sunflower79 skrev 2010-11-08 15:27:57 följande:
menade absolut inget illa mot dig bebis =) menade mer att af har sina regler att följa och det är inte helt omöjligt att din handläggare oxå känner sig dum som måste skicka ut brevet till dig.. men om han/hon skulle se mellan fingrarna så begår de tjänstefel. är du med?
jobbar själv inom myndighet och vet hur jäkla sjukt systemet är ibland och man vill bara sjunka genom jorden när man ber klienter om vissa saker för det är helt orimligt men jag måste för att följa regler o lagar :-/
man får ju hoppas att dem du söker jobbet hos fattar att det är AF som i princip tvingar dig att söka jobbet och förstår att det inte är du som är "psyksjuk"

Nä såklart att jag inte tog illa upp

tänkte inte ens så utan bara svara för jag är så förbannad på AF-gubben!!
Han är sjuk på riktigt, har alltid hållit på att tracka mig med massa olika jobb när jag varit inskriven och gravid, vid 2 tillfällen.
Har fått söka jobb över hela landet och förra grav. tvingade han mig att ta ett städjobb med en tung städmaskin som jag skulle dra omkring på! men som tur va hittade jag ett annat jobb precis i samma veva. annars hade jag varit tvungen att ta det jobbet eller skita i å stämpla.
Systemet som är nu är helt fel! Var skulle jag tex bo om jag då fick ett jobb 50 mil hemifrån, tex i Sthlm, det är ju inte så att det står en lägenhet fullt möblerade när jag väl får jobbet, + dagisplats ordnad mm mm.
Nä politikerna har ingen hjärna verkar det som....
*jag är arg*