• Nala

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Full av förhoppning skrev 2010-08-31 18:25:13 följande:
    Förlåt bli inte arg nu men jag blev så full i skratt... Mellangården är området mellan anus och slida Anar att du menar mellangärdet

Ibland kan det fastna och då kan kolsyrat vatten vara bra för att vidga och få loss igen, men det låter konstigt om det suttit fast och gjort ont så länge.
    ring din läkare och hör för säkerhets skull.

Lycka till nu!
    kram
    Jag satt precis och fnissade åt samma sak :)
  • Nala
    pilliss skrev 2010-09-03 16:05:31 följande:
    Var där idag.
    Läkaren gick igenom allt på ett grupp info.
    Sen fick vi komma in till läkaren och sen till sköterskan.

JAG SKA OP DEN 13 OKTOBER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Är såååå glad och nervös.....

(ska gå ner 6 kg tills op)
    Grattis!!
  • Nala
    1638 skrev 2010-09-06 03:00:48 följande:
    Har nu fått tid för 6 månaders kollen efter operation. Fast det hunnit gå mer än 7 månader... men men...

Jag undrar om någon kan svara på exakt VAD det är för prover man ska ta en vecka innan besöket?
    Har en diabetes i botten som nu efter op ligger så pass till att den inte ens märks men jag antar ändå de ska kolla njurar o hba1c (sockervärde)
    Före op låg mitt kolesterol högt så det borde de ju oxå kolla.... eller?
    Förstår att de kollar hb o sådant samt b-vitamin värde...

Har inte tid hos diabetesläkaren förrän till våren men tar de inte alla de prover jag nämnde här ovan så får jag helt enkelt be om tid till honom innan våren.

TACKSAM FÖR ERA SVAR!
    Halloj

Jag skall på 1-årskontroll nu den 24 och har fått en lista med prover som jag skall ta innan, samma prover togs inför min 6-månaderskontroll

P-Järn
    Fp-Folat
    P-Kobalamin
    P-Albumin
    P-Calcium
    P-Magnesium
    P-Hb
    P-Kolersterol
    fP-Triglycerider
    fP-LD1
    P-HDL
    B-HbA1c
  • Nala

Hallojsan allihopa :)

Grattis till alla som har blivit eller väntar på operation. Jag håller tummarna för er som väntar.

Nu är det drygt ett år sedan jag operarerades och jag har gått ner ca 48 kg. Jag vill ner ca 8 till men vi får väl se hur det går, nu står det still och har gjort ett tag.

Bifogar ett par kort från idag, före-kort finns i mitt galleri, hojta om ni inte kommer åt dem så lägger jag till er.

• Nala
    vänat skrev 2010-09-07 13:45:46 följande:
    Grattis till alla dina tappde kg!
    Tack!
  • Nala
    sabinaa skrev 2010-09-07 14:09:47 följande:
    SKOJA MIN DOJA!!!!!!

Skit, mitt hjärta slår i 150!!!!!

Det ringde på mobilen och där stod ett 08 nr. Och när jag svarade så sa hon "HEJ JAG RINGER FRÅN ERSTA SJUKHUS!!! Tur jag satt ner annars hade jag svimmat och tur jag var själv hemma när jag la på luren för jag måste ha sett ganska fånig ut när jag skuttade omkring som en tok här hemma!!!

Jag ska vara på Ersta Sjukhus på torsdag. Fick boka biljetter idag så det blev dyra biljetter men jag vet att jag får använda betalningsförbindelse. Ska bara hitta rätt hur jag får en sån hem. Fick lite nr av hon som ringde.

Helt sinnessjukt. Skitglad samtidigt som jag är lessen för min lille son fyller 2 år samma dag. Eller hur är det typiskt! Och jag får åka jättetidigt och kommer hem sent, kanske har jag tur o träffar honom på kvällen. Men vi får fira honom på fredag istället. Som tur är så är han så liten att han faktiskt inte förstår att han fyller år.

SÅÅÅÅ GLAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SÅÅÅÅÅ NERVÖS.  Hur fasiken ska en tös från Österlen kunna hitta rätt. Hon pumpade mig full av information men man får väl fråga sig fram.

JISSES JISSES JISSES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis!
  • Nala
    Ölandstokan skrev 2010-09-07 14:51:09 följande:
    Gaa!!! ...du e skit snygg

Skulle man kunna få titta in i ditt fotoalbum och bli galen inspererad och få tråna ännu mera till sin egna op ??? 
    Tack *rodnar* Jag har lagt till dig så nu borde ju kunna se :)
  • Nala
    Ölandstokan skrev 2010-09-07 15:08:47 följande:
    Nala

Du är jätte fin nu, vilken otrolig skilnad. tack för att jag fick titta in.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------

När jag ser alla er som lagt ut bilder på er före och efter så blir min undran, kan man verkligen gå ner så mkt? kommer jag oxå att gå ner så mkt?? ...kan liksom inte se mig själv som smal Skäms

Ni som är opererade ...Ni har gjort ett fantastiskt bra jobb, och ni inspererar mig till 1000% *Tack för att ni lägger ut bilder på er själva då och då* {#emotions_dlg.flower}  Kram
    Tack, det värmer verkligen. Det tar ju ett tag att landa i sin "nya" kropp :) Ingen orsak, det var ju inte längesedan jag satt och kollade på före och efterkort :)

Ja man kan gå ner så mycket. Förstår att det känns overkligt men snart är du också där. Jag har inte rasat i vikt som en del andra, har gått ner typ 1-1½ kg i veckan och haft perioder där det har gått ännu saktare.

Lycka till med din resa!

Kram
  • Nala
    V P E skrev 2010-09-07 15:10:30 följande:
    jag tycker inte att det ser ut som att du måste tappa 8 till, men det är ju en smaksak.
    GRATTIS i alla fall, fantastiskt bra jobbat!
    Tackar :)

Jag väger 78 kg nu, vid 74 kg är jag nere på BMI 25 - normalvikt. Skulle gärna väga ca 70 men skulle jag inte gå ner mer än jag har gjort nu så känner jag mig rätt nöjd ändå :)
  • Nala
    Fragile Angel skrev 2010-09-07 20:35:56 följande:
    Idag har jag svimmat, skitläskigt. Är fortfarande yr i huvudet. Ersta trodde på järnbrist, eller lgt bltr.
    Fy vad läskigt....har du fått kollat upp det där? Jag är också jätteyr, får se hur mina prover ser ut när jag
    är på återbesök....
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)