Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Hör ni, jag är gift med en östgöte. Det är ingen vacker dialekt!!

• MammaDeborah
    Bisquit skrev 2010-09-16 09:42:46 följande:
    Just det ja en sak till...

Min mage har blivit alldeles fyrkantig alltså  typ från ca en halv dm ovanför naveln och neråt är det alldeles rakt, platt.

Vad är det jag har i magen egentligen, svampbob fyrkant?????
    Definitivt! Tänk så glada mina barn hade blivit om jag hade klämt ur mig en svambob

Jag har sovit helt ok i natt men sen vaknade lillen redan tjugo över fem i morse och tyckte det var morgon.. gääääsp.... Nåväl, jag börjar piggna till nu. Mannen körde tidigt eftersom folkabussen ska på lagning.

Trist med karlar som inte inser att man inte orkar hur mycket som helst. Min karl är toppenbra! Han ställer upp så mycket så jag nästan får dåligt samvete. Han har dock myror i brallorna annars också
  • MammaDeborah
    Bebis050810 skrev 2010-09-16 10:34:20 följande:
    Jag brukar oxå må illa på kvällarna när jag ligger i soffan eller sängen, tror det kommer när man ligger ner på rygg, för jag har märkt att jag mår bättre när jag ligger på sidan och så med huvudet högt, jag sover på 3 kuddar för att komma upp med huvudet.
    Jag vaknar oxå av rejält illamående ibland, det är hemskt!! sen ska man försöka sova med illamående lixom, nä det går bara inte, så jag går alltid upp på toa då..

Ja de där "kungarna" är ju verkligen pinsamma!! j-la skitprogram! fattar inte hur kanal 5 kan lägga pengar på sån skit och sen ska vi behöva betala dyra kostnader för att få tv-kanaler, nä fy fan!

Jag är en riktig TV-nörd! kollar massor av serier, bara svenska då, halv åtta hos mig, Idol, doobidoo, arga snickarn, rent hus, bygglov, så ska det låta, såld på hus, ensam amma söker, vad blir det för mat. ja typ alla sånna program inredning, matlagning, musik, osv....hehe det jag inte hinner se spelar jag in och kolla på på dagarna.

Min magen e konstig, till från att vara helt lös i 2 dagar har det inte kommit nåt på 2 dagar, ja helknas!
    Helknas mage har jag också... väääldigt tröttsamt! Stenhårt är ju ingen höjdare när man är höggravid.. känns som en mindre förlossning då :-/
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-16 10:35:44 följande:
    Bebis: Låter som du och jag har det lite lika. Är oxå lös i magen ibland och sen dröjer det ett par dagar innan jag går igen :-/ Knasig. Och så det här illamåendet. Blääääää och urk. Ligger oxå bäst på sidan och gärna högt med huvudet. Känns som det blir lättare att andas då och man kan slappna av i ryggen ordentligt.
    Japp, jag har också börjat bli illamående... suck... :(

Men idag är jag glad för foglossningen är MYCKET bättre!! Jag kan röra mig!!
  • MammaDeborah

Maddie>> jag känner igen mig!! Igår var mannen på Arlanda hela dagen (vi bor i Linköping) och hemma först vid 22. Jag kände mig bara ensam och deppig trots sex barn hemma... Men han kände nog likadant för jag fick världens största kram i soffan och orden: Gud vad jag har saknat dig idag!!!

För knappt två veckor sen var han borta fyra dar med sin gamla scoutkår. Det var hemskt... Nu får han hålla sig hemma tills bebis är född Det räcker gott och väl med de långa jobbdagarna...

• MammaDeborah

Jag tror att även denna blir magsovare och då får det bli en tunn kudde I sängen hos mig har jag inte kudde till bebis, men det blir ju en del rörelse med allt ammande och byte av bröst.

• MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-16 12:42:52 följande:
    Min Theo var oxå magsovare. Vilket är rätt otäckt med tanke på andning och sådär... Men med andningslarm så har det gått bra och han är magsovare än idag när han ska somna. Lägger sig med rumpan upp i vädret precis som när han var bebis Dom vet vad dom vill redan som nyfödda
    Jag har aldrig varit så orolig för andningen, men jag är inte särskilt orolig av mig. Jamie var väldigt stark i nacken redan som nyfödd och kunde lätt lyfta huvudet åt ena eller andra hållet så det bekymrade mig inte :) Hade jag fått ett väldigt litet barn, eller ett som inte alls var så stadigt hade jag nog inte haft det sovande på mage utan att ha koll hela tiden. Men han sover också fortfarande på mage! Länge vägrade han somna om han inte fick ligga på mage, nu gör han som han vill. De allra flesta nätter hittar jag honom sovande på mage när jag tittar in innan vi kryper ner själva :) Men det såg kul ut i vagnen när han var liten. Han låg på mage även där *fniss*
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-16 14:41:39 följande:
    Hej hopp tjejor

Nyss hemkommen från mvc och allt verkade bra Jag har ju börjat svälla i benen och blodtrycket låg högre än i vanliga fall. 130/80. Så vi tog ett urinprov för säkerhetsskull men det såg bara bra ut. Skönt
    socker 4,1 och järn vet jag inte. Hon sa inget om det.
    Är V 33+1 idag och SF måttet låg på 33 cm. Så det blir ingen liten bebbe här inte
    Hjärtljuden runt 135-150 nånstans
    Och det var precis som jag trodde. Hon ligger med huvudet nedåt. Men det är fortfarande rörligt sa hon Skönt å veta att hon lagt sig nedåt iallafall Förklarar trycket jag känner.
    Jag var hos bm igår och för egen del var siffrorna ganska snarlika :) 32+5 igår.
    SF: 32 cm (tror jag..)
    Bt: 120/80
    F-ljud: 130-135
    Blodsocker: 5,9 (och detta en kvart efter frukost på espressohouse :D)
    Huvudet ligger förmodligen ner (jag är förhållandevis säker på det själv) men nästa gång ska de kolla det med ultraljud, även gången efter. De har tydligen det som rutin här...
  • MammaDeborah

Hallå tjejer!

Har inte orkat läsa ikapp..

Mår mycket bättre i fogarna nu!! Jätteskönt! Det brukar gå lite upp och ner. Jag undviker fortfarande en massa lyft, men det är många gånger bättre just nu och jag sover som en stock på natten :)

Meeen, nu har tröttheten slagit till igen... är helt slut på kvällen och hur trött som helst på morgonen.. men jag känner igen det också sen innan..

Är så ohyggligt nervös inför ultraljudet nästa vecka. Snälla, snälla, snälla, håll tummarna för att moderkakan har flyttat sig!! Jag är så himla rädd för snitt..

Gjorde ett underbart bebisset till lillan igår. Det är rosa med limegröna eldsprutande drakar Och till detta ett par ceriserosa muddbrallor. :) Foto kommer :) Och idag fyndade jag en fleeceoverall på myrorna. En brun molnoverall från lindex i stl 62. Jättefin och bara 35 spänn!

Kram på er alla!

• MammaDeborah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-17 14:57:52 följande:
    Mellan v. 30-42 (som det var min del då) gick jag upp 12 kg. Gick upp 1 kg i veckan förra gången.

Allt gick iaf bra idag, ctg kurvan var jätte fin.
    Flödet var bra, och fostervattenmängden var bättre idag än i måndags Så nu är jag lättad!!
    Ska tillbaka på ny koll (samma procedur) på ondag igen!
    Åh, så skönt att höra :) Håller tummarna för att han håller sig i skinnet där inne ett tag till :)
    *kram*
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2