Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jejja78 skrev 2010-12-15 15:11:04 följande:
    Ligger här i Torsby och är ny opad allt har gått bra men är öm i magen antar att det släpper om ett tag ! Får i mig lite klara vätskor och i morron blir det lite varm soppa är så sugen !!
    Welcome too the other side .
    littlemisstrouble skrev 2010-12-15 15:23:20 följande:
    Har fått en op tid nu. Ska bara hinna gå ner också. GULP. måste ner rätt mycket innan op. ska till sophiahemmet när det är daxs. dom var jättetrevliga så det känns bra.
    Grattis .
  • METAMORPHOSIS

Känner igen mig i buss-situationerna. Förr tog jag upp 1,5 säte, fruktansvärt pinsamt, slutade åka buss p ga det.

Här om dagen åkte jag buss, och kände samma sak som för ngt år sedan, skam och en önskan om att ingen skulle sätta sig brevid mig. Naturligtvis så satte det sig en människa bredvid mig, och denne fick plats . En otroligt skön känsla . Så nu kan jag åka buss utan att känna ångest och skam.

• METAMORPHOSIS
    Lolalee skrev 2010-12-15 21:14:52 följande:
    ni som skickat egenremiss, skickade ni till ett eller flera sjukhus samtidigt??
    jag har just fått ihop min egenremiss och ska skicka den till ersta.. några rekomendationer?
    Jag skickade den bara till Danderyd, men efter några turer fram och tillbaka så blev jag opererad på Ersta sjukhus.
  • METAMORPHOSIS
    Bubbles skrev 2010-12-16 17:47:05 följande:
    Jag vet inte om någon kommer ihåg mig här men iaf..
    Nu har jag nått -50 kilo och är så glad :)
    15 kilo to go...
    Grattis!

Hur lång tid har det tagit?
  • METAMORPHOSIS
    liizz skrev 2010-12-16 19:13:34 följande:
    Har idag varit på bedömning på ersta. Blev godkänd för op =)

Är såååå glad
    Grattis .
  • METAMORPHOSIS
    pilliss skrev 2010-12-16 21:27:02 följande:
    Grattis.
    Vilken tur.
    Jag fick brev idag att det var saker som var oklara på mitt sjukintyg så dom har skickat det till läkaren för komplettering.
    Börjar undra om dom kommer godkänna min sjukskrivning...  
    Vad jobbar du med?
  • METAMORPHOSIS

Jag är så jävla less. Jag HATAR mitt magsår. Jag är TRÖTT på att må dåligt varje dag. Jag ÅNGRAR hela jävla operationen Gråter.

• METAMORPHOSIS
    Maddisen80 skrev 2010-12-17 19:06:09 följande:
    kan de inte göra en operation eller nåt när man har magsår ?
    Jo,men det är (såklart) sista utvägen. Men nu vill jag att dom ska göra en, för jag vill inte må så här längre. Har mått riktigt dåligt i snart 3 månader.
  • METAMORPHOSIS
    erajka skrev 2010-12-17 19:33:49 följande:
    ta kontakt med läkare och säg att du vill ha det NYSS!!!
    Jag ska ringa Ersta på måndag.
  • METAMORPHOSIS
    Mli79 skrev 2010-12-17 19:52:14 följande:
    Jag kör dessa www.mama.nu/artiklar/2009/bli-av-med-mamma-ma...
    Jag känner tydligt att mina är delade. Om man följer magmusklerna med början under bröstbenet ska musklerna hålla ihop hela vägen ner och bara kännas som en platta. Men om de är delade så känner man att de inte sitter ihop, att det är en glipa mellan dem. Mina håller ihop tills mitten på magen, sen kan jag få in nästan en handsbredd mellan dem. Sitter och känner nu, och det har verkligen blivit bättre!
    Mina är också delade. Dom skulle fixa till det då dom tar bort mitt navelbråck.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)