Inlägg från: Bellevue |Visa alla inlägg
  • Bellevue

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

FiaLisa75 skrev 2010-05-26 09:55:32 följande:
    Håll mig uppdaterad om vad som händer!
    Självklart vännen självklart :)
    Men jag har inga stora förhoppningar
  • Bellevue

Nu är det över en månad sen min läkare skickade remissen och jag har fortfarande inte fått någon remissbekräftelse {#lang_emotions_frown}

• Bellevue
    vänat skrev 2010-06-01 07:42:42 följande:
    kanske ringa och kolla med din läakre om hon/han verkligen skickat i vägende eller ringa sjukhuset remissen skulle skickas till och kolla om de fått remissen.
    Läkaren har skickat det är jag säker på, han anser ju att det är bråttom för mig att få open gjord innan jag har diabetes(har förstadie). Den är tyvärr inte skickad till ett sjukhus utan till skönvikt. Som vi i Dalarna måste passera med diverse dravel först
  • Bellevue

Har pratat med skönvikt nu. Min läkare bifogade medicinklinikens önskan om att jag skulle prioriteras pga förstadie till diabetes men läkaren på skönvikt sa nej till det.
    Intressant att dom inte vill spara pengar åt landstinget...
    Det ska vara en fylleriövning på väg hem till mig iaf som ska skickas tillbaka men jag har inte sett röken av den

• Bellevue
    frökenKAJO skrev 2010-06-03 16:30:20 följande:
    Min enda kritik mot en i övrigt fantastisk vårdvistelse är att man blev matad med så mycket morfinbaserad medicin. Många, i alla fall jag och min rumskamrat, reagerar med rejält illamående, och det är ju inte det bästa när man har en "ny" mage att vänja sig vid.

Jag var alldeles för omtöcknad efter operationen för att opponera mig mot medicinvalet, men så fort jag återfick förståndet sa jag bestämt nej till mer morfin. Jag fick en annan medicin på egen begäran och mådde betydligt bättre.

Skönt att du mår bättre! Jag hade det lite tufft de första fyra dygnen men mår nu precis som vanligt, 1 ½ vecka efter op. Lite mindre hungrug bara...
    Vad fick du istället? Nån annan opiat eller?
    Vad jobbar du med? *nyfiken*
  • Bellevue
    frökenKAJO skrev 2010-06-03 19:03:43 följande:
    Jag fick diklofenak, vilket inte är helt okej ur blödningshänseende, men betydligt bättre för måendet (mitt i alla fall ).

Jag jobbar som psykolog.
    Gav dom dig diklofenak bara sådär eller fick du bråka om att få det?
  • Bellevue

Ost, keso, creme fraiche är också mejerivaror....inte bara mjölk.
    All hårdost är i stort sett laktosfri, kan ju vara bra att veta

• Bellevue
    Malleballebuse skrev 2010-06-04 12:23:55 följande:
    Jag har vanlig spiral + att jag anses vara steril ( har dock fått ett barn trots det).
    Den ska bytas om 2,5år men hade jag inte gjort den här operationen så hade jag valt att sterilisera mig nu tycker jag att maken kan göra det istället.
    Vill du inte göra det pga fler titthål så kan jag tipsa om metoden jag steriliserade mig på. Den heter essure-metoden och går till så att man går in vaginalt och lägger in ett inlägg i varje äggledare. Detta inlägg gör att äggledarna ärgar ihop och efter tre månader kollar dom att så skett. Jag blev sövd för att min läkare nyss lärt sig metoden men "normalt" är man vaken. Trots att jag blev sövd hade jag inte haft några problem att jobba dagen efter. Man får som mensvärk och normalt är förståss att blöda efteråt...fast jag gjorde knappt det och inte förren efter flera dagar och då bara lite.
  • Bellevue
    Fragile Angel skrev 2010-06-11 20:11:10 följande:
    Det syns när fötterna är fulla med ätska, tro mig.
    Det känns också

JAg har gått upp i vikt i två omgångar om 20 och 25 kilo och båda viktökningarna har satt sig på hela kroppen, även händer och fötter, så jag har fått två storlekar större fötter. Jag ser att mina fötter är överviktiga och att det inte är vätska.
  • Bellevue
    sabinaa skrev 2010-06-12 10:42:25 följande:
    Jag vet inte vem det  var som skrev det men jag håller med att det är jättekul att läsa vad alla skriver. Jag har fått 10 gånger mer info om en OP på en vecka än vad jag försökt läsa på nätet på några månader. Jag har förstått att det är minsann ingen dans på rosor.

Jag har jättelänge kvar till en OP men är redan nervös för att åka till Ersta själv, att leva på flytande några veckor eftersom jag redan är fruktansvärt trött.

Men gla är jag iaf, fast än att jag förmodligen inte kommer att träffa en läkare förrän i januari nåsta år. Men jag har en ca tid och det gör mycket!
    Visst lär man sig massor här! Kanonbra med såna här forum.

Jag har väntetid på läkarträff på12-22 månader(12 var förtryckt, 22 skrivet för hand)och 22 månader det innebär april 2012....och efter läkarträffen blir det KBT, pulverdiet och mer KBT innan det kanske blir en op....så om tre-fyra år kanske jag sätts på kö till op
    Känns tungt! Har insett att diabetesen kommer att bli ett faktum Demon Dumma jävla landsting jag bor i
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)