• Mli79

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-10-18 12:53:43 följande:
    Ersta Opade:

Under flytet efter OP så står det att det går bra att ha ett mosat ägg i grönsakssoppor. Betyder det att det inte måste vara mixat helt slätt då? Ägget alltså.. Det är ju rätt stor skillnad på ett mosat ägg och ett mixat ägg.
    Jag hade det i min spenatsoppa nyss och mosade med en gaffel och det blev ju rätt så bra med små bitar i.. Blev lite osäker. Jag tuggade mycket mycket väl i alla fall så jag hoppas inte jag får magknip.
    Till mig sa dem att det skulle räcka med gaffel-mosat.
  • Mli79

Herrejisses vad jag tappar hår nu. Ska ringa till en läkare och be att få nåt bra vitaminpreparat utskrivet. Är det till vårdcentralen eller till Ersta jag ska ringa då?

• Mli79
    Lalalong skrev 2010-10-21 13:46:31 följande:
    Det mullrar i magen på mig när jag äter... Känns inte ont eller så, bara konstigt...
    Gör det så på er andra också?
    Min mage låter så fortfarande. Inte alltid, men ganska ofta. Låter ganska kul!
  • Mli79
    Lalalong skrev 2010-10-21 18:52:18 följande:
    Mli79, jag vet du sa att du smaksatte vattnet... Men det var för att du inte tyckte om smaken väl?
    jag gillar smaken, men jag mår illa när jag dricker det av någon udda anledning. Jag har svårt att få ned det. Blir mycket bättre och lättare med lite smak. Psykiskt? Säkerligen
  • Mli79
    J L86 skrev 2010-10-30 09:20:59 följande:
    Jag glömde fråga dom innan jag åkte hem hur snart man skulle börja med alla vitaminerna och detta. är det någon här som vet???
    Jag skulle börja med mina direkt
  • Mli79

Idag har min häst blivit riden för första gången. Två gånger till med "inridaren", sen är det min tur! Om allt går lika bra som idag så kan jag känna mig lugn. Som jag har längtat efter att kunna rida igen! En fasa har dock varit att inte komma i några ridbyxor, men mina gamla i strl 46 var nästan lite stora. Bra dag idag!

• Mli79

Min platå börjar nog släppa lite nu, 1 kg senaste veckan. Om tre veckor så blir min arbetsbörda betydligt mindre och då ska jag ta tag i motionen. Ska bli trevligt att börja träna igen, nu är det knappt att hundarna hinner få en runda om dagen. Jag är väldigt sugen på att börja springa igen, men jag undrar hur bra det egentligen är för kroppen när man är så pass överviktig fortfarande? (BMI 32). ¨Bra skor blir ju ett måste, och man kan ju inte gå ut särskilt hårt heller. Men man kanske kan testa.

• Mli79
    Fröken Stålhand skrev 2010-11-04 10:04:22 följande:
    Haha, jag vet...   Ska inte röka mer men tog en cigg i helgen som var och är rädd att det ska synas på blodprover... Nojjig man är!
    Om de kan se spår av nikotin är det väl bara att säga att man vid "speciella tillfällen" tar nikotintuggummi? Eller det kanske inte funkar så?
  • Mli79
    Spetan skrev 2010-11-13 10:51:52 följande:
    Gahh, jag tror aldrig att jag varit så rädd för att bli sjuk någon gång.
    Nu när op datum är spikat och innom räckhåll så har jag blivit värsta hypokondriken.....

FInns det tips för att lugna nerverna. Det känns som att det enda jag tänker på är att jag inte får bli sjuk.

Jag kanske är löjlig men det här är ju typ en av de gånger i livet som man verkligen vill hålla sig frisk.
    Jag var likadan veckorna innan OP
    Jag köpte Echina Guard, såna där droppar man kan ta för att hindra förkylningen att bryta ut (säger dom iallafall) och så åt jag extra mycket vitlök och c-vitamin. Undvek alla som var sjuka, inklusive friska barn från andra dagis än "mitt".  Det kommer säkert att gå bra! Det är ju OK om man är lite förkyld, men det ska ju inte vara ny-utbrutet med feber.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)