• MissCh

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-05-06 11:00:02 följande:
    Precis sånt här jag behöver höra! När man inte har någon tidigare erfarenhet är det så svårt att veta vad man ska titta efter! Men jag har fastnat för just brio då de ser så rejäla ut samtidigt som de inte alls håller samma begagnatpriser som exempelvis emmaljunga. I och med att jag har hund så är jag ute och rör på mig mycket och då behöver jag en rejäl vagn som enkelt klarar trotoarkanter, snösträngar och är bekväm att rulla/åka även långa stunder. Vet inte alls om denna uppfyller mina krav men tycker den ser ut att ha det jag vill ha! Så får jag väl provköra den lite och verkligen känna på den innan jag köper =)
    Se upp så den inte försvinner bara :) Det är så himla tråkigt när man precis missar något man verkligen vill ha och till bra pris... Det finns ju också möjligheten att sälja vidare om man kommer på att man vill ha något annat.
    Klart du ska provköra den! Det ska kännas bra ju.
  • MissCh

Hej på er! Det är flera dagar sen jag var här, och jag har inte läst vad ni skrivit under tiden, förutom den här sista sidan nu.
    Detta är min tredje graviditet, och jag är i 16:e eller 17:e veckan nu - och ja, magen är väldigt degig tycker jag! Inte som med första, jag har en bild från v 20 där jag är helt platt utom en tydlig liten bula längst ner...
    Den går att dölja hjälpligt med rätt kläder, jag har inte berättat på jobbet än, och ingen har frågat. Men jag ska göra det på måndag, ska bli skönt.

Igår berättade vi för barnen, det var kul och de blev glada :)

• MissCh
    Min Engla skrev 2010-05-14 10:29:19 följande:
    Imorgon kl 11.00 öppnar jag min egen lilla klädes och inredningsbutik här i Helsningborg - jag är så nervös!!! Har ju lagt så mycket tid och pengar på den!!
    Vad kul!

Var är det någonstans? Jag bor ju också i Skåne, kanske tittar förbi {#lang_emotions_smile}
  • MissCh

För min del är illamåendet nästan helt borta - skönt. Det blev bättre efter drygt 14 fulla veckor ungefär. Hoppas det lättar för er andra snart!

Magen är plufsig däremot. Lite trist, blir roligare med en jämn hård kula {#lang_emotions_smile}

Det är regnigt i Skåne den här helgen. Men ikväll ska vi nog gå på bio. Någon annan som ska göra något roligt? Tja, Taniko, jag vet ju vad du ska göra... hoppas det går bra och tiden går fort på jobbet.

• MissCh
    PennyJenny skrev 2010-05-17 13:08:18 följande:
    Lycka till!!!Rosen: Hur mår du?? Har tänkt mkt på dig. ...........................Jag har fått supergoda nyheter idag. Min pappa hade inte lungcancer utan det är nåt annat ofarligt. Är så jäkla glad!! TJEHOO!!
    Åh vad grymt skönt! Min pappa har varit sjuk under hösten och väntat på en diagnos, så jag kände verkligen din ångest i den här situationen.

Angående bristningar oroade jag mig ganska mycket för det första graviditeten, men efter att inte ha fått några på två gånger nu så tar jag liksom för givet att jag inte ska få några. Det kanske är dumt, men kan man låta bli att oroa sig över något så är det väl bra {#lang_emotions_smile}

Men vikten är en annan sak. Jag har gått upp nästan 3 kg, är i vecka 17. Jag vet ju att det inte är någon katastrof, men jag kan inte styra över att det ger mig ångest! Jag har ritat en kurva i excel över hur jag tänkt mig att gå upp (lite) i vikt, och jag ligger redan långt över min fåniga plan... Kanske blir det bättre när magen blir mer en fast kula en bara allmänt stor som nu.
  • MissCh
    ID blir 3 skrev 2010-05-17 16:02:58 följande:
    Hej alla. Jag läser vad ni skriver men får aldrig tid att skriva själv. Vi ska på ul 3/6 och bara längtar. Har inte gått upp i vikt någoting så det oroar mig lite. Jag äter som det ska, dock äter jag mycke nyttigare nu för jag gillar ingeting som har socker i. Jag har kännt av bubbel i magen. Fick av gyn att min cellprover har vissa cellförändraingar och det orar mig mycket också. Är det någon mer som har haft det.
    Vi ska också på RUL den 3/6! Ja, jag väntar så himla mycket på det. Zazz - grattis till tjejen! Vi vill också gärna veta vad det blir om det går att se och de vill säga. Vi har två flickor så det vore kul med en pojke {#lang_emotions_smile} Men det känns som att det ska bli en flicka - såklart, det har ju alltid blivit det hittills, så det känns jättekonstigt att tänka sig en pojkbebis {#lang_emotions_smile}

Förstår att du oroar dig ID blir 3, det skulle jag också gjort förstås. Jag har inte haft cellförändringar, men min kompis hade det, och det var ingen fara. Det är jättevanligt vad jag förstår. Hoppas du snart får lugnande besked.
  • MissCh
    popcornplaya skrev 2010-05-18 14:28:38 följande:
    Nån som vet vart man kan beställa en baddräkt för gravida föresten? Och sen skulle jag behöva tips på vad man kan ge sambon i födelsedagspresent, han fyller 25 om två veckor.
    Jag köpte en jättebra på www.laredoute.se förra gången, den har jag kvar. Jag har för mig att jag sett att de har en liknande nu med.
  • MissCh
    Bisquit skrev 2010-05-18 14:56:47 följande:
    Popcornplaya: Ellos har baddräkter, har dock aldrig handlat där så jag vet inte. Vad gillar sambon? En fin whisky kanske? Båtresa med lyxigare hytt? Vad gillar han, ni?

Ha ha, jag skulle just skriva whiskey när jag såg att Bisquit just gjort det.

En pappabok kanske...

• MissCh

Jag berättade för mina närmaste medarbetare igår eftermiddag, och därefter för några till berörda. Så nu är det offentligt! Känns jätteskönt. Jag är i vecka 17, så det var ju dags, går inte dölja hur länge som helst... För min chef har jag berättat innan.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2