• Elwi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mamma i september 2006 skrev 2010-06-09 16:00:21 följande:

Hej allihop! Detta blir mitt första inlägg...dock har jag följt tråden ett tag. Cool Jag ska på bedömning för Op i Juli. Har dock ganska nyligen, i april, fått veta att jag har Hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) Är behandlad med Levaxin och mina värden är ok. Är det någon som har erfarenhet av detta, kan hypotyreosen vara ett hinder för op? MVH

Hej, Eftersom jag också har struma och äter Levaxin väntade jag med spänning på att någon skulle svara på ditt inlägg.
    Har fått en remiss till Ersta och väntar på att bli kallad.
    Men ingen här svarade så jag blev otålig och sökte lite svar själv.

Se vad jag hittade i ett annat forum

Jag har struma med hypothyreos som följd.
    Jag är opad med gbp sen 4 månader tillbaka och jag har hittills gått ner i det närmaste 30 kg (med 2 v flyt), så jag har väl gått ner rätt medelmåttigt kan jag tro?
    Kirurgen tror inte att jag kommer att behöva ändra nämnvärt på doseringen. Jag ska ta nya prover genom min vårdcentral. Jag hoppas att jag slipper ändra doseringen för det kan vara riktigt jobbigt att hamna rätt!

• Elwi

Jag måste fråga er som OPát er för ett tag sen och gått ner mycket i vikt.
    Har era fötter blivit mindre? Jag har en kompis som tappade 30 kg och vipps hade hon en storlek mindre i skor!!! Det vore ju en bonus eftersom fötterna har ökat i skostorlek efter 3 barn..Demon

• Elwi
    Mli79 skrev 2010-06-11 12:00:46 följande:
    Jag har också hört att fötterna ska kunna minska, och håller med om att det hade varit välkommet efter ett par graviditeter. En bekant minskade 2 strl på 40 kg.
    Wunderbart!! Det ser vi fram emot Skrattande..... det ska bi så underbart. längtar tills jag är på "er" sida av operationen.

Vill bara säga att jag läser allt ni skriver, och det är så himla roligt att följa alla här inne.
    Varje kväll så  läng
  • Elwi

Fan det blev fel... Varje kväll så längtar jag tills jag får lägga mig i soffan och gå igenom allt ni skrivit på 1 dygn....

Det skulle det stå.
    Hej då

• Elwi
    Fragile Angel skrev 2010-06-11 15:29:44 följande:
    Mina fötter har också minskat med en storlek på -26 kilo...

-26 idag... Fatta! Jag fattar inte .
    Grattis!! Helt otroligt!
  • Elwi
    FMEmbla skrev 2010-06-11 15:04:51 följande:
    Elwi, du vet väl att det finns fler bra forum där man verkligen också kan fastna? Jag fastnar bl a på Före/Efter-bilderna och faschineras av alla som är så himla duktiga.

Gå med här:
    www.viktdropp.se
    www.viktop.se
    Ja jag har nog kikat i på viktop... men den andra ska jag besöka. Så himla bra att det finns så mycket att läsa innan så man verkligen kan förbereda sig ordentligt inför operationen.
    Härligt att så många delar med sig av sina egna erfarenheter.

Jag blir så taggad att ja vill opa mig NU!! Och jag brukar inte vara den som är otålig
  • Elwi
    werner05 skrev 2010-06-18 09:18:41 följande:
    Hejsan.. Ganska nu på denna sajt.. men väldigt trevligt att den finns.. har läst mycke bra info här..

Men nu är det snart min tur.. Idag (fre 18 juni ) ska jag till Ersta o träffa Narkosen... usch nu börjar det pirra i magen.
    På mångad op på ersta.. Finns här ngn annan om op i dagarna som kommer??

Har hätit modifast nu i 11 dagar och känner att det ska bli skönt att det snart e slut med det..

Ser verkligen ljuset i tunneln nu...

Stor kram till alla..

/
    Anna
    Hej, har själv en remiss som är skickad till Erstra. Får jag fråga hur lång resan har varit för dig? Från start till Mål ( OP)

PS, Välkommen hit!
  • Elwi
    vänat skrev 2010-06-19 11:12:30 följande:
    Skämt kan man inte säga där emot får man stå på sig för att verkligen få de genom den så kallde vårdgartin.  Jag + några till att får GBP operationen geno,m den så kallde vårdgartin så att säga att de stort skämt tycker jafg är fel! Dessutom blir ju vårdgartin en lag under nästa månd vilket bör gör att de måsteom pritera verklien skicka i väg patineter till sjukhsu som klara av detta med vårdgartin.

Men som sagt åter står ju att se om de går så eller ej men de bör ju vara så.
    Min remiss är ju skickad till Ersta och jag pratade med dom i fredags och fick till svar att det var 6 månader tills jag fick komma till läkaren, första besöket.
    Men om nu vårdgarantin träder in i juli, hur ska jag göra då?
    Är det Erstas skyldighet att ta emot mig tidigare?  Eller ska jag be min läkare skicka en till remiss till något annat sjukhus?
  • Elwi

Någon här som fått OP med BMI 36? Jag har fått remiss till Ersta en visst oroar jag mig att jag inte är tillräckligt fet  Cool

Vore kul att se om det är fler här som har legat runt den lägre gränsen och beviljats OP.

• Elwi
    Mli79 skrev 2010-06-20 12:30:29 följande:
    Eftersom du har flyttat din remiss - valfrihet i vården - så har du avsagt dig vårdgarantin. Jag hoppas och tror att det kommer att gå fortare än 6 månader, Ersta brukar vara snabbare än vad de utger sig för.
    Ok... jag kommer nog stå kvar på Ersta, dom ska ju vara jättebra dessutom.
    Jag får trycka på lite istället.

Tack för svaret.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)