BF November,2010 DEL 2
Toppen med ny tråd startad
Toppen med ny tråd startad

Frogster: läste precis allt - jag saknar ord! Jag önskar dig så mycket styrka och hoppas att allt ordnar sig på något bra sätt till slut. Kan inte fatta hur en person kan agera så, jag menar det har väl gått ett tag medan han vetat om det här.
Förresten, har du någon annan familj som kan hjälpa och stötta dig på något sätt? Och ekonomiskt har han väl skyldighet att stötta barnet framöver?
Helen C - hoppas att allt går bra och att du snart får lugnande besked! Kom ihåg att det är vanligt med blödningar under graviditeten utan att det är något fel. Håller tummarna för dig.
Frogster:
Febertermometer är bra att ha från början. Filtar är bra att ha några olika, är väldigt användbart tycker jag. Skulle aldrig klara mig utan vagn! Sen underskattade jag kläderna första gången - några ombyten och sen får man väl lite tänkte jag. Fick ringa en kompis andra dagen på patienthotellet och be att hon åkte och köpte lite baskläder :)
Jag älskar att handla på loppis, det är billigare än Blocket och tradera och man kan hitta jättefina saker. Men på nätet är bra också. En del begagnatkläder och sen några nya fina man kan ha ibland funkar bra tycker jag. Jag skulle också köpa en spjälsäng, men där är ju smaken olika, och det beror ju på hur man själv och bebisen sover bra. Spjälsäng brukar man kunna fynda på blocket, och då är det bra att passa på att ta en som är inklusive alla tillbehör, annars upptäcker man snart att dessa är långt dyrare än sängen!
Jag tycker vagnen ser jättebra ut!
Jag hade en liknande, fast Emmaljunga, förra gången, och de rejäla vagnarna är ju jättebra att gå på stan med etc, bra att lasta matkassar etc på. Nackdel att de är lite klumpiga att få in och ut ur bilen, men har du inte körkort är ju knappast det något större problem :)
Själv kommer vi köra bil en del, liten bil dessutom så det blir till att hitta liten nätt vagn. Ska också kolla på blocket.
Priset är ju också jättebra på "din" vagn.