• Elwi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tjolahopp
    Grattis till alla remisser, op tider och viktnedgångar!

Jag har då avklarat både Gruppinfo av sköterska och dietistmöte... nu återstår bara läkarbesöket nästa vecka.
    Men jag är grymt nervös. I och med att jag ligger på gränsen med mina 36,7 i BMI är jag så osäker på om jag kommer godkännas en OP.
    Men jag har ju struma och 40kg fläsk som jag går och kångkar på.....
    Det känns ju galet om jag ska gå på alla dessa förberedelsemöten och sen få ett rungande NEJ av läkaren....

Jag vet inte vad ska ska stilla min oro... är det några här inne som fått Ok som också legat på gränsen?
    Om det är det så snälla.... speak up! berätta! Så kan jag sluta bita på naglarna nu.

Kram å go natt!

• Elwi
    SilverEmma skrev 2010-09-16 23:21:25 följande:
    Ligger också på den "lägre" BMI-skalan, ungefär samma som du. Men här i skåne ligger gränsen på 35 så jag känner mig ganska lugn än så länge. Vi får se vad dom säger!
    Här i stockholm är det också 35 men jag känner mig ändå nervös.... suck.
  • Elwi

Pirri Pirri... har läkartid nu den 23e... 3 dagar kvar... fy va jag är pirrig!

Någon annan här inne som varit på Erstasgruppinfo och dietist möten 6e och 16e sep som har sin läkartid nu? ( jag kännde igen några tjejerpå båda möterna)

ja ja.. .det får väl bära eller brista, ska sätta på mig något oerhört osmickrande och tight... Cool

Kram alla

• Elwi

Jeto 74
    Ja det var dig jag svarade på, av någon anledning kan inte jag citera... skumt.
    Men härligt att det går snabbt, du kan väl meddela så fort du får en tid, är så nyfiken!

Hur gick besöket till?
    Vad frågade doktorn? fick du väga det och så? Gick han mycket in på varför du är överviktig?
    Är så rädd att doktorn ska säga:- men sluta ät då människa .....

• Elwi

I morgon smäller det, 13:20 ska jag till Ersta på läkarbedömning... grymt nervös men det ska bli så skönt att få det gjort. Sen så vet jag, då kan jag slappna av och invänta OP tid ( om allt går vägen)

Ställde mig på vågen idag och såg att jag gått ner 3 kilo, helt ofrivilligt eftersom jag ätit endel på sista tiden.
    Hur tror ni? Är det bra om man går ner lite från det att remissen skrivt?

Ha det gott!

• Elwi

Jiiipppiiiii!!!! OK i rumpan hos doktorn idag!
    OP inom 1 månad......  Jag var grymt nervös..... men allt gick prima ballerina trots lågt BMI på 35,8.

Ser grymt fram emot denna vinter.... jul blir väl inte nådigt men beach 2011... inge mer vass för mig =)

• Elwi
    bolla75 skrev 2010-09-23 11:05:19 följande:
    sabinaa: jag var på Ersta för bedömning den 16 september, fick ett op-datum med mig när jag gick hem. Op 11 oktober, så inte ens en månad mellan godkänt och op. Bor du i Stockholm? För utomlänspatienter kan det ta några månader sa sjuksköterskan till mig. Håller tummen för att det inte tar så lång tid för dig!!!
    WOW!
    Jag fick OK idag den 23e sep på Ersta. Fick dock ej med mig något OP datum hem men det skulle ske inom 4-6 veckor. Hoppas Hoppas... jag är såååå redo att sätta igång.
  • Elwi
    Soulstar skrev 2010-09-25 21:12:06 följande:
    Hej tråden!

Vill bara kika in och säga: JAG HAR FÅTT MITT DRÖMJOBB! Yeeeey!!! Jag är så glad och stolt och omtumlad, och det känns fortfarande mycket overkligt. Har bara vetat sedan igår eftermiddag, men har redan påbörjat planeringen för det som komma skall  Jag längtar SÅ!!

Grattis alla som fått JA! Och bra jobbat alla som går ner mängder

Må så gott alla!

frökenKAJO och Fragile Angel: Hur mår ni??
    GRATTIS!!!! Underbart... vilken lycka!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)