Inlägg från: Fragile Angel |Visa alla inlägg
  • Fragile Angel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Annicka skrev 2010-08-30 11:13:00 följande:
    Inte bra Krya på dig!

Kram Annicka{#emotions_dlg.flower}
    Tack ska ni ha .
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Fragile Angel
    flashieangel skrev 2010-08-30 12:12:24 följande:
    Jag blir snart galen på allt... Jag mår bra och dåligt om vart annat... Känner mig nere o deppad!!!
    Jag opades för exakt tre veckor sedan och vågen har stått still helt i två veckor... Äter jag fel? Äter jag för mycket? Jag känner ju ingen mättnadskänsla...bara hunger...har dom gjort fel på mig?? Det är sååå mycket tankar jag har så det är inte klokt!!! Hur mycket exakt är det man ska äta, jag har ingen aning...Gråter

Jag vill gå ut o gå men nåt tar stopp, jag går inte ut, sitter bara inne o deppar...blir galen snart...
    Det är inte alltid man rasar i början, kroppen måste anpassa sig. Man ska äta 1-2 dl per måltid ungefär.

Kämpa på!

Kram
  • Fragile Angel
    malme73 skrev 2010-08-30 13:28:07 följande:
    stackars dig... krya på sig o hoppas du får hjälp snabbt... kramiz
    Tack .

Det var som jag trodde, jag har LUNGINFLAMMATION. Mitt CRP (snabbsänka) var på 290, det ska vara på mindre än 10 om man är frisk. Antibiotika i 10 dagar.
  • Fragile Angel
    Davidoff1975 skrev 2010-08-30 15:28:19 följande:
    Krya på dig
    Tack
  • Fragile Angel
    V P E skrev 2010-08-30 15:35:37 följande:
    Trist! Hoppas att du blir hjälpt av medicinen snabbt och slipper byta antibiotika!
    Det hoppas jag med.
  • Fragile Angel
    Adalel skrev 2010-08-30 16:10:57 följande:
    Hoppas du får rätt medicin direkt den här gången, krya på dig.
    Tack
  • Fragile Angel
    1638 skrev 2010-08-30 16:31:14 följande:
    Krya på dej!
    Tack
  • Fragile Angel
    cyprezz skrev 2010-08-31 08:05:02 följande:
    Hej alla har en liten fråga till alla er som väntar på op eller har gjort den nyligen. Hur länge fick ni vänta från remis inkom till op (vill helst ha svar ifrån dom som har varit icke med medisinskförtur.

Tack på för hand
    Var på VC i mitten på december-2009.

I början på januari-2010 hamnade min remiss på DS, dom skickade den vidare till SÖS, eftersom det var mitt upptagningsområde. SÖS sa att jag skulle få förtur pga. av mitt höga BMI, det skulle ta cirka åtta måander, vilket jag vägrade gå med på, så jag valde att använda mig av valfrihet i vården, och min remiss skickades i mitten av januari-2010 till Ersta. Den 15 mars-2010 opererades jag. Så allt som allt tog det 3 månader .
  • Fragile Angel
    hittabritta skrev 2010-08-31 21:02:10 följande:
    Är jättenervös. Ska till min Vc imorgon för att få en remiss. Är aswtma en följdsjukdom. Kan ni tipsa om något särskilt att nämna/inte nämna till läkaren? Hur avgörs det om jag är behörig till op eller ej när remissen väl är ivägskickad? Går de bara på bmi? Är ej alkoholist, men lider av depression sen så långt jag kan minnas och medicinerar för det. Kommer det bli ett problem? Fruktansvärt ont i ryggen, särskilt svanken och orkar knappt röra på mig. Vill inte visa mig ute, och jag längtar efter att kunna busa med mina barn utomhus utan att skämmas över mig själv.

Nu ger jag ta mig fan själv en kram . Oj ,vad jag kämpar. Och ni med. Kram på er. 
    Vet inte om astma kan räknas som en följdsjukdom faktiskt.

Jag lider av depression,  eller rättare sagt av PTSD, och har så gjort i kanske 10 år, jag medicinerar och går i terapi för det, och det var inget hinder för att få en operation. Man ska vara "psykiskt stabil", dvsmedicinera med god effekt.

Jag kunde inte ens gå 100 meter utan att ryggen (svanken) gick mitt itu, samt att jag fick andnöd. Kunde inte leka med min dotter. Ville heller inte visa mig ute.

Nu förundras jag var dag hur mkt jag har förändrats i takt med att nästan 40 kilo har försvunnit. Jag känner mig mkt gladare, och har hört att jag upplevs så också. Jag har kommit långt i min sociala fobi, jag kan handla själv nu, jag åkte buss själv igår, och jag dog inte, haha.

Jag kan ha mina gamla kläder, som iof är lite för stora, men jag kan ha dom.

Lycka till imorgon!
  • Fragile Angel
    james skrev 2010-08-31 22:17:54 följande:
    Jag tror också det baseras på vikt el bmi, ett högre bmi = större risk vid narkos och mer fett runt levern, då är det viktigare med viktminskning innan operationen.... själv hade jag på ett bmi på 35 och behövde inte gå ner något el flyta innan op.....

www.chanstillnyttliv.blogg.se
    Okej, jag ar ALDRIG "avslöjat" mitt BMI, för jag har skämts så mkt, men det var iaf på 51,4 innan operation, och jag behövde inte gå ner i vikt innan operationen.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)