• bryrsig

Abort är fel

Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.

• Svar på tråden Abort är fel
  • Dorian Ertymexx
    Älskarminabarn skrev 2010-05-02 17:53:22 följande:
     Hur menar du? Fosterstadiet är en del av utvecklingen liksom tonåren, vad är skillnaden? 
    Wow... Och en daggmask är ett djur, som en blåval eller chimpans, vad är skillnaden? *himlar med ögonen*
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Mummyfied
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-02 18:02:02 följande:
    Eh, det är en rätt märklig fråga faktiskt, eftersom de aborterade knappast har en syn på saken. Faktum är att de i en överväldigande majoritet (dvs de aborter som skett i normal tidsrymd) ALDRIG haft en åsikt eller syn på saken, då de knappt existerat. Har man inte existerat så har man aldrig haft en åsikt om huruvida man vill existera eller inte.
    Precis. Märkligt att vissa ska ha så svårt att sätta sig in i hur det är att tänka som icke existerande:P
  • Dorian Ertymexx
    diamanten skrev 2010-05-02 18:05:19 följande:
    Om du läser mitt inlägg igen så frågar jag om JellyBean tror att de adopterade delar henne syn. Adopterade, inte aborterade.
    Fast ändå... vad är liksom den alternativa synen? :P

Fast OK, jag erkänner, jag läste fel. My bad där. :)
  • JellyBean
    diamanten skrev 2010-05-02 18:05:19 följande:
    Om du läser mitt inlägg igen så frågar jag om JellyBean tror att de adopterade delar henne syn. Adopterade, inte aborterade.
    Jag pratar INTE om ALLA adopterade. Jag patar om mig..där av JAG, i början av meningen.

OCh med det ville jag säga att abort är inte så fel i alla lägen.

Varför skulle andra adopterade dela min syn för?
    Det är ju min syn. Jag får väl tänka och tycka som jag vill.
    och om du inte vet så är jag adopterad.
  • Älskarminabarn
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-02 18:05:25 följande:
    Wow... Och en daggmask är ett djur, som en blåval eller chimpans, vad är skillnaden? *himlar med ögonen*S
    Om inte du vet skillnaden på daggmask och människa/blåval/chimpans så har du nog missat en del av det grundläggande.
  • Dorian Ertymexx
    Älskarminabarn skrev 2010-05-02 18:09:45 följande:
    Och om du inte vet skillnaden på ett embryo eller foster och en tonåring så har du nog missat MASSOR av det grundläggande.
  • Älskarminabarn
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-02 18:10:54 följande:
    Och om du inte vet skillnaden på ett embryo eller foster och en tonåring så har du nog missat MASSOR av det grundläggande.
    Ja, kan inte du berätta skillnaden för mig på ett foster och ett barn. Vi kanske kan ta diskussionen utifrån en lite mer vetenskaplig grund istället för att bara slänga skit.
  • Dorian Ertymexx
    Älskarminabarn skrev 2010-05-02 18:17:30 följande:
    Ja, kan inte du berätta skillnaden för mig på ett foster och ett barn. Vi kanske kan ta diskussionen utifrån en lite mer vetenskaplig grund istället för att bara slänga skit.
    Absolut. Ett foster är ett gäng mänskliga celler som, om det får växa obehindrat, kan bli ett barn efter ett antal månader. Ett foster är inte livsdugligt i sig, och dör utan (och ofta även med) tung medicinsk hjälp utanför moderns kropp. Ett foster har ingen eller liten aktivitet i centrala nervsystemet, och är på så vis inte mer människa än, säg, en cancersvulst, som ju också har ett unikt DNA av mänskliga celler, men ingen fungerande hjärna. Båda kan orsaka stor fysisk och/eller mental skada hos den de parasiterar på, om denne inte är beredd på eller villig till detta (vem som nu villigt får cancer...).

Båda kan tas bort för värdens bästa, i fostrets fall inom den tid att det inte utvecklar en fungerande hjärna och därmed närmar sig att bli en människa, dvs ett barn. Abortgränsen har normalt god marginal till detta, och endast i undantagsfall nallar man på denna marginal. Och endast i extrema fall går man över den gränsen.
  • Esther M
    Pimpinellan skrev 2010-05-02 17:55:02 följande:
    Där har du fel. Gränsen för när för tidigt födda kan överleva och gränsen för abort har redan suddats ut. Lagen har inte hunnit med tyvärr,men måste mycket snart ändras! Eller tillhör du kanske dem som vill ta död på fullgånga barn också? I USA halshuggs barnen först och dras sen ut fullstora,men döda. Najs!
    hur går det till att halshugga barn inne i livmodern? det låter ganska osannolikt.

och som svar på din fråga; nej, jag är inte för att döda varken spädbarn eller femåringar.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Pimpinellan skrev 2010-05-02 17:55:02 följande:
    I USA halshuggs barnen först och dras sen ut fullstora,men döda. Najs!
    Jaså det gör man? Har du någon källa på att det har hänt?
    Being intelligent is not a felony. But most societies evaluate it as at least a misdemeanor.
Svar på tråden Abort är fel