• Nala

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fragile Angel skrev 2010-06-16 00:13:16 följande:
    Det är konstigt det där med vätska. Kaffe kan jag dricka många, många klunkar på raken av, utan problem, men vatten, saft och annan dryck kan jag dricka max två klunkar av, och sedan får jag skitont i magen . Why?
    ¸ .• Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .•
    Samma här..... kaffe, te, vin mm går bra att svälja utan problem....vatten eller typ saft sätter sig som en propp i halsen och jag mår illa
  • Nala

Idag mina vänner är det en stor dag :)

Idag har nämligen jag varit på stranden, iklädd bikini. Jag har gått omkring och känt mig bekväm. Jag har inte varit på stranden avklädd sedan jag fick min äldsta dotter och hon fyller 8 nu i helgen.

Det låter kanske fjantigt men det här är en jättestor grej för mig, det var ett av mina mål med operationen att åka och bada med mina barn.

Har nu gått ner ca 45 kg och tycker faktiskt att kroppen ser helt ok ut. Magen är lite degig, och låren och rumpa är väl inte fastast i världen men överlag ser det ok ut :)

Kram på er allihopa! 

• Nala
    Soulstar skrev 2010-06-16 15:28:09 följande:
    Låter fjantigt?! Jag tror att majoriteten av de som skriver och läser i den här tråden förstår EXAKT vad du pratar om! Idag är en stor dag, indeed. Köp en flaska vin och fira!
    Jo det är sant :) Tack!

Japp, vin ikväll blir det :)
  • Nala

Tack tjejer !

Skönt att få ventilera med folk som förstår. För mig är bikini på stranden i klass med att åka till månen ;)

Jag har iaf en illröd rygg, det var ju mindre smart av mig..... :)

• Nala
    monixxx skrev 2010-06-16 22:35:35 följande:
    Vilken underbar känsla! Hoppas på att få vara med om det någon gång jag med! Ska träffa Peter Loogna med team i morgon, BEDÖMNING!!!!Drömmer
    Lycka till! Det är ju Peters förtjänst att jag gick i bikini idag :)
  • Nala
    Soulstar skrev 2010-06-17 03:01:48 följande:
    Vi förstår
    Vi vill också åka till månen
    Det gör ni snart :)
  • Nala
    Tinzi skrev 2010-06-20 20:58:37 följande:
    oki, tack för svaret :) Ska be läkaren skicka direkt till Sophiahemmet då och se va dhan säger, vore skönt för gubben å OP någorlunda kort efter att jag ska OP så man går igenom detta tillsammans :)
    Jag tror inte att kan skicka remiss direkt till Sofiahemmet. De tar bara patienter som betalar själva eller patienter med betalningsförbindelse från annat landsting. Om han har en betalningsförbindelse så behövs ingen remiss till Sofia, de gör en egen bedömning när man kommer dit
  • Nala
    frökenKAJO skrev 2010-06-22 17:03:48 följande:
    En vän till mig opereras idag på Sophiahemmet där jag opererades för fyra veckor sedan. Konstigt nog är jag nästan mer nervös nu, och tyvärr opererades hon på eftermiddagen så risken är att jag inte hör något förrän imorgon.

Gah! Skrikandes
    Det är skitjobbigt att sitta vid sidan om.....hoppas att du hör av henne snart :)

Tipsa henne om tråden sedan om hon inte redan finns här, alltid roligt med nya ansikten...
  • Nala
    Lalalong skrev 2010-06-23 09:02:34 följande:
    Har äntligen kopplat upp datorn hos mormor.
    Det gick bra på Ersta igår, blev godkänd för OP och den blir i september-otktober någon gång. Gissar på oktober eftersom det är i slutet på månaden nu. Alla var trevliga tycker jag, utom läkaren Anders Thorell som jag faktiskt uppfattade som ganska spydig. Men han hade kanske bara en dålig dag. Han godkände mig i alla fall, och det är ju huvudsaken.
    Klara 060504, Alva 100117
    Grattis till godkännandet!!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)