hittabritta skrev 2010-08-31 21:02:10 följande:
Är jättenervös. Ska till min Vc imorgon för att få en remiss. Är aswtma en följdsjukdom. Kan ni tipsa om något särskilt att nämna/inte nämna till läkaren? Hur avgörs det om jag är behörig till op eller ej när remissen väl är ivägskickad? Går de bara på bmi? Är ej alkoholist, men lider av depression sen så långt jag kan minnas och medicinerar för det. Kommer det bli ett problem? Fruktansvärt ont i ryggen, särskilt svanken och orkar knappt röra på mig. Vill inte visa mig ute, och jag längtar efter att kunna busa med mina barn utomhus utan att skämmas över mig själv.
Nu ger jag ta mig fan själv en kram . Oj ,vad jag kämpar. Och ni med. Kram på er.
Vet inte om astma kan räknas som en följdsjukdom faktiskt.
Jag lider av depression, eller rättare sagt av PTSD, och har så gjort i kanske 10 år, jag medicinerar och går i terapi för det, och det var inget hinder för att få en operation. Man ska vara "psykiskt stabil", dvsmedicinera med god effekt.
Jag kunde inte ens gå 100 meter utan att ryggen (svanken) gick mitt itu, samt att jag fick andnöd. Kunde inte leka med min dotter. Ville heller inte visa mig ute.
Nu förundras jag var dag hur mkt jag har förändrats i takt med att nästan 40 kilo har försvunnit. Jag känner mig mkt gladare, och har hört att jag upplevs så också. Jag har kommit långt i min sociala fobi, jag kan handla själv nu, jag åkte buss själv igår, och jag dog inte, haha.
Jag kan ha mina gamla kläder, som iof är lite för stora, men jag kan ha dom.
Lycka till imorgon!