• MissCh

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-05-23 21:21:02 följande:
    Jisses vad jag är nervös nu... Varit på arbetsintervju idag! Imorgon-onsdag ska jag provjobba och om det verkar gå bra så har jag sen ett jobb på timme men som åtminstone kommer ge heltid (kanske även mer) över sommaren! Med tanke på hur min situation ser ut så vore det verkligen guld! Nackdelen med jobbet och det som gör mig lite tveksam är att det är TUNGT! Nu har jag lite ågren över hur man ska göra.... Går in i v.18 på tisdag och den lilla lilla bulan börjar bli så smått synlig. Kommer kunna dölja det ett antal veckor till utan problem om så är! Men ska jag "mörka" det eller ska jag vara ärlig innan jag skriver på några anställningspapper? De verkade i stort behov av folk vilket talar för att vara ärlig redan från start. Känns som att mina chanser att få jobbet inte nödvändigtvis är helt rökta för det. Känns fel att skriva på nå papper utan att berätta, men det känns heller inte lätt att äventyra det hela.
    Vet att det känns svårt, men det är faktiskt inte fel att skriva på utan att berätta. Det är ju till och med olagligt att välja bort någon på grund av det, så om någon tycker det är taskigt att inte berätta en sån sak så är det i så fall för att man skulle förutsätta att de kanske vill diskriminera en olagligt och vilja ge dem chansen till det... eller hur.
    Jag var i liknande situation nyss, kändes jobbigt. Jag gjorde så att jag tackade ja till jobbet först. Sen sade jag det när vi pratade om planering och lite andra saker lite senare, innan vi skrivit något, men det kändes som att det skulle vara svårt för dem att backa... Lycka till!!
  • MissCh
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-27 14:27:50 följande:
    Nu är vi hemma från RUL Allt såg helt perfekt ut, och det va en vilding i magen på mig :)Blev flyttad till 1:a November.
    Kul, grattis! Jag längtar så till mitt RUL som är om en vecka...

Nu har jag börjat med med mammabyxor - hjälp vad skönt det är med bara en stor resår på magen istället!!
  • MissCh
    kicki08 skrev 2010-06-01 21:11:51 följande:
    Hörni tjejer, ni som väntar 2:a och tredje barnet. Hur är era sambos mot er om man jämför med första gången? Min var väldigt omtänksam och tänkte hela tiden på att jag orkade mindre än vanligt mm första gången.
    Men den här gången är det som om han inte kommer ihåg att jag är gravid ens ibland.
    det liksom räknas inte längre. Nu har jag varit själv med båda barnen två dagar i rad och lagt båda och inte fått en sekund för mig själv. Ikväll när han stod och lagade mat åt sig själv och jag precis hade lagt Theo så konstaterade jag att jag hade läggning av stora grabben kvar plus att jag måsta handla. och kl var 19.30. Så sa jag att jag inte får en sekund för mig själv,
    Då fräser han "Det får väl inte jag heller!!".
    Och så är tjaffset igång. och jag känner att jag inte orkar..... För varför ska jag behöva stå och säga att jag är jättetrött och inte orkar lika mycket när han VET att jag är gravid. Jag har burit och burit hela dagen och bara ätit frukost och middag på hela dagen. Nu sitter han som om ingenting hade hänt och jag känner mig bara så jävla ledsen......
    Är det såhär andra gången?
    Hej kicki08! Det är iofs några sidor bak sen du skrev detta, det har skrivits så mycket så jag försökte läsa lite bakåt.
    Jag tycker också att det skillnad, jag väntar tredje. Jag satt just igår kväll och berättade för min partner att jag inte tycker att han tänker på det och tar hänsyn till det, att jag är gravid alltså, och att det är mindre kul att behöva säga "hallå där, men jag är faktiskt gravid!" Han tyckte det var synd att jag kände så och skulle försöka tänka på det.
  • MissCh
    yonasam skrev 2010-06-02 09:27:18 följande:
    jag har oxo RUL imorrn!
    Vilken tid ska du gå? min tid är kl. 10, kan knappt bärga mig ochh vill bara att dagen ska gå!!
    Jag också! Ska gå kl 11, jättesvårt att vänta (det har det varit i tre veckor nu) Glad
  • MissCh

Äntligen helg!! Så trött efter den här veckan, nu ska jag åka hemGlad
    Har tyvärr inte hunnit läsa vad ni skrivit de sista dagarna, bara inne en snabbis just nu, men ska göra det i helgen.

Jag var i alla fall på RUL igår, och allt såg bra ut (även om det tog tid, för bebisen ville bara ligga med magen nedåt och kura ihop sig på huk med korsade ben...) Lite svårt att att se kön, men hon såg inget som tydde på en pojke så att säga - så troligen tjej nr 3 för oss!

• MissCh
    kicki08 skrev 2010-06-04 18:16:12 följande:
    MissCh: Va skönt att allt såg bra ut. Visst är det bökigt när dom ligger fel. Man tänker liksom inte på att dom kan göra det heller Man bara tar förgivet att man ska få se allt.
    Men skönt ändå då
    Ska ni lita på att det blir en flicka eller tänker ni göra ett köns ul?
    Vi tror att det blir en flicka, det känns så och det såg ut som det tror jag ändå. Vi nöjer oss så, så kanske det syns bättre i nästa UL i v32. Det enda är att jag hade tänkt göra en jättestor utrensning om det var en pojke, så att jag kunde köpa lite nytt, och nu kan jag inte göra det... Glad
  • MissCh

Nej, jag handlar inte heller så väldigt könsuppdelat, men eftersom jag har två flickor finns det ganska mycket som man hade ta bort om det var en pojke, klänningar och sånt. Vi har bara ett förråd, det är en liten krypvind, så det är ganska trångt. Det ska bli skönt att bli av med lite grejer därifrån sen, har bl a en isärplockad spjälsäng liggande. Men vagn och bilstol måste vi köpa, så jag har börjat kolla på det nu. Blir nog på Blocket Glad

• MissCh

Igår kväll kände min man bebisens sparkar för första gången! Flera gånger på ena sidan av magen när vi satt i soffan, mysigt.

Vilken härlig dag det varit! Äntligen lite sommar. Håller med er andra om att man blir glad

• MissCh
    MammaDeborah skrev 2010-06-10 21:06:40 följande:
    Hej tjejer!

Orkar inte läsa ikapp efter en låååång och seg dag med dubbla skolavslutningar (3h i kyrkan), körlektion och lotsande av ungar runt stan *s*

Men jag läste lite här om syskon och oro för förlossningen. Framför allt handlade det väl om UL men någon nämnde just det här med var man gör av barn/barnen när det väl är DAGS...

Det bekymret har vi också i allra högsta grad. Jag har min mamma 20 mil bort, hans föräldrar vet jag inte om vi kan räkna med (det där med egna och andras barn, ni vet...) och ibland tänker jag bara att nää, jag föder banne mig hemma så får det gå som det går med ungar...

Fast det vill jag nog inte egentligen. Vi hoppas kunna få första hjälpen av grannarna som är pensionärer rakt över, sen kanske hans föräldrar (ny relation....) och sen tar det två timmar för mamma att köra hit och det gör hon nog utan att tveka. Hans barns mamma bor bara en liiiten bit bort som de två barnen tas garanterat om hand, men jag har fyra... små barn...

Nåja, det löser väl sig. Har tack och lov inte supersnabba förlossningar bakom mig, men det är ändå femte barnet och tätt mellan sista barnen... liiite nervös blir jag när jag tänker på det. Jag har fött (nästan) ensam en gång och det vill jag INTE göra om. Det var hemskt! Min väninna fick i panik slänga sig i bilen för att hinna med sista stunden. Då gick det inte längre för mig..

På tal om nåt annat så har vi hittat vårt drömhus, tror vi! Vi är helt lyriska båda två! Jättestort så att alla sju (!) framtida barn kan få ett eget rum om så önskas. Jag kan få min egen syateljé, en gigantisk tvättstuga, u name it!
    På onsdag blir det visning!! LÄNGTAR!!!!! Håll en tumme eller två är ni snälla! Detta hade varit perfekt och priset är dessutom mer än bra :) Det blir pengar emellan efter försäljning av nuvarande villa :)

Nu ska jag somna i soffan! ...eller nåt ;)

Kram
    När vi väntade tvåan hade vi bestämt att svärmor skulle komma ner och passa vår dotter. Hon bor en timme och en kvart bort. Det var ingen bra idé! Det var mitt i natten så jag väntade ett tag tills jag var säker på att det verkligen var förlossningen som var på gång, men sen gick det ganska fort. Hon kom en och en halv timme senare, vi mötte henne i bilen (fick ge en annan komma över akut en stund emellan) och vi kom till KK 20 minuter innan lillan kom ut. Den här gången tror jag jag ska fråga flera stycken olika i förväg, och ringa den som kan sen, och parallellt får någon släkting sätta sig i bilen... Men det är inte lätt, vem kan säga att man tyvärr inte kommer in till jobbet för att ens kompis ska föda barn? Eller något liknande. Suck... men det ordnar sig säkert.
  • MissCh

Ja, visst är det mysigt att känna bebisen utifrån :) Min man har gjort det, men det ska bli kul när barnen kan göra det också. Har inte provat än, det kräver ju kanske lite tålamod än så länge...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2