BF November,2010 DEL 2
Bebis050810 skrev 2010-09-07 10:32:41 följande:
Jag tycker att även de 60 dagarna som är "märkta" till var och än ska tas bort. så man kan välja helt hur man vill ha det!! dock de 10 första pappadagarna i samband med förlossningen tycker jag är bra att ha kvar som de är.Vi kan inte göra annat än att jag är hemma med barnen, min sambo är ju bonde och jag har inget jobb att gå tillbaka till så det skulle inte funka ekonomiskt! sen jobbar ju min karl massor och kan inte vara ifrån jobbet några längre perioder utan han tar dagar då och då, tex lör-sön.
Nu kommer han ta ut FP lör-sön i höst nu när jag stämplar och barnen är på dagis mån, tis, tor. på så vis gör han av med sina sista dagar o vi får in lite extra pengar där.
Jag älskar att vara mammaledig!! skulle gärna vara hemmafru om vi hade råd
Men det är så mysigt att gå hemma med barnen, man bara "är" och pysslar hemma, går på kyrkis, går och badar, promenerar, fikar, åker till stan osv.....
Mammadeborah- vidöppen läge, är det när barnet kommer ut med ansiktet uppåt? för om det är det så kom min första dotter oxå ut så, tittandes rakt upp i taket
Förmodligen var det därför de satte värkstimulerande dropp på mig, men resultatet blev bara en överjävlig öppningsfas eftersom värkarna tryckte på något som inte riktigt kunde tryckas på om du förstår hur jag menar. Jag vill bara krysta och fick inte. I flera timmar. Jag fick panik! Sen gjorde det inte saken bättre att jag var ensam när jag väntade och födde honom. Min väninna ringdes dit i sista stund och var med på sluttampen. Jag trodde i min enfald att jag skulle klara det ensam men det var för tufft. Nu vägrar jag att ens låta mannen gå och parkera om bilen när det är dags. Jag går hellre hela vägen från personalparkeringen (han jobbar på sjukhuset) bara jag får ha honom vid min sida hela tiden. Det har jag nog sagt till honom hundra gånger så jag tror att han börjar fatta *ler*