Inlägg från: lisalove |Visa alla inlägg
  • lisalove

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

ChokladMoshin skrev 2010-06-26 20:34:47 följande:
    Vet inte hur fort man kan bli gravid efteråt om man tar ut spiral och har gjort en GBP.
    Kan däremot verkligen inte rekomendera att bli gravid innan 1 år har gått.
    Jag fick i måndags veta att jag är gravid i v. 19 och gjorde min GBP 20/4.
    Blev alltså gravid ca 2 månader innan min op, hade ingen aning om detta.
    Och nu mår jag som jag gör också. Barnet tar ju i första hand det den behöver som annars, men jag mår dåligt, konstant illamående, extremt trött och kräks en hel del.
    Så håll ut och gå ner i vikt och kanina på sen
    Förstår att det måste varit en chock, har en lillebror som "gömde" sig lika länge i magen . Min mamma är dock inte GBP-opad.  Grattis till graviditeten och hoppas illamående går över snart.
  • lisalove
    monixxx skrev 2010-06-27 20:44:48 följande:
    Fyy, vad nervös jag börjar bli!! I övermorgon, tisdag åker jag upp till Stockholm för inskrivning
    och på onsdag opereras jag!!! Glad
    Ska ta in på Hotell tisd. till onsd., blir en pirrig natt!
    Hoppas det kommer gå bra, de verkar ju trevliga på Sophiahemmet iallafall!
    Åker tåg upp men sedan hämtar mannen mig, blir troligen på fredag. Visst får man stanna 2 nätter?
    {#emotions_dlg.flower}
    Jag är också jätte nervös. Åker till sthlm redan i morgon, men träffar narkos läkaren tis och på ons, ja då gäller det:-S. Det kommer gå super för oss!
  • lisalove
    monixxx skrev 2010-07-02 20:55:59 följande:
    AJJJ!!!!Gråter Jag har ont och känner mig uppblåst som en Ballong!!! Opererade mig i onsdags, allt har gått bra annars!
    Hur länge sitter detta i? Känns som en massa gaser i hela magen!......
    Annars en stor eloge till Sophiahemmet, ett kanonställe med toppen personal, särskilt "min"
    kirurg Peter Loogna! {#emotions_dlg.flower}
    Jag opererade mig också i ons och allt gick bra. Känner mig något svullen, men så fick jag också mens i går. Annars har jag mest hållsmärta på vänster sida. Antar att det är där de har grävt mest . Personalen på Ersta är till största del fantastisk. Kirurgen jag träffade var den torraste människa jag träffat, fick inte veta mkt vettigt alls. Sen när jag kom in på opdagen blev jag lite oförskämt bemött, men bara att gå vidare.

nu kämpar jag med frukost.-)
  • lisalove
    Willesmamma skrev 2010-07-04 00:50:23 följande:
    Vad skönt att det är gjort nu iallafall, jag åker ner till Stockholm för att operera mig på måndag morgon, är grymt nervös!!!!
    Hoppas att du snart mår bättre!
    Mvh Maria
    Det är så skönt att det är över, men jag har nog inte riktigt fattat att jag är opad än . Det tar tid att smälta. Jag mår lite bättre redan, då jag sov bra i natt.
    Förstår att du är nervös, men det kommer att gå bra. Visst är det Sophiahemmet du skulle till? Där är de också bra har jag hört. Åker du själv eller är det någon som följer med?
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-07-04 09:39:02 följande:
    Kul att du nu är OPad och att du mår bra!  Jag har glömt, var du också med i studien om normalkost?
    Jes, jag var med där. Hade gått upp så det var ingen höjdare . Nä men det gick ju bra ändå. Det första jag gjorde när vaknade var att titta så att jag var opad med titthål
  • lisalove
    Cilla71a skrev 2010-07-04 17:21:11 följande:
    Hej alla,

Ville bara höra om det är någon mer än jag som gått upp i vikt efter man skickat iväg remissen? Säger de någonting på bedömningen om detta?
    Jag gick upp 2 kg innan bedömning och 3 kg innan op. Det var ingen som sa något till mig på bedömningen. På opdagen frågade de bara om jag var med i studien där man fick äta normalkost och det var jag ju. så inget konstigt alls
  • lisalove
    monixxx skrev 2010-07-06 10:26:24 följande:
    Hej! Det rör på sig! Gått ner 4,5 kg sedan operationen för 6 dagar sedan! Glad Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!
    samma här, nästan lika med viktminskningen också . Det värsta är att det känns som man har en beläggning på tänderna hela tiden, blä! Fast jag tycker ändå att det har blivit lite lättare, man har börjat få rutin på det hela.
  • lisalove
    Fragile Angel skrev 2010-07-07 23:37:11 följande:
    Vad skulle man äta för att kanske förhindra att tappa hår? Jag tappar sjukt mkt nu .
    En kompis som är opad började äta silica tabletter och slutade tappa sitt hår.
  • lisalove
    Annicka skrev 2010-07-08 09:00:57 följande:
    Vad kan man köpa dom tabletterna på apoteket eller hälsokostaffären?
    Jag köpte mina på Coop, så tabletterna finns lite överallt. Kanske är bättre på hälsokosten. Mina är av märket Friggs i alla fall.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)