Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

BohusM skrev 2011-01-09 23:46:11 följande:
    Dax att ta med sig Laptopen och gå och lägga sig... Sista natten i min egen säng innan OP.. Börjar känna mig lite nervig, vet lixom inte varför. Jag har fullt förtroende för läkaren och hans team, men nerverna ligger utanpå i alla fall. Får se om jag lyckas somna. Kommer att ta med mig datorn så jag tittar nog in igen på tåget.. Natti natti (eller också så skriver jag om en stund igen) haha
    Lycka till .
  • METAMORPHOSIS
    sabinaa skrev 2011-01-10 08:38:51 följande:
    Idag packas det sista. Imorgon bär det av till Stockholm för op på onsdag. Nu är det nära!
    Spännande! Lycka till .
  • METAMORPHOSIS

Fan... Får ingen hjälp... En ssk från Ersta ringde upp. Jesper (min läkare) är fullbokad, det går inte att få prata med honom. Jag får vänta tills den 20:e då han har satt upp mig på en telefontid. Eller söka akut..

Jag har kräkts i två dagar nu, p ga magsåret.

• METAMORPHOSIS

Jag har ringt igen... Fick prata med en annan ssk, mkt hjälsam och trevlig. Jag berättade precis hur jag mår, och hur ont jag har. Hon skulle mejla doktorn, och fick hon inget svar av honom idag, så skulle hon prata med honom imorgonbitti då hon skulle ha möte med honom om andra patienter. Sedan skulle hon, eller han, ringa mig imorgon.

Tack för ert stöd, det betyder mkt när man mår dåligt {#emotions_dlg.flower}.

• METAMORPHOSIS

Tack för ert stöd .

Jenny N skrev 2011-01-10 12:25:27 följande:
    Jösses, att vara magsjuk och vara GBP-opererad är ingen hit!!

Fick åka in akut i början av förra veckan, hade inte fått i mig nått på flera dar och till slut svimmade jag.
    När jag kom in på akuten var jag totalt uttorkad och lades in med dropp, rasade 8 kilo på 10 dagar, usch har nog aldrig varit så orklös någonsin tidigare.
    Nu är jag hemma sjukskriven och måste börja gå upp igen, känns inte om det finns en enda muskel kvar i kroppen. 
    Det värsta är att jag har tidspress på att gå upp igen, ska göra om min bukplastik nästa månad och bör då vara tillbaka på trivselvikt igen.
    Snacka om omvänt problem mot vad man haft tidigare
    Hjälp! Stackare! Lider med dig! Jag rasade också 8 kilo, fast på 11 dagar, då jag åkte in första gången för mitt magsår.
  • METAMORPHOSIS
    Jenny N skrev 2011-01-10 14:00:33 följande:
    Delvis, det kommer ju upp vätska och även typ galla, men resten kommer andra vägen.
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-10 13:15:39 följande:
    Tack för ert stöd .

Hjälp! Stackare! Lider med dig! Jag rasade också 8 kilo, fast på 11 dagar, då jag åkte in första gången för mitt magsår.
    Ja fy, det är ingen hit att gå ner så snabbt, kroppen blir ju så lidande.
    Hoppas du får rätsida på ditt magsår snart, så där ska man inte behöva ha det!
    Jag lär nog åka in akut då maken kommer hem, behöver dropp känner jag. Och jag som ska börja arbetsträna imorgon ...
  • METAMORPHOSIS
    erajka skrev 2011-01-10 14:13:42 följande:
    Åhh ja hoppas verkligen att det ordnar sig nu.... så du kan få må bra {#emotions_dlg.flower}

Tack .

Jenny N skrev 2011-01-10 14:14:02 följande:
    Fy, lider med dig! 
    Åk in så fort du har möjlighet, dropp piggar upp en snabbt, men det hjälper ju bara tillfälligt, du måste ju få hjälp NU med magsåret.
    Hoppas du kryar på dig snabbt!

Tack . Jag ska kräva att dom opererar bort magsåret faktiskt.

Angeliqan skrev 2011-01-10 14:17:23 följande:
    Jenny N :

8 kilo på 10 dagar
    Din stackare. Du som inte vill och behöver gå ner mer.Hoppas att du blir bättre och går upp i vikt snart så du kan få din bukplastiksop.

METAMORPHOSIS:

Hoppas att du får ordning på magsåret snart så du kan få njuta av din op och tappade kilon.
    Det verkar ju vara svårare att få tag på din läkare än att få tag på kungen ju ...
    De borde ha bättre rutiner för sina gamla patienter som återkommer med besvär.

Tack .

Japp, lättare att få tag på kungen .

• METAMORPHOSIS
    Ginnsy skrev 2011-01-10 14:19:26 följande:
    Usch....är så arg på mig själv!
    Haft migrän hela dagen i dag och blandat ihop tider i hjärnan.
    Skulle varit på gruppmöte i dag på St Göran!
    Viste att det var 14.00 men tänkte 16.00 i tiden!?!?!
    13.30 kommer jag på att jag ska vara där om 30min.
    Och det tar 1,5 timmar att ta sig dit.
    Hur fan kan jag vara så DUM!?
    Och nästa möte är inte förens om 4 veckor!!!!
    FAAAAN!
    Åh nej! Vad tråkigt ... Kram
  • METAMORPHOSIS
    Om DU vore jag, skulle DU då arbetsträna imorgon? Det är min första dag, efter 9 år som sjukskriven...
  • METAMORPHOSIS
    MrsQ skrev 2011-01-10 18:39:25 följande:
    Jag satt precis och tänkte på dig efter att ha läst ditt inlägg om att åka o få dropp.
    Tänkte att det låter ju jättebra!!! (ironi) att du ska börja jobba nu!!!  NEJ !!!

Kan läkarna inte ta hand om dig så ska du inte ha "magsår" över att du mår dåligt.

Tror att jag hade Jesper också... btw

NEJ ...detta är helt otroligt att du ska gå o jobba innan de tagit hand om ditt magsår. Nu vet jag inte vad du jobbar med eller hur stresssad du blir på jobb men det låter inte som en bra ide  att gå och må nästan sämre än innan.

Jag hoppas så innerligt att du ska bli bra snabbt och att de tar tag i det.
    Låter så konstigt att de inte gjort något ...
    Jag arbetar som undersköterska på en sjukhemsavdelning för dementa i livets slutskede.

Jag fattar inte heller varför dom inte gör ngt... Hur länge ska man behöva må dåligt liksom... *Morr*
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)