Rosen: jag äter också värktabletter - samtidigt ibuprofen och paracetamol - annars kan jag inte röra mig alls, men min kille har inga magproblem av det, inte heller bajsar han så ofta (trots värktabletter OCH två antibiotika). Har du någon slags zinkpasta hemma? Natusan och Libero har bra. Det är kanon på röda rumpor!
Barnen är mitt liv: jag hade också tre tjejer och fick nu en kille som idag är en vecka gammal!
Min första förlossning (bf-4): haft värkar i två dygn och öppnade mig inte mycket trots det (var 1 cm öppen då jag kom till BB), så fick några piller som skulle hjälpa mig öppna mig eller sova. Åtta timmar senare var jag 4 cm öppen, bm tog hål på hinnorna, jag fick petidin för att jag var så trött, dottern föddes 11 timmar senare efter 38 min krystskede (fick syntocinondropp för att jag var värksvag i slutet)
Min andra förlossning (bf+9): vattnet gick lite efter midnatt, värkar började 10 min senare med 3 min emellan. 3 timmar senare 4 cm öppen, öppnade mig de 4 sista cm på 15 min och krystade 7 min (asa fl-tid 5 timmar efter vattenavgång)
Min tredje förlossning (bf+2): vattnet gick på eftermiddagen, värkar startade 10 min senare och vi åkte in. Var 3 cm öppen 1 timme efter vattenavgång. Värkar kom glest och öppnade mig 4 cm på 9 timmar, och de sista 3 cm på 1 timme. Krystade 2 min. (Asa-fl tid 12 timmar efter vattenavgång).
Min fjärde förlossning (bf-6): igångsättning pga mycket fostervatten och rörlig bebis. Öppen 3 cm då de tog hål på hinnorna 13:30. Värkar börjar 15:30, men regelbundet 16:00. Öppen 3 cm ännu kl 16:45. Värkar kommer "hela tiden" men korta (höll i ca halv minut). 17:40 10 cm öppen och 17:45 är han född.
Min livmoderinflammation är bättre. Var till bvc idag på 1 veckas koll, och sedan till laboratoriet på blodprov som BB skickat mig till och matbutiken - åååååh vad jag hade ont i livmodern efter det!!
Jag kan fortfarande inte förstå att jag hade sådan otur att jag fick det IGEN?! Alltså, hur vanligt är det egentligen att det blir kvar rester efter fl som inflammeras? Håller tummarna att jag är på bättringen och inte symtomen återvänder när antibiotikan är slut...