• Karra

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

JohannaL skrev 2010-05-20 16:11:57 följande:
    varför tror du det? har funderat lite på samma sak, men kan inte ta beslut =(
    Rött, ömt, och lite geggit och sen en sårskorpa mitt i ärret som vägrar gå bort, ingen som får bort det, inte ens dokt. hur ser ditt ut?
  • Karra
    Full av förhoppning skrev 2010-05-20 23:49:48 följande:
    Blev opererad den 13 april och mitt ena titthål är infekterat och jag har nu gått med drän i ca 2 v. De fick snitta upp det igen och dränera för det var varfyllt och ömt.Ska till vårdcentralen i morgon igen och kolla hur djupt det är och om jag ska tillbaka på måndag igen och fortsätta ha drän eller de ska tejpa igen det igen....
    Mli79 skrev 2010-05-20 19:18:48 följande:
    Jag hade en infektion i mitt kejsarsnittsärr. Jag hade så satans ont och feber, men läkaren sa att jag bara var en trött och känslig nybliven mamma  > Fick sedan provsvar att det var infekterat.
    vänat skrev 2010-05-20 16:45:47 följande:
    Oj jag har haft infektion jag opades med öppesnit från navlen upp till bröstbenet. Allt läkte jätte fint utom runt naveln ja vist de läkte så måning tiog dock lite längre tid än de övriga men de läkte bättre när mina agraffer var bort plockade.Dock inget som är speciellt oavnligt sa så väl ssk som läakre till mig.
    Oj det var några stycken, inte helt ovanligt. Blev ni sjukskriven längre pga detta?
    Hoppas att svaret är bra i em.
  • Karra

Bebisvaggan: Oj vilken skillnad, skön känsla!!! Jag har också gått ner -15kg men har tyvärr inte så bra bilder som du har

• Karra

Imorgon ska jag på mitt 5v återbesök, vad är det man pratar om då? Träffar man läkare också?

• Karra
    MissMissie skrev 2010-05-24 20:34:51 följande:
    Ska du träffa Linda? Jag var där förra veckan.Hon gick igenom vad jag äter under en dag och hur mycket. Sen sa hon om det var bra eller dåligt och gav tips.Hon väger och mäter midjan.Blodprov.Det tog mindre än 1 timme.
    Japp jag ska träffa Linda

Jag äter nog för lite :-/ men vi får väl se.. ..
    Frukost 2dl yoghurt
    Mellanmål: En frukt (kan missa)
    Mellanmål: En Avokado+½dl keso
    Lunch: 1dl pasta + 1dl pasta sås
    Mellanmål: En frukt (kan missa)
    Mellanmål: ½ avokado+1dl keso + ½ dl Tonfisk
    Middag: ½ laxbit + En potatis + 1dl Sås
    Mellanmål: 2dl Smoothie

Hur gick det för dig?
  • Karra
    MissMissie skrev 2010-05-24 23:03:20 följande:
    Det är ungefär så jag äter. Men jag äter ofta gröt till frukost. Pasta klarar jag inte av det blir som en klump i magen. :PJag står fortfarande nästan helt stilla. Har inte gått ner mycket de senaste veckorna.Tror jag dricker för lite vatten. Min ämnesomsättning har aldrig varit den bästa så jag får väl dra ner ännu mer på kolhydraterna kan jag tänka mig.Hur har det gått annars för dig då?
    Gröt kan jag inte med{#lang_emotions_tongue_out} även om jag vet att det är bra frukost.
    Annars går det bra, har kommit igång med träning nu så det känns bra. Väger mig på tisdagar, så idag visade vågen -15,1kg och midjemåttet -13cm. Har haft en lätt dumpning, på kulglass (kokos) det lär dröja innan det blir glass igen. Sen kan jag få ont när jag äter för fort och när det blir för mycket. Känns som om jag sätter i fel strupe, gör ont i mage och rygg. Har du kännt så? Men annars är jag så nöjd och så tacksam för denna operation.
  • Karra
    Glaadis skrev 2010-05-25 14:40:13 följande:
    HEJJJJJJJJJJ !Ligger här nu på St.Göran och mår jätte bra fast jag är sjukttrött och soman titt som tett eller hur man stavar .Hade gräsligt ont när jag vaknade och illamående som jag aldrig har känt förr men de underbara tjeerna här gav mig smärtstilla och illamående tablett och så vart allt bara bra och skönt.Är så glad att få ha gjort detta och nu väntar en helt ny värld framför mig som är så skrämmande och häftigt.Jag hoppas att jag får stanna kvar på forumet fast jag stavar som en kråka.Skall nu gå upp och kolla in avdelningen.
    Vad skönt att allt gick bra och varmt välkommen till andra sidan!!
  • Karra
    skärgårdsbo skrev 2010-05-25 16:35:25 följande:
    Hej alla!Imorgon är det äntligen min tur att op:as! Jag har precis checkat in på hotellet i Stockholm och känner mig bara förväntasfull inför morgondagen! Som ett litet plus så har jag dessutom fått värsta sviten på hotellet trots att jag bokade enkelrum! Hur lyxigt som helst! Ibland ska man ha lite tur. Vi ses på andra sidan!
    låter lyxigt med värsta sviten, njut!! Och ALL lycka till imorgon.
  • Karra
    skärgårdsbo skrev 2010-05-25 18:21:48 följande:
    Tusen tack! Ja det är är superlyxigt! Jag ska strax påbörja den obligatoriska skrubbningen med Descutantvålen och sen krypa ihop i hotellets morgonrock och spendera resten av kvällen i sängen med tv och tidningar. Lyx!! Vem kunde ana att sista kvällen innan det nya livet skulle bli så här bra!
    Önskade att mina sista dagar var i den lyxen, då had emna säkert inte varit lika nervös. Njut av ställbara säng och satinlakarn och att titta i lugn och ro på Tv i sängen. Imorgon ligger du i sjukhussängar, INTE lika sköna kan jag lova!!
  • Karra
    Freyla skrev 2010-05-27 17:40:03 följande:
    Igår fick jag min remiss ivägskickat av min husläkare så nu är det bara att vänta. En fråga till er som står inför operation eller har blivit opererade: Hur öppna har ni varit med att ni ska göra en Gastric Bypass?Och ni som har blivit opererade och har tappat massa(?) vikt, har människors attityd gentemot er förändrats?
    Innan jag fick mitt JA så var det bara dom närmaste som visste men så fort jag fick mitt Ja så börja jag prata om det. Efteråt nu när folk frågar så är jag helt öppen och berättar hur jag går ner i vikt. Detta är mitt val och jag står för det och jag är så tacksam för detta och så glad för att just jag fått denna operation. Har bara fått positivt tillbaka. Kanske för att jag själv är så positiv. Lycka till!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)