Soulstar skrev 2010-06-14 23:21:48 följande:
Jag förstår och respekterar ditt val. Det är du som bor i Dalarna har jag för mig? (Skickar faktiskt en extra kram till alla som bor i just Dalarna, för jag tycker de verkar så onödigt svåra mot människor som faktiskt uppvisar motivation att förändra sina liv.)
Jag körde Cambridgemetoden för 2 år sen, och gick ner 24 kilo med den. Det som gav mig motivation att fortsätta under så pass många veckor som jag gjorde (minns inte, men det var lääänge) var att köpa ketos-stickor på apoteket. De kunde jag kissa på och se att jag var i
ketos och kände då att jag inte ville sabba den dagen, för varje dag i ketos gav mig större chans att gå ner, lite till. Så jag tog det dag för dag. Och jag hade faktiskt jättemycket stöd i min konsulent som jag köpte pulvret av, jag gick till henne en gång i veckan och vägde mig och pratade med henne, och hon peppade mig att fortsätta.
Det som däremot var oerhört farligt, var när jag slutade. Jag gick upp alltihop på halva tiden det tagit att gå ner det. Så en benhård planering är mitt bästa tips till dig.
Jag tycker du är duktig som tar saken i egna händer när vården i din närhet inte ger dig stöd.
Vad gullig du är!
Jo, jag vet att man inte bara kan börja äta igen....det är jättesvårt att veta hur man ska göra efter dieten. Jag hoppas på att diabetesrisken kan hjälpa mig med motivationen och att diabetessköterskan kan stötta mig på ett bra sätt.
Jag kommer att äta i midsommar och även göra det sen också då och då, kanske en gång i veckan eller så beroende på hur bra det går att bara flyta. När familjen ät middag igår satt jag med och knaprade på gurkstavar. På naturdiets kartong(är det jag dricker nu)står det att även om man byter ut alla mål som jag gör så kan man ta en frukt eller lite sallad.