• bryrsig

Abort är fel

Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.

• Svar på tråden Abort är fel
  • Esther M

Det är knappast relevant om någon annan vill ha barnet eftersom de flesta som gör abort gärna avstår från själva graviditeten och förlossningen också.

Om gud har en plan för barnen kan han väl i sin allmäktighet genomföra den i alla fall. Det är väl bara att förhindra aborten (eller låta barnen återuppstå?)

Barnet har inga rättigheter förrän det är ett barn och kan överleva utanför livmodern.

Abort är inte varken juridiskt eller moraliskt fel i Sverige utan tillåtet och en utmärkt metod att försäkra sig om kvinnors rätt till sin kropp såväl som barns rätt att födas önskade.

• puss

javisst, och de kommer alla brinna i helvetet, för så kärleksfull är gud. tackar.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • JellyBean
    bryrsig skrev 2010-05-02 00:18:06 följande:
    Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.
    Bara läst TS.

Men om man gör aborten så är ju det en del av Guds plan.

Så du tycker att vi skall sätta barn till världen och till mammmor och pappor som inte kan ta hand om sina egna barn?

Tycker du att det är RÄTT?
    Det är ju nästan barnplågeri.

Vad som är brott mot mänskligheten är att sätta barn till livet och inte ge dom ett BRA liv. Det är brott det.
    Barn har rätt att få ha ett bra, friskt och sunt liv kan inte mamma eller pappan ge barnet det så är det deras SKYLDIGHET att ta bort barnet. FÖR barnets bästa!

Du är emot abort för din skull, för att DU tycker det är mord. Du tänker faktiskt inte alls egentligen på barnet.

Jag hade hellre blivit aborterad än adopterad.
  • Mummyfied

Men suck...  Folk får gärna tro på Gud hur mycket de vill, det gör tillochmed jag, men jag kan ändå skilja på det som är tro och det som är verklighet, och jo det ÄR foster i ett tidigt stadie och inte barn. Spelar liksom ingen roll vad du eller någon annan eller eventuellt Gud sägs tycka om det.

• Pimpinellan

Jag är emot abort även om jag inte skulle utryckt mig som du gjorde. Abort dödar ovillkorligen en annan människa och är fel,men att skuldbelägga kvinnor har aldrig fått aborttalen att gå ner. Bättre visa på alternativ till abort. Mer stöd av samhället, både praktiskt,känslomässigt och ekonomiskt skulle hjälpa väldigt långt. Adoption tror jag inte på-bättre föda barnet och ta hand om det själv. Har man burit det 9 månader vill få lämna det ifrån sig och kärleken kommer när barnet fötts om inte tidigare.

• Älskarminabarn
    Mummyfied skrev 2010-05-02 17:50:07 följande:
    Men suck...  Folk får gärna tro på Gud hur mycket de vill, det gör tillochmed jag, men jag kan ändå skilja på det som är tro och det som är verklighet, och jo det ÄR foster i ett tidigt stadie och inte barn. Spelar liksom ingen roll vad du eller någon annan eller eventuellt Gud sägs tycka om det.
     Hur menar du? Fosterstadiet är en del av utvecklingen liksom tonåren, vad är skillnaden? 
  • Tottelina

Tack ts för det mest korkade och meningslösa inlägget jag läst idag.

• Pimpinellan
    Esther M skrev 2010-05-02 14:55:53 följande:
    Det är knappast relevant om någon annan vill ha barnet eftersom de flesta som gör abort gärna avstår från själva graviditeten och förlossningen också.Om gud har en plan för barnen kan han väl i sin allmäktighet genomföra den i alla fall. Det är väl bara att förhindra aborten (eller låta barnen återuppstå?)Barnet har inga rättigheter förrän det är ett barn och kan överleva utanför livmodern.Abort är inte varken juridiskt eller moraliskt fel i Sverige utan tillåtet och en utmärkt metod att försäkra sig om kvinnors rätt till sin kropp såväl som barns rätt att födas önskade.
    Där har du fel. Gränsen för när för tidigt födda kan överleva och gränsen för abort har redan suddats ut. Lagen har inte hunnit med tyvärr,men måste mycket snart ändras! Eller tillhör du kanske dem som vill ta död på fullgånga barn också? I USA halshuggs barnen först och dras sen ut fullstora,men döda. Najs!
  • Mummyfied
    Älskarminabarn skrev 2010-05-02 17:53:22 följande:
     Hur menar du? Fosterstadiet är en del av utvecklingen liksom tonåren, vad är skillnaden? 
    Öh? Är de serils? Skillnaden är att det i det första fallet handlar om en hop celler och nerver som håller på att bildas till ett spädbarn, i det andra fallet handlar det om en färdig männsika som håller på att utvecklas pubertalt och psykiskt. Går inte ens att jämföra.
  • Mummyfied
    Mummyfied skrev 2010-05-02 17:55:10 följande:
    Öh? Är de serils? Skillnaden är att det i det första fallet handlar om en hop celler och nerver som håller på att bildas till ett spädbarn, i det andra fallet handlar det om en färdig männsika som håller på att utvecklas pubertalt och psykiskt. Går inte ens att jämföra.
    Seriös*
Svar på tråden Abort är fel