Inlägg från: Bisquit |Visa alla inlägg
  • Bisquit

BF November,2010 DEL 2

Chanelli, fy fan..... Det fasar jag för mest när jag är ute i urskogarna med hunden. För där lär man väl hitta någon förr eller senare... Hua.

stackars stackars pennyjenny.... fy fan. Hoppas verkligen att det ordnar sig, håller alla tummar jag har!
    Buktande hinnblåsa låter ju verkligen inte bra. Kan dom inte... jag vet inte, ställa henne på huvudet eller nåt?
    trycka tillbaks den?

• Bisquit

Håller alla mina tummar och tår för pennyjenny!

Är så besviken på min sambo just nu.... allt gick jättebra i fredags, på lördag förmiddag får han ett samtal från en arbetskamrat och måste åka in och trösta henne för att någon annan på jobbet har tydligen varit "dum".. Fattar inte alls varöfr min sambo ska dit och trösta, så bra vänner är dom inte. Vad jag vet? Iallafall, hela huset fullt av gäster och jag var jättetrött oh jätteledsen. Ville inte att han skulle åka men det gjorde han ändå. Kul... Känns som jag alltid kommer i andra ( tredje, fjärde ) hand.
    Sen på kvällen när alla gäster hade åkt så gick vi ut med hunden, då var kl 22. Hörde att grannarna var nere vid sin grillstuga, åker dit. Innan jag ens hinner kliva av typ så har han hoppat in i bastun.
    Jag vet inte ens om jag får basta och jag vill inte heller. Väntar ett tag. Sen töttnar jag och går till stallet.
    Sitter där en timme ( pysslar lite ) innan jag går hem. När jag kommer hem har det gått en och en halvtimme sen han "försvann". Då ringer han, jag skiter i att svara. Tycker att lite orolig kan han gott vara... ( vilket han inte är )
    Han är den som har hemnyckeln så han "vet" att jag inte kommer in.
    Sätter mig i uterummet hemma och väntar. När kl blir ett på natten.  så smsar jag och skriver att han kan väl åtminstone komma hem och släppa in mig så jag kan göra något annat.
    Han kommer hem och verkar inte vara ett dugg orolig för mig eller bry sig om vad jag har gjort. Han äter lite sen säger han att kom nu så går vi och lägger oss. Verkar inte alls förstå att han gjordt något korkat? Och jag orkade inte prata med honom då heller eftersom han hade fått i sig en del sprit i bastun.
    Var så otroligt arg och besviken.. pratade knappt på hela söndagen. han frågade om det var något ( vilket han borde ha märkt ) men det var inte på det här gulliga sättet utan mer... Meh, va är det med dig nu då?
    Ingen godnattpuss igår, ingen imorse heller.
    Jag är så trött på att jag inte får vara "sur" utan att han blir det och att jag alltid ska ta första steget till försoning.
    Så nu sitter jag här på jobbet och är alldeles gråtfärdig och besviken och vet inte vad jag ska göra.... eller säga.
    Eller är det bara jag som är gravid-hormonig och borde tagga ner?

• Bisquit

Och det dummaste är ju att deras egen "reklam" som dom hade för ett tag sen var ju..
    "Det är inte sjukdommen som avgör om du blir sjukskriven, det är arbetsförmågan".

Ja precis försäkringshelvetet... *sniff sniff*
    Luktar lite dubbelmoral här tycker jag...

• Bisquit

Hej brudar!
    Läget i sommarvärmen?

Själv har jag tagit lite paus från fl men nu är jag tillbaka. Skönt!

Hur ska ni göra med föräldraledigheten?

jag känner mig verkligen helt vilse... Tar man ut fem dagar här får man bidrag från jobbet och då kommer jag upp i typ den vanliga lönen jag har idag. men då kanman ju bara vara hemma i ca 1år och fyra månader.
    Sen får man väl barnbidrag och sånt- Plus att jag slipper betala månadskortet på tåget a 3000kr i månaden...
    Så då kanske man bara ska ta 4 dagar i veckan?
    sambon vill ju vara hemma en del oxå.  men hur länge visste han inte, han skulle tänka på det under dagen.

Och så kanske man ska spara någon dag och nångång i framtiden kanske ha en till?

HJälp, känns som värsta virret.

• Bisquit

Åh går det bra för pennyjenny? Gud va skönt att höra...

Själv har jag bara timmar kvar till semester, så jäkla skönt!!!

Så om typ två timmar kommer jag logga ut sen kommer ni tyvärr inte höra så mycket från mig på hela sommaren. Datorn hemma är ju trasig, få se om vi köper en ny.

Men gråt inte för mycket, jag tror att ni klarar er en stund utan mig. Tänk på att jag kommer ju faktiskt tillbaka...

• Bisquit

Hello babes!!

Hur har ni det? Har ni haft det bra i sommar?
    Själv har jag haft det kanon och jag mår faktiskt oförskämt bra. Visst jag kan inte gå hur fort jag vill och lite otymplig är man ju men i det stora hela är det toppen.
    Alla på jobbet säger att det verkligen strålar om mig och att det passar mig att vara gravid så det är bara att tacka och ta emot, hi hi.

Nu är det inte lång tid kvar liksom... Iiiih!

• Bisquit

Fin mage bebis!

Nej jag orkar inte skriva nåt nu, tar det i morgon istället... Hi hi.

• Bisquit

God morgon!
    Eller ja lunch iallafall...

Har läst lite de senaste sidorna, men känner mig ändå helt vilse så ni får väl rätta mig om jag har helt fel nånstans...

Är i vecka 34 nu.. hur gick det till liksom? Tyckte inte att det var så länge sen man längtade efter v 12 och 20 och sen de första sparkarna...
    Nu sparkas det inte så mycket här inne längre, det är väl trångt. Däremot känns det ibland som om h*n skruvar på sig ner mot urinblåsan. Inte skönt! Från normal till "om jag rör mig nu så kissar jag på mig" på tre sekunder typ.

Den 22:a ska jag gå på 3d / 4d ultraljud, ska bli så spännande. Inget jag plnaerat från börkjan, men mamma ville så gärna ( och hon betalar ) så varför inte.

Känner av ryggen lite då och då, annars mår jag oförskämt bra utom att man itne är lika rörlig som man brukar vara. Har börjat med stödstrumpor, tänkte det är väl lika bra att passa på innan man får åderbråck och eller svullna ben.

Fick en svag panikkänsla inför förlossnigen, men jag lyckades lugna ner mig sen tack och lov.
    Läser nu Gun Abscal ( stavning?? ) bok att föda, den är jättebra. Av någon anledning blir jag lugn av att läsa om det coh förlossningsberättelser?? Det kanske har lite med att göra att om hon hade så ont och klarade det så gör jag oxå det...

Kram

• Bisquit

Trulsa, jag hade bara trötthet som symptom. Fast jag kunde aldrig lägga ihop det med järnbrist. Trodde att det var för att jag var uppe och kissade på nätterna.
    Men sen talade bm om för mig att jag hade lite dåligt blodvärde, nu känner jag mig lite piggare. Fast dom är lätta att glömma tycker jag. Ska tas på kvällen och då är man ju helt slut i skallen.
    Finns det även hjärntabletter tro?

Här är en länk till järnkliniken: tydligen så är trötthet en av de första symptomen...
    http://www.jarnkliniken.se/symptom

Mysigt att få lyssna på hjärtat!

• Bisquit

Taniko: men fy va hemskt!!
    Men du kan ju ta ut föräldrapenning två månader innan beräknad ankomst, det kanske kan vara något nu när fk strular...

Skixkade in mina papper till dom för evigheter sen, har fortfarande inte hört något... Känns ju som om det kommer gå åt hel... med strul och allt. Men jag orkar bara inte sitta i telefonkö i flera timmar...

Jättefint popcorn! Vi har precis målat klart barnrummet, nu väntar vi bara på lite möbler. Svärisarna har ju säng och skötbord... ( och den gamla fula vagnen, remember...)
    Försökte hämta sakerna förra veckan, men dom var inte hemma och vi fick inte gå ner och "rota" i förrådet. Seriöst, vad tror dom egentligen....?

Har en gammal byrå jag ska måla om sen är det bara att tvätta barnkläder och boa in sig! Längtar!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2