Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mary Jo skrev 2011-02-01 20:25:35 följande:
    Jag har också skickat en vänförfrågan!:)
    Ibland blir man fan rädd för att hjärncellerna är på allmänt utdöende i riket
  • METAMORPHOSIS
    qlurig skrev 2011-02-01 20:39:40 följande:

Har oxå skickat nu...

Fick min op-tid på posten precis och nu är man nervös som bara den.

• METAMORPHOSIS
    qlurig skrev 2011-02-01 20:39:40 följande:

Har oxå skickat nu...

Fick min op-tid på posten precis och nu är man nervös som bara den.

Grattis förresten . När sker den?
  • METAMORPHOSIS
    cyprezz skrev 2011-02-01 20:59:07 följande:
    Oj va otroligt länge sen jag skrev här men ska iaf till K-stad på måndag för min op efter en otroligt lång väntetid har stått i vårdgarantikön i över 1 år , men nu blir de äntligen av tacka gudarna för aleris :D
    Grattis
  • METAMORPHOSIS

Gör lite "reklam" för för oss som har ngt med GBP att göra, vi finns på Facebook. Där kan man vara mer öppen, det är en sluten grupp, så oinvigda kan inte läsa vad som skrivs.

Vill ni vara med så skicka en vänförfrågan till mig - Anne Bokvist Moijé Guld i mun.

• METAMORPHOSIS
    Zunrose skrev 2011-02-01 22:27:42 följande:
    jag vill Ida hillievi johanna Hansson
  • METAMORPHOSIS
    Nettan1982 skrev 2011-02-02 09:40:40 följande:
    Jag har skickat en förfrågan till dig på fejjan! :)
  • METAMORPHOSIS

Jag vaknade med tryck i bröstet och ont känningar i vänster arm, ringde VC vid lunchtid, dom hänvisade mig till 112. 112 trodde att det kunde röra sig om organsvikt, i och med mitt mående den sista tiden.

Ambulansen kom på fyra minuter. Dom kopplade snabbt upp mig på ett EKG, gav mig Nitroglycerin, och syrgas.

På sjukhuset gjorde dom två EKG till, och alla var bra. Proverna likaså.

Diagnos: Ångestattack from hell, vilket doktorn inte såg som ngt konstigt med tanke på operationen i mars, magsåret i oktober-december, missfallet i november, alla kräkningar nu.

• METAMORPHOSIS
    Nu har min doktor ringt från Ersta, trots att vi inte har telefontid förens den 17/2. Eventuellt måste dom operera mig, har en förträgning i passagen till den nya magsäcken.
  • METAMORPHOSIS

*Vinkar från Ersta*

Jag är i vanlig ordning hög som ett höghus när jag är här… *Fnissar*

Min mat transporteras till min nya lilla magsäck, precis som den ska, men sedan åker den iväg igen, till min gamla, bortkopplade magsäck, som inte fyller någon funktion. Dom har aldrig varit med om något liknande, dom har alltså aldrig stött på problemet, så dom vet inte vad dom ska göra riktigt. Min doktor har kontaktat andra ledande kirurger inom GBP-operationer, så att han kan få hjälp med vad dom ska göra. Han tycker att det är spännande och en utmaning .

Jag blir kvar här i minst en vecka, kanske två…

• METAMORPHOSIS

På måndag ska dom koppla om mina tarmar, samt förlänga dom/den på ngt vis. Är så sabla nervös, men det går nog bra.

Det är sjukt tråkigt att ligga på sjukhus, dagarna går så långsamt... Tur att det finns en del guldkorn här på sjukhuset att prata med .

• METAMORPHOSIS

Igår eftermiddag kopplade dom om mina tarmar, samt sydde ihop alla slitsar. Idag har jag inte mått illa på hela dagen, heller inte kräkts. FANTASTISKT!

Fick dock ligga på IVA i 19 timmar pga andningsuppehåll i samband med en reaktion på morfin.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)