• bryrsig

Abort är fel

Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.

• Svar på tråden Abort är fel
  • Dorian Ertymexx
    bryrsig skrev 2010-05-02 00:18:06 följande:
    Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.
    Gud är allvetande. Alltså visste han att barnen skulle aborteras, ändå lät han dem bli befruktade. Så vem är ondast, gud eller kvinnan som gör abort? Jag vet vem jag röstar på.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • diamanten
    JellyBean skrev 2010-05-02 17:46:00 följande:
    Jag hade hellre blivit aborterad än adopterad.
    Tror du att alla adopterade människor i världen delar din syn? Tror du att deras liv är så hemskt att de föredrar att inte existera?
  • Mummyfied
    Pimpinellan skrev 2010-05-02 17:52:02 följande:
    Jag är emot abort även om jag inte skulle utryckt mig som du gjorde. Abort dödar ovillkorligen en annan människa och är fel,men att skuldbelägga kvinnor har aldrig fått aborttalen att gå ner. Bättre visa på alternativ till abort. Mer stöd av samhället, både praktiskt,känslomässigt och ekonomiskt skulle hjälpa väldigt långt. Adoption tror jag inte på-bättre föda barnet och ta hand om det själv. Har man burit det 9 månader vill få lämna det ifrån sig och kärleken kommer när barnet fötts om inte tidigare.
    Hur lätt tror du det är att känna kärlek för ett barn du tvingats bära i din kropp mot din vilja. Hade du själv velat vara ett oönskat barn?
  • Älskarminabarn
    Mummyfied skrev 2010-05-02 17:55:10 följande:
    Öh? Är de serils? Skillnaden är att det i det första fallet handlar om en hop celler och nerver som håller på att bildas till ett spädbarn, i det andra fallet handlar det om en färdig männsika som håller på att utvecklas pubertalt och psykiskt. Går inte ens att jämföra.
    En hop med celler som förhoppningsvis blir en människa. Jag är absolut inte emot abort, men vissas synsätt skrämmer mig.
    Tror du att för de som får missfall tidigt att "Det är ju bara en hop celler, så vad är problemet. Nu skaffar vi en ny".
  • diamanten
    Pimpinellan skrev 2010-05-02 17:52:02 följande:
    Abort dödar ovillkorligen en annan människa och är fel
    Abort dödar foster, inte människor. Det är en väsentlig skillnad.
  • JellyBean
    diamanten skrev 2010-05-02 17:56:22 följande:
    Tror du att alla adopterade människor i världen delar din syn? Tror du att deras liv är så hemskt att de föredrar att inte existera?
    Jag pratar INTE om ALLA adopterade. Jag patar om mig..där av JAG, i början av meningen.

OCh med det ville jag säga att abort är inte så fel i alla lägen.
  • Dorian Ertymexx
    diamanten skrev 2010-05-02 17:56:22 följande:
    Eh, det är en rätt märklig fråga faktiskt, eftersom de aborterade knappast har en syn på saken. Faktum är att de i en överväldigande majoritet (dvs de aborter som skett i normal tidsrymd) ALDRIG haft en åsikt eller syn på saken, då de knappt existerat. Har man inte existerat så har man aldrig haft en åsikt om huruvida man vill existera eller inte.
  • Mummyfied
    Älskarminabarn skrev 2010-05-02 17:58:49 följande:
    Nej, anledningen till att man sörjer ett missfall är för att man låtit denna cellklump få samma betydele för en som ett barn. Det är helt och hållet en emotionell grej och har inget med den fakta osm säger när ett barn kan räknas som just ett barn rent vetenskpligt.
  • Dorian Ertymexx
    Älskarminabarn skrev 2010-05-02 17:58:49 följande:
    En hop med celler som förhoppningsvis blir en människa. Jag är absolut inte emot abort, men vissas synsätt skrämmer mig. Tror du att för de som får missfall tidigt att "Det är ju bara en hop celler, så vad är problemet. Nu skaffar vi en ny".
    De som begråter ett missfall (i de fall de ens är medvetna om att det ÄR ett missfall, det är långtifrån alltid man märker skillnaden på det och en vanlig, om än sen, menstruation) ville ha barn. De gråter för att de inte fick barn. Precis som barn som gråter för att de inte fick glass.

Jisses, varje gång du har celler kan det "förhoppningsvis" bli barn. Är det vår plikt att då ha sex oskyddat med alla vi möter så att varje spermie och äggcell har en chans att bli en människa, bara för att de KAN bli det?
  • diamanten
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-02 18:02:02 följande:
    Eh, det är en rätt märklig fråga faktiskt, eftersom de aborterade knappast har en syn på saken. Faktum är att de i en överväldigande majoritet (dvs de aborter som skett i normal tidsrymd) ALDRIG haft en åsikt eller syn på saken, då de knappt existerat. Har man inte existerat så har man aldrig haft en åsikt om huruvida man vill existera eller inte.

Om du läser mitt inlägg igen så frågar jag om JellyBean tror att de adopterade delar henne syn. Adopterade, inte aborterade.

Svar på tråden Abort är fel