-
ah då förstår jag! det är ju verkligen perfekt! o att ni kan vara hemma så länge samtidigt oxå =)Kinne79 skrev 2010-11-04 18:24:00 följande:Kan, kan jag kanske med det är krångligt att börja mitt i en termin eller mitt i sommaren. Jag jobbar på en väldigt liten skola, så de kan inte bara trolla fram en arbetsuppgift. Men vill ändå vara hemma länge så det är bara bonus med alla lov som förlänger min ledighet. Min man kommer vara hemma samtidigt som mig i perioder, det första året blir det ca 5 månader som vi båda kommer vara hemma. -
sitter här o ler.. fick en rolig bild framför mig om det där med att BM var tvungen att kasta sig fram o fånga henne hihi.. såg BM som en fotbollsmålvakt eller nåt hihi..MammaDeborah skrev 2010-11-04 19:34:16 följande:Hej tjejer! Tack för alla grattis! Som väntat svarade jag dåligt på alla ingrepp såsom hinnsprängning och hinnsvepning så först med rejält uppskruvat dropp fick jag mer regelbundna värkar. Vid 16 började det göra överdjävligt ont och bm misstänkte att hon låg i vidöppet läge. Men hon snurrade på under mina värkar och trots att det tryckte på fick jag stränga order att inte krysta. Bm kunde bara undersöka mig om jag låg på rygg och sista gången hon ville kolla vägrade jag. Hon försökte vara envis men jag var envisare för jag kände att hon var på väg och vägrade föda halvsittandes (stod på knä). Två värkar senare kom hon farande. Krystandet gick väldigt lätt faktiskt. Så fort att jag knappt hann fatta, än mindre bm som fick kasta sig fram och fånga!!
3855g, 52cm lång och med ett hattmått på 34,5cm. Lättast av mina fem men däremot längst!
Jag mår strålande men blöder liiiite för mycket. Hoppas på hemgång om några timmar. Ser fram emot att få sova i egen säng.
grattis igen!!
-
åh va lugn jag blir i själen av att höra det du skriver om din sambo =) det är så himla viktigt att de finns i ens närhet i dessa situationer!! jag är oxå så himla lyckligt lottad med min sambo =)MammaDeborah skrev 2010-11-04 21:21:06 följande:Sitter här på tråkigt bb-rum och vill att timmarna ska gå. Vid 23 får vi åka hem om lillan godkänns av läkaren. Blöder fortfarande en del och känner mig lite blek och yr. Hoppas ändå att de släpper hem mig för jag orkar inte ligga här. Ambulans/akutintaget ligger precis nedanför fönstret och där är ständig aktivitet. En annan som är van vid landet har lite svårt att koppla av. Mannen småsover lite i sängen bredvid. Stackarn är helt slut efter en tuff eftermiddag. Men han var fantastisk och jag är så lycklig att jag har honom! -
gonatt taniko =)
-
usch va jobbigt med ryggproblem! hoppas du får lite sömn inatt!Annizsj skrev 2010-11-04 21:44:24 följande:Stort grattis till MammaD och kwacki!! Så slut orkar inte skriva mer.. Orkar inte ens ta mig till skolan i morgon, har sp ont i ryggen! Så blir hemma och gör sista uppgiften istället... Sen ingen skola på 1 år, känns konstigt! P -
näää fy vilken krock!Kinne79 skrev 2010-11-04 21:52:49 följande:Är lite ledsen. Gick in i en tråd och läste ett par sidor, det visade sig att en som är med i föräldragruppen skriver i den tråden. Och hon har skrivit att hon pinar sig igenom träffarna för det är så tråkiga människor. Det betyder ju att hon tycker jag är tråkig. Jag som tyckt att hon verkar trevlig och hade hoppats på att kunna umgås ibland med bebisarna, men det känns ju lite sådär nu.
och väldigt vågat måste jag säga att hon skriver det här på FL!! :-O verkar ju nästan som hon vill att någon i gruppen ska se det!
jag som aldrig kan hålla käft i såna lägen hade ju inte kunnat låta bli här heller.. jag hade kommenterat hennes inlägg!!
-
haha ja man slutar aldrig förvånas! det var ju inte så att hon var där och kände efter hur varmt du faktiskt har det innanför tröjan! det är bara att skratta åt eländet =)Frogster skrev 2010-11-05 08:11:08 följande:Godmorgon på er allesammans!
Hoppas det är bra med er allihop. Har haft en sjukt jobbig natt här så den här dagen lär bli rejält långsam känns det som...
Men annars är allt bra här! =)
Är just nu extremt full i skratt!
Har ju en vän som har 2 barn sedan tidigare och nu väntar sitt tredje. Det gör henne på någon höger till expert på ALLA bebisar!
Hon höll på att få spel nu på morgonen när jag sa att jag hade J innanför tröjan när jag morgonpinkade vovvarna.
Eller, det som var mest kris och katastrof var att jag inte tar på honom någon mössa!
Försökte få henne att förstå att han faktiskt inte fryser minsta lilla nå! Men det gick inte fram...
Försökte då beskriva hur han sitter: med huvudet i det närmaste fixerat mot mit bröst med stöd av sjalen och sedan min tjocka tröja (helt knäppt) över det. Han har alltså värme från mig, en sjal och en tjock tröja mellan sig och den kalla världen och han sover såååå gott så det är ingen tvekan om att han stormtrivs där!
Men nej... Hennes barn hade minsann varit frusna när de var så små så då måste J också vara det!
"Vågade" inte yttra hur frusen han faktiskt är för då hade hon nog seriöst ringt socialen på stört så uppjagad blev hon!
Men trots att det innomhus är jättesvårt att hålla hans händer och fötter i normal temperatur så håller HELA han tempen jättefint ute!
Har seriöst riktigt roligt åt alla de som "kan"! =D
idag vaknade jag första dagen på min ledighet av att nån jävel startade igång nån lövblås eller motorsåg kl 7 på morgonen! blir man glad då? näääää *morr*
mår lite illa idag och har huvudvärk.. ingen matlust men tror ändå illamåendet beror på att jag är hungrig.. skumt! -
låter ju nästan som en slempropp, även om inte jag har nån erfarenhet av detHelen C skrev 2010-11-05 10:05:05 följande:God morgon....
Trött trött trött.... Sovit kasst. ont i benet och vrider och vänder på mig som en tok. Gör ont i underlivet oxå
Vi mös igår och imorse när jag gick på toan kom en tjock flytning typ. Kan de va slemproppen tror ni som kommer ännu mer????? va nog fan en halv msk.... hua mig....
Känner mig konstig i kroppen idag.. framför allt magen tycker jag.... Ska hämta lillskit vid 12 idag. Mys att ha pojkarna här igen...Men hade hoppats på att hon skulle komma innan dom kom, men nä
BM sa igår att 3.an e lite seg att bestämma sig. De har man inte märkt haha.....
på vilket sätt känner du dig konstig i kroppen/magen?
-
ojoj va ni skriver.. varit borta över dagen bara o hade 5 sidor att beta mig igenom
verkar öka o avta lite överallt här hihi men inga fler bäbisar vad jag sett iaf =) grattis zazz!
taniko; vad pysslar han med???
här är det full action på bäbis ikväll.. antar att jag ätit lite för många plommon o varit ute o gått lite för mkt idag haha.. men det vår h*n tåla =)
det där med IKEA tänker jag anamma nån dag nästa vecka hehe.. kan vara ett bra sätt att få me sambon oxå som haaatar denna butik *fniss* -
attans! jag som kände att jag hade en säker plan här nu