• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    Rosen skrev 2010-11-08 07:52:33 följande:
    eller hur känner man sig mycket bättre när man passerat bf?  jag mådde mycket bättre när jag var över tiden. kanske inte i kroppen men i humör o psyket på nåt sätt
    ja precis. Lustigt de där tycker jag....men men snart får man snusa bebis....
  • tessiej

Mita75: Lycka till idag :)

saraia: Grattis till din lilla guldklimp :)

hedi: Du och jag ser nog rätt så lika ut. Jag har ingen bra magbild på datorn men när jag senast var hos BM i v.38+1 hade jag sf-mått 33 så jag är inte så stor. Jag ska tillbaka till BM på torsdag men man kan ju alltid hoppas att bebis är punktlig och kommer på BF-dagen (onsdag) och att man inte behöver gå på den tiden,  men jag får nog inse att jag även denna gång kommer gå över tiden..

helenc: Hoppas det sätter igång snart för dig!

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • sebbe123

Mita75: Lycka till , nu händer det grejer, kul med lite mer bebisar i tråden.

Har haft en sådär morgon här, trötta och sura barn som skulle iväg till skolan.
    Dom har nog fått varit vakna lite för länge på kvällarna när det vart höstlov, så ikväll ska dom tidigt isäng iallafall.
    Själv så har man sovit sädär, har så hemskt ont iryggen och höfterna på natten, ska nog försöka mig på en tupplur sen.

• NJsmamma

Kicki: Åhhh vilken sötnos, och visst ser man den lilla skrattgropen

Fina magar ni har tjejer!!

Mita: Vad kul, stort lycka till nu!!

Nu längtar vi efter lite fler bebisar i tråden, så mysigt

• MammaDeborah

Ursöt är hon, Kicki!

Här gick natten hyfsat. Ammade, flaskmatade och pumpade. Så länge vi slipper ersätta är jag nöjd :) återbesök på bb om en dryg timme. Hoppas hon får godkänt. Hon är lite gul ännu men jag hoppas det är inom ramarna. Ska gå en sväng på stan sen och försöka hitta nya amningsbh:ar. De jag har är på tok för små och skaver... Det blir första turen i vagnen för lillan eftersom vagnen har varit utlånad till mormor under förra veckan. 8 minusgrader här idag. Tur att vi har en väldigt varm åkpåse att lägga i mjukliften. Hon kommer nog ha det varmt o mysigt. Värre med mig som inte har nån vinterjacka... Jag har beställt en ny men den är restad ytterligare en månad :-/

• nica83
    Mita75 skrev 2010-11-08 07:40:07 följande:
    Hur lång tid tog det för dig från det att vattnet gick till att du hadde henne i famnen? nu har det gått två timmar - och jag har haft tre sammandragningar bara.. haha.. snacka om att bara gå och vänta på smärta.. *give me some paiiiiiiin*
    Åh så underbart med vattenavgång!! Lycka till nu!! Smärtan kommer snart jag lovar Med sonen gick vattnet utan en enda förvärk och 17 timmar senare hade jag honom i famnen, fast det är ju rätt så lång tid jämfört med dina två senaste förlossningar.

Kicki: Vilken underbar sötnos du har fått Supersött med skrattgrop!

Magbilderna är jättefina! Men kan garantera att min mage är MYCKET större. Hade väl Hedi:s mage i v. 25 ungefär

Idag är jag på BF+4 och känner att jag blir mer och mer deprimerad av denna väntan Gråter
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-07 21:53:58 följande:
    Vår lilla gofisa 17 dagar idag Storebror har två skrattgropar i kinderna. Agnes har iallafall en har vi sett

Nä men gud så söt, men hon är väl rätt lik Theo va? Jättefin tjej!!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Mita75 skrev 2010-11-08 06:13:29 följande:
    wohooo... vaknade av att vattnet gick... nu är det ju på riktigt i alla fall... får se hur länge jag blir hemma.. med denna grav. så vet man ju inte alls, den är bara lurig, men med dom två senaste så har jag haft barnen i famnen inom sex timmar efter vattenavgång.. vågar inte släppa iväg mannen till jobbet än i alla fall..
    Ååh spännande!!! Så va de för mig med, vknade 06.10 av att det rann till! Men med tanke på min förra förlossning så åkte vi in direkt vilket jag är glad för för när värkarna började på riktigt va jag redan 6 cm öppen och 10.57 va hon ute. Snart har du bebis i famnen Solig
  • Jojo 85

hej!! Har haft fullt upp hela helgen o missat allt helgsnack Obestämd
    Några bebisar som kommit? (jag ska se om min ögon orkar hålla sej öppna senare o försöka iaf skumma ikapp mej lite)

Jag vart så glad igår.. varför? Min mamma tog på magen o undrade om bebis rör sej nåt.. vilket den inte gjorde just då.. då verkade hon lixom lite besviken.. som att hon inte skulle få känna bebisen.. Varför blev jag då så glad? Min mamma visar ju alltid att hon bryr sej o tycker om / älskar oss, men hon har faktiskt aldrig tagit på magen.. vilket hon kanske velat, men ofta är det ju så fullt upp med annat nör vi ses o så att det kanske lixom aldrig blivit av. Jag har tänkt på detta många gånge o att jag skulle vilja att hon visade lite mer intresse för magen o känna på den, därför blav jag så glad. Så denare medan vi åt middag rörde sej bebis lite i magen o jag sa till att hon kunde känne då istället, då verkade hon så glad Snart är ju bebis här så det kanske var sista chansen för henne att känna den oxå..

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • frukarlssonn

Hedi! jättefin mage

MammaD: Freja va gul i över en vecka med. Jag lät bvc kolla på henne men det va ingen fara alls.

Nu har jag ringt o sjukskrivit mig. Ska prata med vc sen men jag är som sagt hundra på ryggskott. Grannen sa nu att hon inte hört så bra om F-köpings jourcentral heller. Jag känner mig dock bättre idag men abs inte så bra så jag klarar mig ensam med barnen.

14.45 ska vi till bvc och väga Freja

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2