• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08
    Rosen skrev 2010-11-08 20:13:30 följande:
    usch jag känner mig så dum för nicco bajsar jätteofta så han e alldeles röd i rumpan o har jätteont. o jag vet inte om det beror på mina värktabletter. jag har verkligen försökt att inte ta några men så kunde jag inte hålla mig idag o tog panodil i alla fall. men det har inte hjälpt mot min nackspärr o huvudvärk så nu fick jag ta 2 citodon igen. o nu e jag så rädd att han ska bajsa hela natten. synd om honom. men jag har så sjukt ont att jag vet inte vad jag ska göra... har provat allt snart. ska till kiropraktor på ons ialla fall.
    Agnes bajsar oxå JÄTTEOFTA! Alltså.. det är hela tiden. Och då äter jag inte värktabletter så värst mycket ändå.
    Så det behöver inte bero på dom.
  • dazazz

Rosen, har du prövat inotyol på hans rumpa? Vår pojk var sådan en gång och det läkte över natten...

• sunflower79
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-11-08 20:04:24 följande:
    Min sambo har försökt hitta tappen, men han hittar inget alls men han tror han känner bebis huvud, de känns  tydligen så. Själv har jag för korta fingrar och för stor mage för att ens ge mig på denna uppgift...
    känna bäbis huvud? wow va coolt haha.. men e du öppen nånting då?
    kicki08 skrev 2010-11-08 20:10:23 följande:
    Min första förlossning tog 6 timmar från första värken. 15 minuters krystande att få ut honom
    Min andra förlossning tog 8 timmar från första värken. Öppnade mig 4 cm på 15 minuter. På två krystvärkar var han ute.
    Min tredje här nudå tog 10 timmar från första värken. Öppnade mig 5 cm på 15 minuter. På 1 krystvärk var hon ute

Hedi skrev 2010-11-08 19:40:29 följande:
    Barne är mitt liv: Hej och välkommen! ah tack för infon. Jag det känns ju som att man maste vara öppen annars sa kommer man väl inte in?

Var hos läkaren nu ikväll och min tapp verkade mogen och livmoderhalsen var kortad. Ctg visade ett lite lagt hjärtslag och läkaren visste inte om det var maskinen som ballat ur och visade mitt hjärtslag sa jag ska dit imorgon bitti igen för ctg. Annars har jag en del förvärkar och tror inte det är helt omöjligt att det startar snart!

Med Emmie hade jag första värken hemma vid 23-tiden typ förvärk och hon föddes kl 23 dagen efter. Hade inte haft nagra förvärkar alls innan, det är väl därför jag tror att det här kan dra igang snart. Ja lite av slemproppen kom ju idag ocksa med blod.
    Jag hade inte heller något "mellan" värkarna.... Dom var verkligen konstant! Det var lite chockande som du säger.
    wow vilka bra förlossningar du haft! hoppas man är en av dem hihi
    Rosen skrev 2010-11-08 20:13:30 följande:
    usch jag känner mig så dum för nicco bajsar jätteofta så han e alldeles röd i rumpan o har jätteont. o jag vet inte om det beror på mina värktabletter. jag har verkligen försökt att inte ta några men så kunde jag inte hålla mig idag o tog panodil i alla fall. men det har inte hjälpt mot min nackspärr o huvudvärk så nu fick jag ta 2 citodon igen. o nu e jag så rädd att han ska bajsa hela natten. synd om honom. men jag har så sjukt ont att jag vet inte vad jag ska göra... har provat allt snart. ska till kiropraktor på ons ialla fall.
    du har ju anledning att ta värktabletter.. men förstår att det känns fel.. bra att du fått tid till kiropraktorn nu iaf!!
    Marinero skrev 2010-11-08 20:18:13 följande:
    VA??? På min bvc sa dom att det är bra att amma för gulsoten för det innehåller ämnen som får bort gulsotet!
    ja det har jag oxå hört!!!
  • NoahLeah

Hu..nu känner jag att det är riktigt trångt för bebben där inne, mår illa varje gång hon rör på sig så jag hoppas verkligen hon inte stannar inne tiden ut.
    Funderar på om man ska ta med BB-väska o så till mvc på onsdag..fast skulle det vara ngn chans för igångsättning el liknande borde hon väl sagt det?

• frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-08 16:22:45 följande:
    Bebis: Herregud, jag förstår att du blir irriterad, är ju världens skämt.. men det värsta är väl att du får skicka iväg en ansökan så att inte gubben ringer din akassa, men vad trött man blir!

Har också både hört på nyheterna och läst idag om det här med paracetamol, men tar det inte så jätte allvarligt, det kanske är knäppt men känns lite som en skrämselpropaganda mot gravida.. vad tusan ska bli nästa grej??? Intressant att se hur dom gör på förlossningen, om mammorna inte kommer tilldelas alvedon etc längre..

Ni som har fått era små godingar redan, det här med amningsbh vad tusan ska man ha för storlek egentligen, hur mkt växer tuttarna?? Var ju ändå 6 år sedan för mig sist och känner att jag hal noll koll!!
    Jag har ju i vanliga fall b-kupa men får ha c-kupa på amnings bh nu.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Frogster
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-08 19:28:44 följande: 

Hur långa förlossningar har era tagit?

De tog hål på mina hinnor när jag var öppen 4cm.
    Det var runt 18-kroken. Efter det tog det kanske en halvtimme-timme innan det började hända något.
    21.55 är han född på den femte krystvärken. De tre första blåhöll jag igen för att jag hade ett stolpskott till barnmorska som inte lyssnade på mig när jag sade att han var på väg!

Förloppet hade nog dock sett helt annorlunda ut om det inte vore för att han kom redan 32+2.
    De tyckte jag gått tillräckligt långt för att inte stoppa förlossningen men de ville helst att det skulle gå tillbaka av sig självt så han fick lite mer tid på sig i magen.
    När de kunde konstatera att det inte fanns någon återvändo så tog de hål på hinnorna för att snabba på förloppet för att minimera påfrestningarna på bebis =)
  • Helen C
    Annizsj skrev 2010-11-08 20:19:09 följande:
    Det stämmer säkert. Den här känns bara så himla vild som om det kommer säga PANG när som helst å så ligger den på golvet.....smidigt men inte riktigt som man har tänkt sig
    Jag tror och hoppas på att det är DIN tur nu!!!!

Har faktiskt kännt extra mkt tryck neråt idag. Håller den på att fixera sig månne?
    Kan va så att den fixerar sig..... Hoppas=)

Här kommer de sammandragninar som går ut i svanken, inte alls skönt, men vill ha mer ont... Och nu är de hicka i magen... Åååå vill ju ha ont. Inte en hickande bebis
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-08 16:34:46 följande:
    hihi nej usch, jag minns att jag försökte dölja dom för sambon för dom hade ju lixom bara "blossat" upp över natten, så det känndes rätt olustigt.
    Kunde knappt tro mina ögon när jag såg mig själv i spegeln den morgonen!!
    Haha ja jag minns när jag fått Olivia och första morgonen hemma, tittade mig själv i spegeln o trodde inte mina göon, de va verkligen som silikonpattar
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-08 18:10:44 följande:
    jag kör på amningsbh!

Innan grav hade jag 75B i storlek, på min amningsbh har jag 90D
    Shit ja vilken skillnad
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-11-08 20:22:22 följande:
    Agnes bajsar oxå JÄTTEOFTA! Alltså.. det är hela tiden. Och då äter jag inte värktabletter så värst mycket ändå.
    Så det behöver inte bero på dom.
    detta e onormalt ofta. 1-2 blöjor i timmen dygnet runt nästan. o nu e det knappt bajs som kommer ut utan bara löst gult som vatten typ. men jag hoppas nästan det beror på dom så jag vet att det kommer att lägga sig så fort jag slutar med dom.
    dazazz skrev 2010-11-08 20:24:45 följande:
    Rosen, har du prövat inotyol på hans rumpa? Vår pojk var sådan en gång och det läkte över natten...
    får köpa det i morgon. jag har testat allt annat men det har inte funkat på honom.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2