• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sunflower79

hedi; spännande! kanske är på G nu då =) ja de där förvärkarna gör att man svettas till ordentligt tycker jag!

jo jag har ju ett tag kvar så det känns helt ok.. däremot blev jag framflyttad från 19 nov vid RUL vilket hela tiden känts konstigt för jag är helt säker på när jag hade ÄL.. men men vi får se =)

• Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-11-08 11:31:50 följande:
    hedi; spännande! kanske är på G nu då =) ja de där förvärkarna gör att man svettas till ordentligt tycker jag!

jo jag har ju ett tag kvar så det känns helt ok.. däremot blev jag framflyttad från 19 nov vid RUL vilket hela tiden känts konstigt för jag är helt säker på när jag hade ÄL.. men men vi får se =)
    Jag vet också precis när jag hade ägglossning för jag tog en Ovitrellespruta som ger ägglossning. Men jag blev ändå flyttad 5 dagar på RUL:et.

I helgen har jag varit i Linköping och Hjo, så har sammanlagt suttit över 10h i bil, tur att man inte har ryggont. Tror att jag hade förvärkar natten till söndag, men vet ju inte hur de känns.
  • Annizsj

Sunflower- känner lite som dig. Detta är min första lediga dag då jag bara kan vara. Har mina 4 h när busarna är på förskolan sen är det highlife fram till ca 19! Fast idag har jag städat och röjt för det blir så sjukt stökigt och äckligt här ... Väskan står nu halvpackad. Men mamma är långt ifrån redo även pm jag snart faller ihop i en hög. Njuter inte för fem öre av att vara gravid blä blä känner jag bara!!!! Vems vatten hAr nu gått ? Lite det jAg tror kommer ske här med. Båda de tidigare förlossningarna har mer eller mindre startat så

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Maddie72
    sunflower79 skrev 2010-11-08 11:31:50 följande:

Det där med att bli framflyttad vid RUL... så var det för mig med. Men vet ju ändå när man har ägglossningen osv. Men jag fick till svar att spermier, spec tjejspermier kan klara sig i 6 dagar så det där med senaste mensens första dag fungerar inte i längden. Så det var just så långt som jag blev framflyttad. Men min beräknade förlossningsdag var den 9:e sååå jag hoppas att bebisen kommer då ungerfär.. hmmm det är i morgon! Glad
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-11-08 11:45:00 följande:
    Sunflower- känner lite som dig. Detta är min första lediga dag då jag bara kan vara. Har mina 4 h när busarna är på förskolan sen är det highlife fram till ca 19! Fast idag har jag städat och röjt för det blir så sjukt stökigt och äckligt här ... Väskan står nu halvpackad. Men mamma är långt ifrån redo även pm jag snart faller ihop i en hög. Njuter inte för fem öre av att vara gravid blä blä känner jag bara!!!! Vems vatten hAr nu gått ? Lite det jAg tror kommer ske här med. Båda de tidigare förlossningarna har mer eller mindre startat så
    Mitas vatten gick tidigt i morse
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • popcornplaya

Precis druckit 2 stora koppar med hallonbladste och tänkte nog lägga mig en stund på spikmattan strax. Har inte gjort det hitills i graviditeten men det gör ju också att kroppen bildar oxytocin så vem vet det kanske hjälper.

Fast jag är näst intill helt säker på att jag kommer gå över den här gången bara för att jag fick 5 dagar innan sist.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • nica83
    Hedi skrev 2010-11-08 11:21:45 följande:
    Sa jag tror tillskillnad fran dig Nica att väntan är viktig för psyket. Men gud va jobbigt om du inte far nagon vila, jag hoppas sa att det snart startar för dig.
    Fast vila är ju det jag gör hela tiden, bara det att det inte hjälper, kroppen är slut ändå  Foglossningen är värre än någonsin så det känns som benen håller på att lossna från kroppen. Det gör det hela extra påfrestande att gå över tiden för så snart bebis är ute kommer foglossningen i princip försvinna helt för att efter några veckor vara som bortblåst.
  • Hedi
    nica83 skrev 2010-11-08 12:05:03 följande:
    Fast vila är ju det jag gör hela tiden, bara det att det inte hjälper, kroppen är slut ändå  Foglossningen är värre än någonsin så det känns som benen håller på att lossna från kroppen. Det gör det hela extra påfrestande att gå över tiden för så snart bebis är ute kommer foglossningen i princip försvinna helt för att efter några veckor vara som bortblåst.
    Ja foglossning är inte kul! vart har du din? jag har ont i tva fästen back i ryggslutet och i blygdbenet. Min mammas gick aldrig över hoppas verkligen att min gör det.

Har ni läst det här om paracetamol? och om man väntar pojkar?

www.nyhetskanalen.se/1.1895668/2010/11/08/varktabletter_kan_ge_fosterskador
  • Hedi

eller snarare om man väntar en pojke och har ätit paracetmol under graviditeten?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2