• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-06-18 11:08:43 följande:
    Jag vet inte när min fixerade sig men jag tror ganska tidigit. Nu har bebisen legat pa tvären varje gang och tittat med ansiktet nedat. Jag fragade vart jag hade moderkakan igar och han sa i bakväggen har ingen aningen om vart den satt förra gangen.
    tror att du kan fråga din bm om var den satt förra ggn för det har dom skrivet i sina journaler tror jag.
    jag har haft den i bakvägg de andra gångerna så därför känns det frustrerande nu att inte känna nåt än i vecka 22
  • Rosen
    Hedi skrev 2010-06-18 11:26:39 följande:
    Rosen: Här i Tyskland far man en lten bok, där de skriver in allt som görs. Jag kan t.ex. kolla alla värden och min vikt i en specifik vecka fran förra graviditeten om jämföra osv. Vet dock inte var jag hittar info om moderkakan allt skrivs ju pa latin kan fraga min läkare nästa gang, hade en annan läkare vid min förra graviditet. Wow pa dig är det ingen tvekan om att du är gravid .
    ja fråga din läkare, hon vet säkert. på mitt papper står oxå info på latin. moderkakans placering står alltid på latin tror jag. det står typ placenta ventral eller nåt sånt när moderkakan är i framvägg
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-18 11:59:00 följande:
    Rosen- Jätte fn magbild...

Min tösabit ligger nog på tvären nu för nu sparkar hon mig på höger sida ungefär i naveln höjd....
    tack så mycket
    va mysigt med bebissparkar! jag vill meeeeed
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-18 12:01:23 följande:
    Min stora grabb fixerade sig aldrig förrän vattnet gick. Men Theo fixerade sig redan i V 34 vilket är ovanligt för omföderskor säger dom. Så denna lär väl inte fixera sig alls heller

Rosen: Jättefin mage.
    tack
    väntar du en pojke till nu eller du vet inte?
    ja min bm sa oxå att det e ovanligt för omföderskor att de fixerar sig innan vecka 37 men att det såklart händer.
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-18 12:04:35 följande:
    Man tycker du borde känna snart ju. Vilken vecka är du i nu?? 22????
    ja jag e i vecka 22. men jag ger det en vecka till sen ringer jag bm så jag får lyssna på hjärtljuden.
    jag känner mig inte så där jätteorolig direkt men ju längre tiden går så blir jag lite fundersam hur jag inte kan känna nåt när bebisen nu är ganska stor där inne.
    jag borde ju känna nån diffus spark nån gång om dagen i alla fall.
    jag har känt rörelser sammanlagt 2 ggr på hela tiden. en gång i vecka i vecka 19, samma dag som jag var på rul och en gång för en vecka sen ungefär.
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-18 12:24:09 följande:
    Jag hade blivit super nojjig, men e glad jag inte har moderkakan som du har, har inte haft de heller.... Men kan förstå det e frustrerande.... Måste kännas lite med att många känner men inte du...
    ja känns lite störigt men jag får ge det lite tid till
    Hedi skrev 2010-06-18 12:26:36 följande:
    Rosen: Förstar att det känns trakigt! men det är först den senaste veckan eler 1,5 som jag har börjat känna mkt och jag har ju den i bakvägg. Det kommer säkert snart, kram
    ja det tror jag med, bara att invänta
  • Rosen

tack så mycket
    o helene: superfin mage!

kicki: gud va roligt att ni väntar en tjej nu! har ni namn klart?

goda nyheter jag har känt massa sparkar!!
    igår efter jobb så var jag på en fest o där spelade dom jättehög musik så jag kände hur han rörde sig där inne jättemycket o när jag la handen på magen kände jag även sparkar utanpå. även i morse när jag vaknade så kände jag honom ganska tydligt
    härligt kan jag säga!

• Rosen
    Marinero skrev 2010-06-19 11:58:56 följande:
    Åååh va roligt!!! Ja du ser, sparkarna kommer förr eller senare
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    ja hoppas att jag kommer känna varje dag nu
  • Rosen

mina förlossningar har gått snabbt. första tog ca 3,5 timmar o andra tog 40 min. jag hoppas på en till snabb förlossning naturligvis

idag mår jag inte så bra, har huvudvärk o jätteont i halsen ska snart ta 2 alvedon

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2