Lalalong skrev 2010-09-26 18:56:53 följande:
3 dagar (eller ja... 2 är det väl egentligen bara. Mån och tis... sen på ons börjar jag ju) och jag tror att min hjärna redan håller på att förbereda mig på det.
Jag orkar inte äta och är inte sugen på något alls. Försöker passa på att äta lite gott och så nu, så idag t.ex. beställde vi hamburgare och pommes. Jag åt upp halva pommesportionen och tog två tuggor av burgaren. Proppmätt! Och det var inte ens speciellt gott...
I går var jag ute och festade, drack gjorde jag visserligen en del. Men chipsen och godiset som plockades fram på förfesten smakade jag inte ens på. Mådde illa av bara tanken. I fredags var vi ute och åt med makens familj. Jag åt halva portionen jag bestälde in och tackade nej till efterrätten.
Det enda jag får i mig som förr är dricka... Cocca cola... Mmmmm... Det kommer jag sakna
Sen har jag en fråga till er som Opats på Ersta. Vilken OP tid fick ni på kallelsen? Och vilket tid fick ni sen? När fick ni veta vilken tid det blev? Jag misstänker att dom skriver 7 till alla?
Man får inte äta mediciner på morgonen står det. Det i kombination med att jag ska vara fastande (då får man inte dricka vatten ens väl?) funkar inte för mig. Då får dom verkligen se till att jag antingen får tiden kl 7 eller att jag får lov att ta min medicin. Annars vet jag inte vad jag gör... Utan medicin behöver jag bälja i mig 5-10 dl vatten i timmen för att må okej... fast det gör ju samtidigt att jag mår skit, för jag är uppsvälld i magen konstant, men då har jag i alla fall inte tanken på törst och att dricka som snurrar i huvudet konstant.
Jag funderar på om det är för sent att säga detta dagen innan när jag är där på inskrivningen? Eller om dom redan då gjort upp ett schema, i så fall måste jag kanske ringa dit nu och säga hur det ligger till.
Vad tror ni?
Du kan ju ringa dit och höra vad de säger om din medicin. Lite vatten får man dricka för att svälja ner tabletterna. Man får dricka klara vätskor som vatten upp till 2 timmar innan operationen.
I min kallelse stod det att jag skulle infinna mig kl 7 opdagen, men dagen innan när jag träffade narkosläkaren blev det ändrat till kl 9. På själva op dagen sa dem att open skulle bli runt 13-14 någon gång, men plötsligt blev en op inställd och jag gick ner vid 10.30.