Inlägg från: Fragile Angel |Visa alla inlägg
  • Fragile Angel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Adalel skrev 2010-09-01 06:31:35 följande:
    Modigt att våga avslöja, opades du på Sophiahemmet?
    Vad är ditt BMI på idag?
    Mitt ligger på 44, jag har blivit sövd flera ggr utan problem  men jag ska ju på bedömning den 23e så vi får se vad som händer. Dagarna går såå långsamt.

Tack till er andra som svarat med :) 
    34,9 är mitt BMI på idag, nästan 40 kg är borta på fem månader .
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Fragile Angel
    Adalel skrev 2010-09-01 09:25:24 följande:
    Oj vilken skillnad, det är ju kanon, grattis :)
    Tack
  • Fragile Angel

Jag är så ledsen. Jag har varit hemma från mitt arbete sedan 2002, med undantag för tre månader under 2004.
    Jag har varit sjukskriven för PTSD. Nu ska jag börja arbetsträna, och jag har sett fram emot det, jag känner mig redo att möta världen igen. Så idag var jag på mitt jobb för första gången på 6 år, och jag hade sett fram emot det så mkt. Jag fick ett slag i ansiktet då chefen sa att jag inte får komma tillbaka till min arbetsplats, till "min" sjukhemsavdelning, då det inte finns någon vakans där. Så jag måste måste börja jobba på en annan sjukhemsavdelning, några mil bort...

Det kan ju bli bra, men då mkt av min problematik under sjukskrivningen har varit social fobi, så känner jag att det kommer att bli otroligt svårt att byta arbetsplats. Möta nya människor.

FAN!

• Fragile Angel
    lyckligjanuari skrev 2010-09-01 19:58:27 följande:
    Vad trist men du ska ju arbetsträna inte vikariera för någon väl du borde det inte behöva byta avdelning men om du måste det så ta det en dag i taget Jag hoppas det ordnar sig.

JAg ska till dietisten på Ersta på fredag ska skriva upp det jag äter i två dagar jag har gjort det men jag har inte varit jätte noga alltså mät exakt det är svårt att göra när man inte är hemma är det någon som också gjort det och vet hur noga det ska vara
    Arb.träna får jag göra på "min" arbetsplats,men när jag sen ska börja jobba som vanligt så får jag byta.
  • Fragile Angel
    Adalel skrev 2010-09-01 20:14:17 följande:
    Vad står PTSD för?

Det var inte roligt men försök att se det som en nystart i livet (finns en mening med allt).
    När det händer nåt som jag inte vill eller förväntat mig brukar jag försöka se det ur en annan vinkel. Du kanske kan tänka, att eftersom det var så längesen du arbetade där så kanske det har ändrats mycket på "din" avdelning och det hade inte varit bra att komma tillbaka (av nån anledning).
    Kram iaf som en liten tröst.
    Det står för "Posttraumatiskt stresssyndrom", som jag fick till följd av de sexuella övergrepp som jag blev utsatt för då jag var 9 år.

Under 22 år så led jag i tyshet, dövade min ångest med alkohol på krogen (aldrig själv hemma), och på fyllan så sökte jag bekräftelse på att jag dög, så det slutade med mååånga one-night-stands. Självdestruktivt till tusen.

När jag träffade min då blivande make, så blev det ordning på mig, jag slutade att hänga på krogen, jag pluggade till USKA, fick sedan jobb. Vi fick efter 6 års kämpande till slut en dotter, på vårt tredje IVF-försök.

När hon föddes så bröt jag ihop totalt, jag orkade då inte längre ensam bära mitt tunga bagage. Jag fick medicin och har sedan dess gått i terapi för att bearbeta.
  • Fragile Angel
    två mirakel skrev 2010-09-01 23:44:44 följande:
    NGN som  vet hur lång tid det brukar ta från det att man fått bedöming, godkänt för op tills dess att man får op:as..
    För mig tog det en månad.
  • Fragile Angel
    två mirakel skrev 2010-09-02 00:36:36 följande:
    oj... såå snabbt... hade du nå spec anledningar om man får fåga eller
    Nej, ingen alls, jag ringde bara och tjatade var dag . Så till slut fick jag en återbudstid .
  • Fragile Angel
    två mirakel skrev 2010-09-02 00:58:58 följande:
    neej.. va rolit...hehe
    så ska jag med göra då om  min läkare skickar remiss har fått tid på torsdag så jag hoppas
    att han vaknar på rätt sida av sängen den dan..hehhe

dom måste ha avskytt dig för at du ringde konstant... men va gör det du fick ju som du ville,
    Tanten SUCKADE till och med då jag sa mitt namn, haha .
  • Fragile Angel

Nu ska jag sova! God natt!

• Fragile Angel
    SkinnyNo2 skrev 2010-09-03 12:35:10 följande:
    Hej!
    Har en liten fråga.... Är det någon som op'ats på Ersta i Stockholm och som vet varför dom kör "tvärtom"? Dvs varför man får träffa sjuksjöterska och dietist innan man får träffa läkaren. För jag gissar att det inte är förrän man träffat läkaren som man vet om op blir av eller inte...??

Har tider nästa vecka, måndag och torsdag, för mina första besök och sen tid hos läkare 23/9.
    Är sjuuuukt nervös och vill bara att det ska bli 23/9 så jag får ett besked om op blir av eller inte, vill inte ha några förhoppningar innan jag har fått ett ja....
    Jag fick träffa läkaren först, sedan dom andra. Är opererad på Ersta.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)