Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Kicki: samma här, hon bara sover o vi märker knappt att vi är fyra nu

Rosen, håller med, Nemo är bläää!

Sitter med mina jeans på mig nu tjohooo Skönt o ha lite annat än tights på sig Tungan ute

Känner ff av ryggen men lite bättre och jag är rätt öm, iofs inte konstigt som hon tryckte o hade sig Flört Ska t Skövde idag så vi får se hur jag mår sen.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 09:59:54 följande:
    ja jag är med i en annan tråd också och där är vi några som faktiskt träffats inne i stan för en fika.. det är jättetrevligt! =)

här tycker jag att sammandragningarna börjar komma oftare och oftare! det som är skillnaden är att de inte längre bara sitter i magen utan oxå ter sig som mensvärk.. antar att det beror på att bäbis är fixerad helt nu (fick veta igår på MVC).. betryggande men gör lika ont för det hihi
    Va så för mig med två tre dygn innan Freja kom. Jag fick regelbundna sd som blev mer som riktig mensvärk o de satt långt ner i magen. Fast Freja fixerade sig aldrig, hon va ruckbar fram till förlossningen Glad
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 12:56:21 följande:
    oj 2-3 dygn innan förlossning? nä så snart vill jag inte att bäbis kommer haha.. vill hinna jobba nästa vecka oxå.. sen får h*n gärna komma =)
    hAHA ok hoppas det inte är så när för dig då Flört

Ja jag känner mig som en ny människa, sambon va alldlels chockad över hur bra jag går. Och jag vill gärna vagga o halta ff för det är ju så jag gått i sex veckors tid, men jag KAN ju faktiskt gå normalt

Nu ska vi gå ner t bvc o se om ngn kan titta på Freja föer hon e ff gul och jag är lite osäker på om det hör till det normala eller om det behöver kollas upp ytterligare.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-28 13:59:50 följande:
    Tycker ocksa det verkar konstigt att sa manga barn föds nu! Man kan ju undra vad det beror pa hm.
    Vi hade snökaos när Freja blev till, säger allt kanske Kom inte utanför dörren Tungan ute Iofs minns jag inte hur stora delar av Sverige som drabbades men det va mkt i Vbg, Thn och Gbg vet jag.
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-10-28 14:08:31 följande:
    En oändligt lång mörk & ruskigt kall vargavinter kanske haha
    Ja just det de va det jag syftade lite på Men just när jag födde på KSS i Skövde va det väldigt lugnt med barnafödande. Men kanske om ca 2 veckor vem vet, jag födde ju lite tidigt
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 20:13:34 följande:
    fick höra igår när vi var på info på förlossningen att även om bäbisen fixerats kan den vända sig in i det sista och det kan bli sätesbjudning eller liknande Förvånad jag trodde man var säker så snart BM känt att huvudet fixerats!
    Va?? Det trodde jag med

Kicki: men va jobbigt Ja det låter helt klart som en reaktion på lillasyster! Hoppas ni snart kan rida ut stormen! Här märks det med kan jag säga men inte riktigt så, än iaf! Olivia är väldigt skrikig för tillfället och denna pappighet har aldrig vart så starkt som nu sen Freja föddes.

Min rygg har vart såpass ok idag så vi gick till och från torget i nästan normal takt Shit jag känner mig så FRI!!! Nu har jag lite ondare dock men hoppas det lättar till imorgon igen, kan ändå gå såpass så jag rör mig obehindrat här hemma.

När vi va på torget va vi iaf på bvc och frågade om de kunde kolla Frejas gulhet. De sa att det va abs ingen fara och hon ska va bra mkt gulare än så. Hon äter, bajsar o kissar normalt så det va ingen fara. Bra då känner sig nojiga mamman lugnare Imorgon kommer de iaf och gör ett hembesök fr bvc, tidigare än vanligt då Freja föddes lite tidigt

Lite halvkörigt nu ikväll när man är van att bara lägga Olivia och så somnar hon. Hon har blivit så pappig!! Sambon åkte iväg på träning men dumt nog gick han in precis innan han skulle gå och säger go natt. Sen va de kört! Hon skrek o grät, jag försökte trösta henne men hon bara spjärnade emot och satte ner henne på golvet, då kryper hon till dörren och rycker i handtaget! Tog med henne till vår säng och sjunger för henne och låter henne röra Frjea lite, tillslut somnar hon! Phu! Och jag lyckades bära över henne utan att hon vaknade!

Badade Freja för första ggn här hemma nu med. Phu de va lite svettigt Först, när jag tog upp henne bajsade hon en jäkla massa på golvet! Som tur va köpte jag ytdesinfektionsmedel idag, torka upp det, torka Freja (ja INTE med ytdesinfektionen såklart haha ). Sen hade hon såklart kissat ner sig, men tack gode gud för kisseskydd Flört

PS: håller tummarna för fler bebisar nu!!! Flört
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-28 20:27:01 följande:
    Om det är första barnet sa känns det ju inte sa troligt om det är fixerat i t.ex. v38 eller sa, eller?
    Party of five skrev 2010-10-28 20:02:32 följande:
    Samma här ju... Jag hoppas denna gång att vattnet inte går. Verkar så skrämmande fast det ju inte borde vara något. Eller hur känner du det? Jag hoppas bebisen stannar till måndag iaf för då ska jag på ny koll.
    Ja lite läskigt är det! men jag har hört att det egentligen är ganska ovanligt att förlossningen startar med vattenavgang. Vi far hoppas pa värkar helt enkelt .
    Har också hört det! Men båda mina har startat så Och denna gång va Freja aldrig ens fixerad.
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 20:42:33 följande:
    kan tänka mig att det är en omställning att gå från 1 till 2 oxå!! att få ihop alla pusselbitar så det flyter smidigt.. när jag läser om ditt bad-äventyr blir jag lite svettig oxå haha.. undra just hur man ska klara alla dessa bestyr Obestämd
    Haha ja de bajsar ju i tid och otid Va samma m Olivia, lyfte bara upp henne lite så kom det kiss och bajs samtidigt, paniiik

Ja det är bökigt just när man ska ta sig ut o så. Planering liksom för att komma i tid. Annars så sover Freja nästan hela tiden så så sätt är hon inte krävadne än Och Olivia har än så länge inte visat sin värsta sida.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-28 20:49:24 följande:
    Chanell: Ja jag vet ocksa rätt manga som vattnet gatt för, sa helt ovanligt verkar det ju inte vara. Men ni akte väl in själva med bil?

I Tyskland kommer det hem en barnmorska till en! det är skönt far hon byter och grejar med naveln osv. Sen sa väger hon barnet och ser att det gar upp och hjälper till med ammning. Det är fakiskt väldigt tryggt
    Ja vi åkte själva. Vattnet forsade liksom inte och Freja va såpass långt ner så jag behövde inte lägga mig ner men ändå ta det lugnt så jag satt ner tills vi åkte. Men när jag gick ur bilen vid sjukhuset så forsade det! My god så mkt vatten! Bindans uppsugningsförmåga räckte inte till.
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 20:58:16 följande:
    har massa känningar men är nog inte tillräckligt tyvärr =)

här är magen min tagen i tisdags tror jag det var =)

Åh vilken fin mage! Men den är inte så stor ser det ut som
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2