Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

TantZ skrev 2011-01-06 22:23:31 följande:
    Nä jag har heller inga sjukdomar i grunden.. förutom möjligvis min gubbe (med honom kom kilona) Drömmer

men jösses!! är det du på korten?? shit!! har mest sett sånna som varit "mindre" överviktiga som blivit jättesmala, aldrig direkt sett en med lika hög BMI som min , som verkligen blivit smal.. usch nu önskar jag att jag tagit tag i detta för länge sen..  men Grattis, du är ju jättesnygg och fått mig mer motiverad...   tack.. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, det är jag på korten .

Ta tag i det NU, det är värt det i långa loppet. Just nu mår jag inte så bra p ga operationen (komplikation), men då jag blir frisk så kommer jag att NJUTA av mitt nya, smala liv .
  • METAMORPHOSIS
    Von Ellsen skrev 2011-01-06 22:29:33 följande:
    Hej.
    Detta kanske är lite ot, men jag måste fråga.
    Jag har hört mycket om att man inte kan kräkas när man gjort gbp-operation. Någon som vet? Vad händer isåfall om ni blir magsjuka, eller äter något dåligt?

tacksam för svar
    Många kan inte kräkas, hulkar bara, en del kan kräkas, men det kommer mest galla. Jag kan tyvärr kräkas.

Vid magsjuka så får man ist oftast diarré.
  • METAMORPHOSIS
    TantZ skrev 2011-01-06 22:37:03 följande:
    mmm.. har gått av och till med beslutet nu i 3 mån, har funderat på det i ca 2 år, men så blev jag gravid där emellan så det blev lagt på hyllan. Men nu ska det inte bli fler knoddar för min del, så därav beslutet av att det ska bli av. Tyvärr läser jag lite för mycet på nätet om dessa komplikationer speciellt när man har riktigt hög BMI och fjollig som jag blivit så lägger det sig i bakhuvudet. Lika väl som jag vill finnas kvar för barnen om 10 år, likaväl vill jag inte ha resten av livet med krämpor.. äsch.. tänk om det fanns ett piller som tog bort allt på 1 vecka.. haha
    Ja, piller hade varit great .

Det är vettigt att läsa på, om både positiva och negativa effekter kring, och efter en GBP-operation. Att vara rädd inför en operation är sunt, det har vi nog alla varit.

Jag hoppas, för din egen skull, att du tar steget fullt ut , jag hejar på dig, och finns här, som ett bollplank, om du vill .
  • METAMORPHOSIS
    TantZ skrev 2011-01-06 22:47:20 följande:
    jodå.. jag ska ta tag i det, jag måste.. har ju 3 underbara sessor här som jag vill se växa upp och skaffa barn el kanske inte.. fasen jag kan inte vara en mormor. Jag som fortf är prufärsk själv.. haha

Nä men jag har bestämt mig, "vill man vara fin, får man lida pin".  Och förhoppningvis finns det guld vid regnbågens slut. men kommer att finnas kvar här i tråden och säkert hojta till på dig. Ska faktiskt redan ringa på måndag (vet att "min" läkare på VC inte är tillbaka förään på måndag)
    Yey! Så ska det låta .
  • METAMORPHOSIS

Jag orkar inte mer nu... Mitt jävla magsår tar knäcken på mig. När f*n ska jag bli kvitt skiten?!

Jag ska börja arbetsträna på tisdag, efter 9 år som sjukskriven. Hur tusan ska det gå, då jag inte får behålla ngn mat, jag är så orkeslös. Den 1:a mars ska jag börja jobba på riktigt...

• METAMORPHOSIS

Jag har ätit antibiotika i två olika omgångar, men det biter inte. Två olika sorter samtidigt.

Dom pratar ju om en operation, men jag vet inte vad dom väntar på. Ska KRÄVA att få prata med en dr på måndag.

• METAMORPHOSIS
    trollbottom skrev 2011-01-09 09:04:04 följande:
    Är det någon här som har restlessleg syndrom och där det blivit bättre efter operation?
    Jag fick det EFTER operationen, till följd av vitaminbrist.
  • METAMORPHOSIS
    trollbottom skrev 2011-01-09 10:37:46 följande:
    Aj då. Jag har nu och det har blivit värre. Har inte kunnat sova nu på två nätter för att bena bara springer iväg. Fick som för mig att det kanske kunde bli efter operationen. Men får väl försöka få tag på en läkare om det fortsätter såhär för jag måste ju få sova någon gång iaf
    Jag har fått Sifrol utskrivet, det fungerar rätt okej. Men vissa kvällar/nätter så vill jag bara kapa benen, rakt av, vidrigt.
  • METAMORPHOSIS
    Päron1986 skrev 2011-01-09 11:46:07 följande:
    Hur många härinne har fått vitaminbrist och mått väldigt dåligt av det?

tex albuminbrist, svullna ben, värk osv?
    Jag!

Fick då RLS (fast dom tror att det är genetiskt betingat i mitt fall, men vitaminbristen efter open utlöste det tidigare än vad jag kanske skulle fått det innan).
  • METAMORPHOSIS
    trollbottom skrev 2011-01-09 16:41:16 följande:
    Mm, är väl lika väl att inse att jag har det. Mamma har det ju också så att jag fått det känns ju inte helt konstigt.
    Min mamma har det med, min mormor hade det, och mormors mamma med
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)