Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

ja usch oron över att inte få ut en frisk bäbis slår en då o då.. men försöker att bara tänka positiva tankar =)

• sunflower79

helen; hoppas hoppas =)

taniko; ja ge inte med dig nu om han inte skulle ta tag i det nästa vecka!

chanelll; fasen va jobbigt med ryggen! hoppas de snart hittar orsaken så du kan få börja röra dig normalt. det är ju liksom det man längtar efter nu när man haft den här kulan på magen i flera månader =)

• sunflower79

här har ni en till som inte kan sova! loggade ur en stund för att kolla på en film.. Knight and day (Tom Cruise och Cameron Diaz) kan verkligen rekommenderas btw =)... men inte kan jag sova nu!
    haft massa sammandragningar och stick o hugg i livmodertappen ikväll... o en bäbis som trycker på åt alla håll..

• sunflower79

ja godmorgon tjejer... sovit ganska ok inatt oxå när jag väl somnade tillslut =)
    nu gäller lite frukost så man inte börjar må illa =)

• sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-11-07 09:38:24 följande:
    Hallå tjejer!

Låter som att det är några bebisar på g i tråden. Spännande!

Jag försöker få lillan att ta ordentligt tag när jag ammar. Det slutar jämt med att hon bara suger på bröstvårtan och det gör så hysteriskt ont! I natt åkte bröstpumpen fram och lillan fick äta från flaska. Det gick fint, faktiskt. Skönt för mig också att slippa amma en stund även om det inte är jättebehagligt att pumpa från ömma bröst heller.

Tänk, man tror att det ska vara piece of cake när det är femte barnet som ammas, men nu är det liksom hon som inte kan. Nåja, hoppas det ger med sig snart. Imorgon ska vi tillbaka till bb för viktkontroll och PKU-test. Får höra mig för om de har lite tips och råd.
    åh jag är så nojjig över att jag inte ska lyckas klara ut att bäbis ska kunna amma! hoppas det går bra för jag vill verkligen amma!

bebis; gud så fint o mysigt du gjort det! =)
  • sunflower79
    Carolina13 skrev 2010-11-07 11:04:07 följande:

Dags för mig att ta min mensvärkslikande smärta och åka till IKEA... Hoppas på lycka =) haha

lycka till
    Bebis050810 skrev 2010-11-07 11:09:07 följande:
    Ikeatricket
    sunflower79 skrev 2010-11-07 10:44:13 följande:
    bebis; gud så fint o mysigt du gjort det! =)
    Tack! jag är kommer han/hon sova gott hoppas jag!!
    det tror jag säkert att h*n kommer göra =) hur har du bäddat? lakan, kisskydd eller vad? har lite bekymmer hur jag ska göra.. måste nog iaf åka o köpa ett kisskydd o lakan till vagnen.. alltså som passar storleksmässigt.. har ju bara till sängen nu o det känns lite stort =)
    MammaDeborah skrev 2010-11-07 11:37:27 följande:
    Ja, jag är ju rädd att vi ska bli för begränsade med nappen men samtidigt gör det så himla ont nu :-/ det gick iofs rätt bra att sluta med den efter första barnet. Får väl testa helt enkelt... Jag brukar få vänta tills hon är så arg så hon skriker för det är bara då hon gapar tillräckligt...
    usch ja det är inte lätt det där! men du har lite erfarenhet från dina andra barn iaf =)
  • sunflower79
    Mita75 skrev 2010-11-07 12:39:16 följande:
    Bäddade i alla fall vagnen/vaggan igår så den står redo..
    sen den "riktiga" vagnen är en dubbelvagn med mjuklift, så jag vet inte, hur bäddar ni en sån, ni som har?!
    åh vilken fin vagn! älskar hjulen =)

själv sitter jag här o försöker återhämta mig efter en hemsk förvärk fy faan rent ut sagt va ont det gjorde.. kom till o med ett par tårar utan att jag rådde för det.. ni vet så där ont man kan få så tårarna bara kommer! kunde knappt stå upp o kunde än mindre sitta ner! höll i sig ca 5 min sen var jag tvungen att ta en alvedon o vanka runt en stund till.. nu e jag helt slut!!
  • sunflower79

popcorn; ja att använda de där hemska förvärkarna till att öva på andningen är nog det enda de är bra för haha.. men bra övning faktiskt!

helen; hur går det för dig??

bebis; men har du hittat några särskilda lakan o kisskydd som är mindre än till vanlig spjälsäng?

hedi; ska de bli värre? kan man ångra allt? haha

• sunflower79
    Helen C skrev 2010-11-07 19:33:04 följande:
    haha kan inte påverrka så mycke just nu.... De moler på rätt så ok i svanken. sammandragningarna kommer och går, men inte riktigt ont än... Fortfarande blodstrimmor när jag torkar mig, men vi får se... Jag vågar faktiskt inte tro något....
    kanske bäst att bara låta tiden ha sin gång =) hur jobbigt det än är att behöva vänta!! det kommer när det kommer
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-11-07 19:41:45 följande:
    Jag uppdaterar på Fejjan självklart.... Men ni lär se mig här imorgon igen....
    Ja precis de kommer när de kommer. Min kropp har ju lurats förr så vill inte bli besviken om de nu inte e något...
    har inte dig på fejjan.. så jag hoppas du uppdaterar här oxå
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2