Frogster skrev 2010-06-02 12:30:37 följande:
Halloj!
Nu var det några dagar sen igen...
Börjar med att säga: Välkomna! till de nya som kikat in! =)
Jag vet inte alls hur jag ska göra med jobbet...
Har ju liksom nyss börjat och det är bara ett timvik. Jag är väldigt säker på att när jag bestämmer mig för att gå hem så är min anställning där slut! Tror inte jag kommer varken kunna eller vilja komma tillbaka sen.
Vet inte hur länge det ens är lämpligt att vara kvar. Arbetet innebär rejält tunga lyft... Är det något man ska vara försiktig med sen längre fram? Eller är det bara att köra på så länge kroppen säger det är okej?
Hoppas det är bra med er allihop!
Stort grattis till er som sett er fina lilla på rul! På måndag är det min tur och jag börjar faktiskt vara så smått nervös.....
Lillgrodan har varit så lugn nu ett tag så jag har börjat noja mig. Säkert helt utan anledning! Men lättare sagt än gjort att sluta...
Hade i alla fall en bra och tydlig "diskussion" nu på morgonen innan jag klev ur sängen! Första gången på säkert en vecka som det varit så tydligt. Kändes underbart och aningens lugnande =)
även om det är rejält tunga lyft så tror jag du kan köra på till kroppen säger ifrån. du känner ju själv hur mycket du kan o orkar.
jag har mycket tunga lyft o gående hela tiden i mitt arbete o eftersom jag inte är berättigad till någon sjukpenning så får jag vackert kämpa på tills jag ska föda, känns som jag inte har nåt annat val o det känns jättesurt

tänk om jag inte orkar de 3 sista månaderna, vad ska jag göra då?
jaja den tiden den sorgen hehe