• Rosen

BF November,2010 DEL 2

hej alla!
    har hittat hit nu oxå
    o kul att här finns några nya oxå i tråden.

• Rosen

jag var supertrött de andra 2 ggr jag var gravid men inte denna, nu e jag hur pigg som helst, men har ofta huvudvärk o det e lite jobbigt. vill ju inte käka alvedon hela tiden heller.

• Rosen
    Frogster skrev 2010-05-03 22:19:21 följande:
    Nu är det bara några få timmar kvar av v.14. Imorgon säger nuffrorna 14+0...Har börjat känna en liten bula på magen!Lustigt nog så känner jag den bara på morgonen... Jag svullnar fortfarande upp rätt mycket under dagen så innan kvällen är jag så mjuk överallt att min lilla bula liksom blir helt kamoflerad! Haha
    i morgon eller övermorgon är jag i vecka 15+0 visst känns det härligt när man bytar vecka?
    alltså jag e snart i vecka 16 och knappt någon vet om min grav ännu. känns lite skumt faktiskt
  • Rosen
    sebbe123 skrev 2010-05-03 22:22:17 följande:
    Kul med lite nya här i tråden.Nu har vi bestämt att vi ska berätta för svärföräldrarna på fredag, dom enda vi inte berättat för än, känner mig redan lite nervös.Dom har ju inte reagerat så positivt dom andra två ngångerna, eller inte reagerat alls nästan, visst har dom väl vart glada men mer efter det har gått ett tag.Dom är alltid lite negativa till allt, och finner problem i allt, som denna gången så kommer dom säkert att klaga över att gubben nu inte är hemma under veckorna utan jobbar i norge och huuur ska det gå? Och hur ska jag orka att vara själv med tre barn på veckorna, och hur ska vi ha plats för en till i huset?Känns aldrig något roligt att berätta saker för dom, speciellt som man själv bara går runt och är lycklig.Visst vet man att det säkert kommer å bli kämpigt emellanåt men det är ju nått som vi är inställda på och vi har ju ändå planerat det här.Ja ja måste bara få klaga av mig ibland, det blir säkert bra när den lille väl har kommit.
    jag berättade för min svärmor för en vecka sen och hon blev skitsur o sa i princip att vi var dumma i huvudet känns ju kul att berätta nåt då lixom.
    men idag träffade min man henne o hon var precis som vanligt. tror att hon har kommit över "chocken" nu.
    hon reagerade likadant med våra 2 andra, sen när hon vant sig vid tanken så gick hon o handla jättemycket saker till oss.
    men jag skiter i vilket, det e vi som ska ha barn, det e vår familj o vi bestämmer hur många barn vi ska ha, inte hon!!
  • Rosen
    Magnhell skrev 2010-05-03 22:27:02 följande:
    Hoppar in här... BF i mitten på November...
    välkommen
  • Rosen

hej tjejer
    va kul att se att ni varit på kub o ul. på mån e det tid för fvp för min del, ska bli kul samtidigt som jag e nervös över nålen.
    idag går jag in i vecka 16

• Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-05 19:09:28 följande:
    Alltså... Skratta inte ihjäl er nu men vet ni vad jag gjort? Jag har köpt ett intelligender-test Hahaha, jag tycker ju det är så sjuuuukt kul med såna här grejer att jag kunde inte låta bli när jag snubblade över en svensk sajt som sålde dessa test. Tror inte särskilt mkt på dom men tänkte göra det som en kul grej!Ska bli kul att se om det stämmer överens med köns-UL i v23 sen :) Hahaha!
    vad e det för nåt?
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-05-06 08:30:15 följande:
    god morgon tjejer...Sovit jätte dåligt, vart på toa stup i ett, men blöder knappt längre. Det e mer som mensens slut, mer brunt, har inte ont heller....Sambon har skjutsat barnen till dagis och jag har tagit mig en dusch oh nu ligger jag i soffan... Kan säga att jag verkligen ska ta de lugnt. Försökte få fram igår av läkaren va blödningen berodde på men fick inge svar. Hon sa att blödningen beror ju på någon orsak, ja men hallå. VAD.. E bara rädd just nu.... Man är ju ändå i vecka 15Tacl för ert stöd tjejer...
    hoppas inget mer händer o att allt förbli lugnt! jag hade oxå blivit skräckslagen om jag börjat blöda. usch va hemsk upplevelse för dig. kram på dig {#lang_emotions_heart}

idag är jag ledig men har 2 ton tvätt som måste vikas o städa lite för jag jobbar sen resten av veckan utom sön men då vill jag vara ledig o sen nästa vecka ska jag inte göra nånting alls pga fvp. kommer bli svårt att inte göra nånting förutom ligga eller sitta men jag måste. de säger att man ska ta det lugnt i ett dygn efter fvp men jag vill vara på den säkra sidan så jag tar det lugnt i 5-6 dagar. vill inte riskera nåt
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-05 19:24:21 följande:
    Det är ett test som genom urinen ska kunna påvisa pojk eller flicka. Har läst lite trådar och det ligger väl på ca 70-75% chans att det stämmer. Men man får ju ta det med en nypa salt helt enkelt. Jag tycker sånt där är jättekul, ungefär som "ringtestet" osv. Man får ta det för vad det är liksom :) Jag med!! 1 juni ska vi dit :)
    aha en kompis till mig köpte ett sånt från usa o kissade på det. det visade flicka men hon fick en pojke
    men jag tycker sånt e spännande ändå även fall man vet att det inte stämmer till 100%. jag älskar såna saker
  • Rosen

hej tjejer
    ni har skrivit så mycket att jag inte hinner läsa ikapp ska strax lägga mig för jag har en faslig huvudvärk..... igen....

ikväll berättade jag för mina föräldrar att jag e gravid o jag blev så lättad för de sa grattis, det kändes så skönt. jämfört med min svärmor som blev sur när jag berättade.... så nu vet dom det oxå, känns såååå skönt att dom blev glada i alla fall!!
    e det bara jag som har såna konstiga svärföräldrar som blir sura för en sån här grej? förstår inte hur man kan bli sur över att få ett barnbarn om förhållandet är stabilt o man har varit ihop länge o så....

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2