• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Scarlett10 skrev 2010-06-01 22:21:08 följande:
    Jaa. Ditt ultraljud var i juli va? Vi ska den 23 juni. Men på kub så var bf spot on iallafall, ska bli intressant att se om rul flyttar det :) inte många dagar iallafall för jag är rätt säker på min äl, kände den tydligt.
    jag kände oxå min äl o tog ältest då så jag vet när jag hade äl. jag blev flyttade en dag på ul så det var ändå ganska exakt får ju se om bebisen vill komma ut i tid sen oxå, jag har ju gått över tiden båda de andra gångerna.
  • Rosen
    Kikkilajnen skrev 2010-06-01 22:32:32 följande:
    Hej tjejer!
    Undrar om jag får hoppa in här också?
    Har varit in lite då och då men inte vågat skriva då vi förlorade en lillasyster i v.16 för 6 månader sen som var beräknad att komma den här veckan...
    Jag har BF 30 november och har en dotter som är dryga 20 månader.
    RUL blir 1 juli fick jag reda på idag så det är en HEL månad kvar dit.
    Jag tror jag får ett tidigare BF efter RUL nämligen.
    välkommen hit.
    oj beklagar förlusten av lillasyster, hoppas att denna graviditet går vägen!
    förstår att oron gnager i dig.
  • Rosen
    Frogster skrev 2010-06-02 12:30:37 följande:
    Halloj!

Nu var det några dagar sen igen...

Börjar med att säga: Välkomna! till de nya som kikat in! =)

Jag vet inte alls hur jag ska göra med jobbet...
    Har ju liksom nyss börjat och det är bara ett timvik. Jag är väldigt säker på att när jag bestämmer mig för att gå hem så är min anställning där slut! Tror inte jag kommer varken kunna eller vilja komma tillbaka sen.
    Vet inte hur länge det ens är lämpligt att vara kvar. Arbetet innebär rejält tunga lyft... Är det något man ska vara försiktig med sen längre fram? Eller är det bara att köra på så länge kroppen säger det är okej?

Hoppas det är bra med er allihop!
    Stort grattis till er som sett er fina lilla på rul! På måndag är det min tur och jag börjar faktiskt vara så smått nervös.....
    Lillgrodan har varit så lugn nu ett tag så jag har börjat noja mig. Säkert helt utan anledning! Men lättare sagt än gjort att sluta...
    Hade i alla fall en bra och tydlig "diskussion" nu på morgonen innan jag klev ur sängen! Första gången på säkert en vecka som det varit så tydligt. Kändes underbart och aningens lugnande =)
    även om det är rejält tunga lyft så tror jag du kan köra på till kroppen säger ifrån. du känner ju själv hur mycket du kan o orkar.
    jag har mycket tunga lyft o gående hela tiden i mitt arbete o eftersom jag inte är berättigad till någon sjukpenning så får jag vackert kämpa på tills jag ska föda, känns som jag inte har nåt annat val o det känns jättesurt tänk om jag inte orkar de 3 sista månaderna, vad ska jag göra då?
    jaja den tiden den sorgen hehe
  • Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-02 11:52:06 följande:
    Jag ska nog börja ta ut föräldraledigt 60 dagar innan bf. Det är så tidigt som man får. Jag går ju bara hemma ändå och vi behöver pengarna.

Det kanske är slöseri med dagarna men jag har inte tänkt vara hemma lika länge med nästa, behöver komma ut på jobbmarknaden igen.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    jag får oxå ta ut fp 60dagar innan tror jag men jag måste ändå jobba när jag e mammaledig i fall jag får det lägsta. annars klarar vi oss inte ekonomiskt. kommer kännas som en lagom rolig mammaledighet Obestämd
  • Rosen

jättefin mage zazz

lycka til för alla er som ska på rul idag, så spännande!

idag e jag halvtid 19+0

• Rosen
    Bisquit skrev 2010-06-03 10:48:14 följande:
    Redigerade in beräkande bf datumet på min sida och vips är jag i v 19...
    Iof sa bm på rulet att et stod  den 31/10 men eftersom man har ett sånt säkert datum på insättningen så tyckte hon att den 1/11 skulle stå kvar.

( fast det spelar väl ingen roll för bebis behagar väl ändå inte komma ut förrän närmare den 14/11.... )
    har du varit på ul idag??
  • Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-03 10:54:36 följande:
    Säg inte det, jag fick 5 dagar innan bf med sonen.
    jag har alltid gått över tiden med mina. 3 veckor med första och en vecka med andra så jag lär väl gå över tiden med 3:e oxå
  • Rosen
    min lukas skrev 2010-06-03 12:00:44 följande:

Nu har jag varit på ultraljud Solig Det är så mysigt att se det lilla pyret. Enligt ultraljudet nu är bf 30/10 och håll i er det verkar vara en TJEJ!!!!!! Det är så underbart!! Dags att jobba igen

åh va roligt, grattis!!! blev du framflyttade eller bakåtflyttad?
  • Rosen
    Loppan11 skrev 2010-06-03 12:11:58 följande:
    Oj tre veckor över tiden. Jag trodde man blev igångsatt efter 14 dagar?
    det e beroende på var i landet man bor. i malmö får man gå så länge
  • Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-04 08:42:49 följande:
    Tänkte nog föresten ringa och boka in könsul idag. Vet att vi pratade lite om kliniker i gbg men vilka finns det förutom Emma?
    ligger emma i gbg oxå?
    Emma tycker jag är jättebra eftersom man får en dvd med sig hem oxå
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2