Dorian Ertymexx skrev 2010-05-02 18:23:33 följande:
Absolut. Ett foster är ett gäng mänskliga celler som, om det får växa obehindrat, kan bli ett barn efter ett antal månader. Ett foster är inte livsdugligt i sig, och dör utan (och ofta även med) tung medicinsk hjälp utanför moderns kropp. Ett foster har ingen eller liten aktivitet i centrala nervsystemet, och är på så vis inte mer människa än, säg, en cancersvulst, som ju också har ett unikt DNA av mänskliga celler, men ingen fungerande hjärna. Båda kan orsaka stor fysisk och/eller mental skada hos den de parasiterar på, om denne inte är beredd på eller villig till detta (vem som nu villigt får cancer...). Båda kan tas bort för värdens bästa, i fostrets fall inom den tid att det inte utvecklar en fungerande hjärna och därmed närmar sig att bli en människa, dvs ett barn. Abortgränsen har normalt god marginal till detta, och endast i undantagsfall nallar man på denna marginal. Och endast i extrema fall går man över den gränsen.
Ja, ja dig orkar jag inte prata mer med. Jag tror inte du är intresserad av vad andra tänker och känner utan din åsikt är den gällande. För mig är en diskussion att sätta mig in i vad andra tänker, tycker och känner ang. olika saker. För mig förgyller det livet, inte någon som skriker ut sina åsikter högst av alla och inte vill (eller kan ) sätta sig in i hur andra funderar. Det handlar inte om vem som har rätt eller fel.
Känner att du blir som en liten parasit som gnager på mig.