Adalel skrev 2010-09-01 20:14:17 följande:
Vad står PTSD för?
Det var inte roligt men försök att se det som en nystart i livet (finns en mening med allt).
När det händer nåt som jag inte vill eller förväntat mig brukar jag försöka se det ur en annan vinkel. Du kanske kan tänka, att eftersom det var så längesen du arbetade där så kanske det har ändrats mycket på "din" avdelning och det hade inte varit bra att komma tillbaka (av nån anledning).
Kram iaf som en liten tröst.
Det står för "Posttraumatiskt stresssyndrom", som jag fick till följd av de sexuella övergrepp som jag blev utsatt för då jag var 9 år.
Under 22 år så led jag i tyshet, dövade min ångest med alkohol på krogen (aldrig själv hemma), och på fyllan så sökte jag bekräftelse på att jag dög, så det slutade med mååånga one-night-stands. Självdestruktivt till tusen.
När jag träffade min då blivande make, så blev det ordning på mig, jag slutade att hänga på krogen, jag pluggade till USKA, fick sedan jobb. Vi fick efter 6 års kämpande till slut en dotter, på vårt tredje IVF-försök.
När hon föddes så bröt jag ihop totalt, jag orkade då inte längre ensam bära mitt tunga bagage. Jag fick medicin och har sedan dess gått i terapi för att bearbeta.