Inlägg från: lisalove |Visa alla inlägg
  • lisalove

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

ChokladMoshin skrev 2010-05-26 12:41:02 följande:
    Jag har varit där på bedömning må & tis.
    Lalalong skrev 2010-05-26 11:58:36 följande:
    Jag ska på bedömning på Ersta en tisdag....
    Ok, då var det bara något jag fått för mig
  • lisalove
    ChokladMoshin skrev 2010-05-26 18:00:34 följande:
    Däremot har jag för mig att dom bara op:ar GBP på mån-ons.
    Jo det har jag också för mig. Borde mest sannorlikt vara så, eftersom jag tror Ersta helst slipper att GBP-pat ligger över helgen. Att eftervården är koncentrerad till veckorna.
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-05-31 16:32:11 följande:
    Nu har jag börjat packa inför resan till sthlm och Ersta imorgon. Är det något som är extra bra att ta med sig? Datorn, en bok, lypsyl, ombyten... något mer?
    Lycka till i morgon!{#lang_emotions_flower}
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-05-31 22:48:51 följande:
    Tack! Imorgon är det bara prat med narkosläkaren och lite prover, sen på onsdag så då jäklar Har du hört något från Ersta än? Konstigt att det dröjer så för din tid, undrar om jag fick nån återbudstid eftersom det gick så fort.
    ÅH, så spännande! Jag får fjärilar i magen

Nä inget än, men jag ska nog ringa dit i dag och trycka på lite. Har valt att inte trycka på så mycket, eftersom jag har haft fullt upp med c-uppsats, men nu är det över på tors, så nu är det bara att börja trycka . Fast att du är där gör att jag känner mig något närmare

Jag ska åka till Kanada i början av september och göra praktik och skriva uppsats i tot 10 veckor, så det vore ju bra att ha fått rutiner innan dess.
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-06-01 17:55:44 följande:

Nu har jag träffat narkosläkare och så på Ersta. Blev lite struligt eftersom de sa att jag kunde ta prover på lab innan läkarbesöket och att det bara var att komma förbi avdelningen och hämta remissen dit.. men när jag kom så hade alla lunch och ingen hade koll på något. Men de var så snälla och fixade allt till mig ändå så jag slapp vara fastande längre Nu är det bara att invänta morgondagens operation, ska vara där 07 och blir antingen först eller andren ut.
       Det var skitjobbigt att lämna barnen hemma i Skåne, har aldrig varit utan dem så länge förut. Min dotter mådde lite dåligt igår och hade ont i magen, säkert av spänningar av att jag skulle åka iväg ett par dagar och såklart av lycka för att mormor kommer ner. Jag har sagt till barnen att en doktor ska operera mig, skära små hål i magen och fixa med tarmarna så att jag ska kunna bli smalare och orka leka bättre. Och så har jag lovat dottern att hon ska få se stygnen så fort jag kommer hem Hon är väldigt intresserad av all sjukvård just nu så hon tycker att det är kul och spännande.

va bra att det löste sig till slut. Ska du vara på Ersta vid 07, om du är först, eller nr 2 ut? Jag funderar bara på hur jag ska bo natten innan.
    Förstår att det måste ha varit jobbigt att lämna barnen, men snart är du hemma igen Ska hålla tummar och tår för att det går bra för dig i morgon
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-06-02 08:27:10 följande:
    Sitter i väntrummet på Ersta nu, måttligt nöjd över situationen. Jag skulle bli försten eller andren ut och jag skulle vara här klockan 7. Nu precis fick jag veta att jag var andren in på OP, men att den innan mig skulle bli en lång OP så jag får vänta i väntrummet till efter lunch. Den mer komplicerade OPen innan mig var planerad sen länge, så kirurgen (som jag aldrigt träffat innan, "min" var på kurs) hade ingen aning om varför jag skulle vara på plats så tidigt på morgonen. Så här sitter jag på en hård soffa, har suttit i snart två timmar och ska sitta i fyra till. Jag har sovit 6 timmars osammanhängandes sömn fördelat på två nätter och skulle onekligen behöva en säng. Illa mår jag också, har ju fastat sedan midnatt. Till råga på allt är jag svårstucken så jag fick instruktioner från narkosläkaren igår att de inte får sätta dropp på mig innan OP eftersom de ska spara blodkärlen till narkosläkaren.

Usch, fattar inte att jag har mage att sitta och klaga när jag kommit så här långt på så kort tid, antar att det är hunger, trötthet och nervositeten som spökar.
    Du har all rätt att klaga. jag tycker att de borde skickat upp stickhjälp så att du hade kunnat få dropp. Hoppas att du fick komma efter lunch
  • lisalove

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! I dag kom kallelse från ersta med op-datum. Den 29 juni kl 14 ska jag träffa narkosläkaren och den 30 juni kl 7 ska jag infinna mig på vårdavdelning 3. I dag blev min C-uppsats dessutom godkänd, så jag kan inte vara lyckligare just nu.

• lisalove
    frökenKAJO skrev 2010-06-02 18:57:39 följande:
    Jag lät bli att boka returen i förväg- gjorde istället det från SH så fort jag visste när jag skulle skrivas ut. Fick en superbillig tågresa via tradera.

När jag opererades verkade de flesta åka hem redan dagen efter, men det varierar nog.
    tack för tipset, men jag tror jag bokar flyg fredag eftersom det handlar om 65 mil

Tack för alla grattis! Bokar hemresa till fredag för att vara på den säkra sidan. tror inte Ersta sparkar ut mig på tors
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)