Inlägg från: Bisquit |Visa alla inlägg
  • Bisquit

BF November,2010 DEL 2

yona: jo har det till och från. Växtvärk så det är nog ingen fara. Ja såvida du inte går dubbelvikt och skriker av smärta, då bör du nog åka in..

Härligt att det gick bra till slut rosen.

VAd mycket vul och rul ni andra verkar göra. Själv fick jag ju ett i v 9 men det var ju pga att vi gjort ivf. Man ville se att det fungerade och att det bra var en. Sen har vi ju rul den 27/5. Men det är nog allt tror jag.
    Iofs måste jag säga att jag tycker att det lite lite men är allt bra så har ju läkarna bestämt att man inte behöver fler.

• Bisquit

Ja jag är i v 15 och på fl står det 9-11 cm och i sambons pappabok står det 13-14 cm.

• Bisquit

måste bara säga en sak som jag älskar ang att vara gravid.
    Slippa hålla in magen och tänka på hur den ser ut.
    Det är så skönt att bara kunna"släppa ut" den.
    Det är ju inte så att jag haft en jättemage, men ni vet ju hur vi tjejer är. Håller in och sträcker på oss extra osv. Det är så skönt att bara kunna... *gör en lång utandning*

Speciellt i gravidbyxor. Säger som min höggravida kompis, hur ska jag nånsin kunna använda vanliga byxor igen, haha.

• Bisquit

När vi gjorde vul i v 9 så var bebis 2,1 cm. Det var inte mycket, hi hi.

Längtar oxå till v 16, det känns magiskt på något sätt? V12 kändes inte alls som någon milstolpe, men v 16, det är grejer det, ha ha ha.

• Bisquit

du ska bli pappa av dick sundevall. Jättebra bok. Inte full av en massa floskler som många andra pappaböcker är.

Jag tycker den är rolig att läsa och den är lättförstålig och tar upp allt med graviditeten på ett sånt sått som gör att man inte tröttnar.
    Sambon har redan hunnit till vad händer när du går över tiden-delen, ha ha.

Och nästan varje dag kommer han med små tips och kommentarer han läst i boken. Visste du att och vet du att och så här är det. Så gulligt så.

• Bisquit

God morgon.
    Herregud va ni skriver, härligt!

Rosen, inte bra med vattenläckage. Kan du inte sätta dig på en tub klister eller nåt?
    Hoppas verkligen att det försvinner snart.

Ang flytningar är jag precis tvärtom. Förväntade mig mycket eftersom det står i alla böcker, men jag är istället nästan torr. fast nu på senare tid har det blivit lite bättre.
    Det trodde man aldrig att den dagen skulle komma då man "längtade" efter det...

ang hy så märkte jag för ett par veckor sen att mina små rynkor som jag skaffat mig på ålderns ( 31 år ) höst, har försvunnit.
    Jippie!! Tänkte jag, äntligen har jag hittat en mirakelkräm som fungerar. Och inte var den speciellt dyr heller. Och dryg som sjutton. ( loreal youth code )
    Så läste jag på nätet igår.
    "Många kvinnor får även minskade rynkor och fina linjer när dom är gravida".

Amenvafaaaaan... *s*

• Bisquit

Redan när jag testade plus så frågade sambon vad jag trodde det var. och vi båda "kände" på oss att det är en liten tjej som ligger där inne.
    Men men, det märker vi väl om en.... 5 och en halv månad. ( bf 1/11 enl vul v 9 )

• Bisquit
    PennyJenny: Tror POJKE
    Kicki08: Tror POJKE
    Chanelll:tror FLICKA
    Williams Mamma 070824: Tror POJKE
    Frogster: Tror POJKE
    Helen C: Tror POJKE
    Bisquit: Tror flicka
  • Bisquit

Hi hi, kul läsning.

Kan lägga till att även bullen ( min sambo, jag brukar kallas för kakan och då blir ju han självklart bullen, haha ) tror att det blir en tjej.

Men men, när vi väl ligger där på förlossningen så lär vi ju upptäcka vad det är, haha.

• Bisquit

God morgon!

Så skönt att få varit ledig sen i onsdags, och vilket kanonväder det varti helgen.
    hann med mycket i trädgåden. Men är lite trött nu märker jag.

Illamåendet och tröttheten har släppt, känner just nu mig väldigt ogravid.
    Tom så man börjar fundera, tänk om jag inte är gravid längre?
    Tänk om det har hänt något på vägen så när vi kommer till rul den 27.e så ba. nej jag är ledsen, här finns det ingen bebis..

Nästan så man längtar tilbaka till illamåendet. ( men bara nästan ) Skulle kunna ge vad som helst för att få känna en spark just nu.
    Det enda jag känner är lite molande värk i magen till och från. Men det ska ju vara växtvärk....

Ja ja, nu ska jag läsa ikapp mig.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2