• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sunflower79

bebis; förstår att du e förbannad!! herregud vilken idiot till handläggare!! men snart slipper du honom =)

taniko; tog absolut inte illa upp! bra me lite tips o råd =)

Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-08 18:10:44 följande:
    jag kör på amningsbh!

Innan grav hade jag 75B i storlek, på min amningsbh har jag 90D
    haha shit ja det var skillnad det!
    själv har jag ganska stora från början 80 C men har fått gå upp till 85-90 DD eller E redan nu... får se hur det går haha
  • Rosen
    Rosen skrev 2010-11-08 18:28:48 följande:
    jag vill ha en amningsbh med byglar för att få en fin form på brösten men hittar ju ingen sån....
    mina har nog bara vuxit en storlek.
    men för första gången e dom knappt spända överhuvud taget eller läcker o det e såååå skönt. innan har dom varit så spända att det gjort ont o läckt jättemycket. nu känns dom som vanligt.
    alltså jag menar de andra 2 gångerna med pojkarna.
  • nica83

Jag tror att jag "bara" gick upp från 75DD till 80E när jag ammade förra gången

- Lycklig mamma till J -
  • Kinne79

Håller brösten sig stora genom hela amningstiden eller går dom ner efter en tid?

• Bebis050810

Själv hoppas jag på att tuttarna blir stora!! jag har 75B sen innan, så jag vill ha stora, det är fint tycker jag och kläderna sitter mkt snyggare på stora bröst! ja fast hängtuttar vill man ju inte ha.....

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • nica83
    Kinne79 skrev 2010-11-08 18:41:29 följande:
    Håller brösten sig stora genom hela amningstiden eller går dom ner efter en tid?
    När mjölken rinner till (första veckorna) så är de större men sedan går de ner och håller sig mer konstanta. De flesta amningsBH:ar är dock bygellösa och utformade för att klara av bröst som sväller och sjunker ihop lite om vart annat Man känner ju vilket bröst som är ammat senast tex så lite storleksskillnad mellan brösten kan det bli också...
    - Lycklig mamma till J -
  • Bebis050810

Undra om Helen e på BB nu? hon har inte vart inne på hela dan va.... eller har jag missat henne.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C

Jag e kvar hemma=) Ingen bebis än Känns som de inte kommer komma igång..

• NJsmamma

Ja dessa tuttar Ja får väl helt enkelt klara mig på min ena bh tills mjölken har runnit till och sen se hur stora dom blir, har gått från 75C innan till 85D nu.. får väl hoppas på att jag orkar ge mig ut och leta bh sen
    Nä nu ska faktiskt jag och dottern krypa ner och kolla på halv 8 hos mig som hon älskar i min och sambons säng, har lovat att hon ska få sova där inatt då sambon kommer hem sent, myyys!!

• Barnen är mitt liv

Hedi; För att göra en hinnsvepning brukar bm eller läkaren föra in fingrarna in till cervix vid livmodermunnen, man bör vara mogen och helst lite öppen innan för att göra en hinnsvepning. Fingrarna "retar" upp och bm eller läkaren sveper med fingrarna inuti livmodern så att en del av hinnorna (dom tar inte hål på hinnorna) Man brukar få kraftiga förvärkar utav dom nästan på en gång och slemproppen lossnar oftast i samband med en teckningsblödning, Vid en bra och lyckad hinnsvepning kan förlossningen starta inom 48 timmar.. Gubben gjorde det på mig igår men jag fegade ut lite men det resulterade till mensvärkssmärta under hela kvällen och natten men nu har det lugnat ner sig igen :( Lika bra kanske när man inte riktigt har någon barnvakt som kan rycka in inatt om det skulle hända något.. 

Hur långa förlossningar har era tagit?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2