldigt glad för din skull och jag ska tänka extra mycket på dig den 9 september. Inte så svårt att glömma eftersom min lille son fyller år den dagen!
    När jag ringde så sa hon först okt/nov och innan vi åkte sa hon slutet av sept och början av okt. Så då tycker jag att dom ska kunna titta vart du ligger. Har du fått uppge dit persnr när du ringt? Jag gjorde det båda ggr. Jag ringde detta nr 08-7146653 när jag frågade.

Det va underbart att få se det o veta att man är på gång.
    Tackar för dina tankar o hoppas att din son får en underbar födelsedag den dagen :)

Men vi hörs innan... kramiz
  • malme73
    skärgårdsbo skrev 2010-09-02 07:07:28 följande:
    Jag har gått ner 24 kg men har fortfarande långt kvar till mitt mål. Men jag är supernöjd än så länge. Det enda jobbiga just nu är att jag tappar så sjukt mycket hår! Jag måste ha håret uppsatt för att inte drälla för mycket omkring mig och vågar knappt borsta det med risk för att få kala fläckar.  :/ Men detta var ju väntat så det är ju bara att gilla läget och hoppas att man får behålla några få hårstrån i alla fall. :)
    Hej
    Köp kiselkapslar i hälsokosten....
  • malme73
    Davidoff1975 skrev 2010-09-02 21:03:40 följande:

Om man vill ha remissen flyttad till Ersta ringer man kirurgen här i västerås eller ringer  man landstinget och säger att man vill flytta den?

du ringer till det sjukhus din remiss e skickad till
  • malme73
    pilliss skrev 2010-09-03 07:33:08 följande:
    Go morron.
    Nu ska jag strax ner och lämna sonen sen ska jag köra till Aleris.
    Är ganska nervös... :-s på bedömning.

Håll tummarna...
    Lycka till... Kram
  • malme73
    SkinnyNo2 skrev 2010-09-03 12:35:10 följande:
    Hej!
    Har en liten fråga.... Är det någon som op'ats på Ersta i Stockholm och som vet varför dom kör "tvärtom"? Dvs varför man får träffa sjuksjöterska och dietist innan man får träffa läkaren. För jag gissar att det inte är förrän man träffat läkaren som man vet om op blir av eller inte...??

Har tider nästa vecka, måndag och torsdag, för mina första besök och sen tid hos läkare 23/9.
    Är sjuuuukt nervös och vill bara att det ska bli 23/9 så jag får ett besked om op blir av eller inte, vill inte ha några förhoppningar innan jag har fått ett ja....
    jag ska först träffa sköterska sedan Dr och sist dietisten oc jag ska dit den 9 sept
  • malme73
    SkinnyNo2 skrev 2010-09-03 15:17:38 följande:
    Vem ska du träffa 9/9?
    Jag ska till sköterska 6/9, dietist 9/9 och sen läkare 23/9.
    Då har du ännu en annan ording alltså....?
    jag kommer nere från skåne så jag ska träffa alla samma dag... med början 13:20, dietist 14:30 och Dr där emellan
  • malme73
    pilliss skrev 2010-09-03 16:05:31 följande:
    Var där idag.
    Läkaren gick igenom allt på ett grupp info.
    Sen fick vi komma in till läkaren och sen till sköterskan.

JAG SKA OP DEN 13 OKTOBER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Är såååå glad och nervös.....

(ska gå ner 6 kg tills op)
    grattis till op..
  • malme73
    Fragile Angel skrev 2010-09-03 17:50:34 följande:
    Jag fick träffa läkaren först, sedan dom andra. Är opererad på Ersta.
    Ska träffa obest sköterskan 13:20 Dr Joakim Pålstedt 13:40 Dietist 14:20

Någon som blivit opad av honom? Hur e han som Dr?
    Börjar bli nervös.....
  • malme73
    malme73 skrev 2010-09-03 19:39:41 följande:
    Ska träffa obest sköterskan 13:20 Dr Joakim Pålstedt 13:40 Dietist 14:20

Någon som blivit opad av honom? Hur e han som Dr?
    Börjar bli nervös.....
    Frågar igen....
    Ni som op på Ersta har ni blivit det av Joakim Pålstedt.
    Hur e han som Dr?

Lätt att prata med, klurig mm
  • malme73
    Mli79 skrev 2010-09-05 16:09:22 följande:
    Nu är det dags även för mig att visa en skillnad

vilken skillnad WOW. Passar jätte bra i din nya frisyr
    Hur mycke har du gått ner?
    Sitter själv i många tankar nu... på torsdag gäller det.
    Vem op dig?

Kram
  • malme73
    james skrev 2010-09-06 10:00:18 följande:

Bjuder på en före efter....

Första bilden ca en vecka innan op förra sommaren, 104 kg och bmi 35.2, andra bilden från igår 59kg bmi 19.9.
    Kollade på gamla bilder igår och min son 4,5 år pekar på mig och säger -men mamma vem är det som håller i mig där???? -men älskling det är ju jag han känner inte igen mina före bilder....

www.chanstillnyttliv.blogg.se

wow... vilken skillnad frågar nyfiket vart blev du op?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)