• Karra

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Freyla skrev 2010-05-18 14:04:51 följande:
    Fantastiskt ju! Grattis
    Tack ja det känns väldigt bra!!
  • Karra
    ericas mamma skrev 2010-05-18 16:29:53 följande:
    idag har jag klarade jag mitt andra delmål, att gå ner 20kg har även förlorat 50cm runt om på kroppen
    shit det är ju skit mycket, bra jobbat, GRATTIS!!!!
  • Karra
    ChokladMoshin skrev 2010-05-18 19:37:39 följande:
    Hade vägdag idag och har gått ner 16 kg som jag förhoppningsvis aldrig mera ser
    Jag hade också vägdag idag, -13,9kg och -12cm i midjan och som du skrev som man förhoppningsvis ALDRIG mer behöver se/känna av. SÅååå gött!!!

när op du? Jag den 20april
  • Karra
    ChokladMoshin skrev 2010-05-18 23:39:35 följande:
    Ja, visst är det gött Opades samma dag som dig
    Oj shit vad du har gått ner mycket på korttid. Fan vad nice. Vad/hur gör du?
    Vad vägde du innan? Jag vägde 102. Midjemått 119cm
  • Karra
    ChokladMoshin skrev 2010-05-19 09:56:54 följande:
    Det är inkl. 2 veckors flyt också.GÖr inget spec. tror jag.Äter 6 ggr om dan regelbundna tider, dricker mycket vatten (1.5 l om dan).Försöker röra på mig varje dag, promenader och så.Vägde 129.8 kg.Men alla går ju ner olika snabbt och hamnar på platåer då och då, så jämför inte för mycket med andra, låt din kropp ta sin tid
    Nä man ska väl inte jämnföra med andra. Alla har ju olika kroppar. Jag är väldigt nöjd med mina -13,9kg. Vart gjorde du din op? Jag gjorde min på SÖS i stockholm.
  • Karra
    Freyla skrev 2010-05-19 17:18:35 följande:
    Vad har/hade ni för BMI innan operation?
    39,4 innan op nu är jag nere på 33, 9 (-14kg)
  • Karra

Nu ska jag ta mig till gymmet, herregud hur ska det gå!? Har inte varit på gym sedan -06. men det känns lite bättre att gå dit och väga -14kg mindre. Hur ofta gymmarn ni? När började ni efter op?

• Karra
    Zodic skrev 2010-05-19 20:35:32 följande:
    dom saatt man inteskulle träna intensivt inom 2 månader efteråt, så om två månader tänkte jag gå en "jag är sjukt otränad och behöver HJÄLP"-kurs på friskis ;)Glaadis: Tänk inte på det, inte mycket att göra,jag förstår dig helt och hållet!
    Jaha till mig sa dom att man skulle försöka komma igång så fort man kände att man orka. Jag körde bara 3st 10min pass på crosstrainen. Fick upp flåset och svetten rann så det kändes bra. På fredag är det dags igen.
  • Karra
    PetraDeliu skrev 2010-05-19 18:54:47 följande:
    det kommer gå bra!!! vet hur skönt är att komma igång igen efter sin op. jag har haft uppehåll från gymmet sen min op i februari tills början av maj (haft mycket med skola också)verkligen skönt att gå dit och veta att många kilo är borta. man orkar så mycket merinnan så blev jag svett & supertrött efter ca 10min kondition & nu klarar minst en halvtimme utan problemförsöker träna iallafall 3-4ggr/vecka
    Man gick dit med lite mer självkänsla nu så det kändes skönt. Såå underbar det känns efteråt. Allt gick hur bra som helst. Känns väldigt bra. Ser fram emot nästa pass som är på fredag. Tänkte att jag skulle få in två pass per vecka.
  • Karra

Har varit på vårdcentralen och kollat upp ett av mina ärr, misstänker infektion. Någon mer som har haft det? Får svar imorgon em.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)