Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Usch va jobbigt när andra inte kan glädjas åt ens bebis Det är ju så underbart att berätta hur många barn man har sen innan! Och det är tråkigt när andra är så neg och tror man inte ska klara av sina barn, även fast man är själv! Det är ju skittufft men det går! Här har alla blivit jätteglada, vi kämpade ju oss blå m dottern. När vi berättade för våra föräldrar nu blev de ganska chockade och sambon tyckte de inte visade samma glädje men jag sa att de är såna och de är glada ändå fast de visar det på ett speciellt sätt!

Idag ska vi till Gbg, och jag fick ett infall igår så jag har bokat ul och fick tid halv ett idag! Jag vet jag är fånig kanske men jag vill göra ett ul till nu när jag passerat de kritiska veckorna och innan vi åker på semester. Så håll tummarna för mig idag, jag är så nervös!!!!

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-04 06:51:53 följande:
    frogster: Hoppas det går bra när du berättar, förstår att det inte är så kul att göra det efter reaktionerna på din brors nyhet... V 15 Idag :) Lyckades dock inte alls höra ngt på det jäkla Angelsoundet igår...och nu är jag helt öm i magen:( Fick ett glädjebesked i slutet av förra veckan...efter en slitsam skilsmässa för 3 år sen och en ännu mer slitsam och tärande bodelningsfight så har jag vunnit huset så nu behöver jag inte bo på Hisingen, har vantrivts mycket här... Ska bli kul att inreda ett rum åt bebis :)
    Grattis vilka härliga nyheter om huset
  • frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-04 06:51:53 följande:
    frogster: Hoppas det går bra när du berättar, förstår att det inte är så kul att göra det efter reaktionerna på din brors nyhet... V 15 Idag :) Lyckades dock inte alls höra ngt på det jäkla Angelsoundet igår...och nu är jag helt öm i magen:( Fick ett glädjebesked i slutet av förra veckan...efter en slitsam skilsmässa för 3 år sen och en ännu mer slitsam och tärande bodelningsfight så har jag vunnit huset så nu behöver jag inte bo på Hisingen, har vantrivts mycket här... Ska bli kul att inreda ett rum åt bebis :)
    Vart på Hisingen bodde du då? Jag har oxå bott där Jag bodde i min andra lägenhet där ungefär vid Rambergsvallen, fast där vid Mötesplatsen då. Då trivdes jag skitbra men aldrig att jag skulle flytta tillbaka dit, de va väldigt skumt folk som bodde där, iaf i mitt hus.
  • frukarlssonn
    PennyJenny skrev 2010-05-04 07:14:37 följande:
    Håller tummarna för dig och för Maddie72 som ska göra UL idag :) Mysigt!!
    Tack Oj va vi fler idag? Då håller jag tummarna för Maddi med
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-05-04 08:07:50 följande:
    Lycka till idag Maddie och Chanell Det kommer gå superbra Själv sitter jag på ett hotellrum i Örebro just nu. Vaknade kl 7 och pratade med sambon som berättade att Theo gjort gomorron 4.48 imorse :-\ Mindre kul..... Nästan så man har dåligt samvete för att man sovit helt okej. Men ikväll blir det skoj, jag ska träffa en kompis som flyttat hit. Och jag har inte träffat henne sen Theo föddes
    Tack

Du ska INTE ha dåligt samvete, du ska njuta av att sova
  • frukarlssonn
    Min Engla skrev 2010-05-04 08:47:40 följande:
    Hej flickor!! Oj vad det skrivs..... jag försöker vara inne en gång per dag och uppdatera mig.. Tycker man jobbar alltid..... Har ni börjat med mammabyxor? Jag har ett par jeans som fortfarande passar men kan inte knäppa överta knappen och alla leggings sitter så hårt över magen. Men så tycker man att det at tidigt än, köpte mina första mammabyxor med första barnet i v 22, så man jämnför med förra grav när man var liten och smärt Någon mer som har fått super torrt och risigt hår och torra hudpartier i ansiktet? Och finnar/pliter på märkliga ställen? Kram på er!
    Jag kan bara ha mina leggings men vanliga byxor har jag inte kunnat ha på mig på länge.
  • frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-04 09:03:11 följande:
    Kicki: kul o träffa gamla kompisar :) Chanell & Maddie: Håller tummarna för er och ni får skriva sen hur det gick!! PennyJenny: ska prova igen när jag kommer hem så får vi se... Chanell: jag bor nu i länsmansgården...ska flytta till Gärdsås, underbart litet villaområde som ligger mellan bergsjön och utby..skog runt om och man kan se ända ner till eriksbergskranen en vacker sommarkväll...sen flyttar vi från 70 kvm till 200 kvm så det blir lite space kan man säga :)
    Ahaa där bodde jag i närheten i min första lgh, i Kortedala för o va exakt Ja Gärdsås är en av de finare ställena där Guud så skönt att ni får mer yta nu! Det kommer ni ju behöva med en liten!
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-04 09:52:07 följande:
    Lycka till idag pa Ul! Chanell jag tycker inte alls du är fanig, det är mer fanigt att de inte gör fler ul i Sverige . Trakigt att de reagerar sa negativt när ni berättar. Bada min föräldrar och min svärmor blev jätteglada. De vet ju att vi försökte ett tag den här gangen, eller iaf mina föräldrar. Sebbe: De kanske tjatat om att ni behöver större bil och att det blir opraktiskt när man ska aka pa semester eftersom allt är anpassat efter 2 barn Jag kan bara ha mina "leggingjeans", jag star varje morgon och undrar vad jag ska ta pa mig. Mina gamla gravidbyxor är väldigt vida i benen, vilket jag inte gillar sa jag kanske far köpa mig ett par nya.
    Tack Ja det är synd man inte får ett ul iaf innan rutin. Det borde alla få!! Så man bekräftar en graviditet och allt sitter på plats!

På hm har de billiga jeansleggings för 199 Vet iofs inte om de har samma sortiment i Tyskland men de hade exakt samma när vi va i Berlin då jag va i v16 med Olivia.
  • frukarlssonn

Frogster: fy fan vilket svin! Hade jag vart dig hade jag utan tvekan valt barnet! Han verkar tyvärr inte va mkt att hänga i granen Så ledsen för din skull

Popcornplaya: grattis va roligt

Min Engla: eg är jag en dum mellanstorlek för jeansen för M är för litet Och L är för stort, men jag hatar för trånga byxor så jag har L och eftersom de är lite, lite för stora på mig så är de ite de skönaste jag haft. Men det är för att jag som sagt är nåt mittemellan. Hoppas de sitter bättre på dig iaf

Idag va vi på UL och det va så mysigt Allt såg bra ut. Jag fick se hela bebisen fr alla möjliga vinklar. Såg ut som h*n sög på tummen vid nåt tillfälle med Storleken på bebisen stämde jättebra med tiden med, 12+5. Så vi fick se hjärta, magsäck, urinblåsa och hjärnhalvorna H*n sträckte på fingrarna och fötterna såg man oxå Det va jättekul för hon tog verkligen tid på sig och visade allt så mkt det gick att se. Så vi är LYCKLIGA

• frukarlssonn

Frogster: jag förstår verkligen att du känner oro pga den ekonomiska biten! Finns det ingen chans att du kan få mer timjobb? Eller är det jätteont om jobb? Usch lider med dig Hur kan han bara få för sig att göra såhär??? Verkar ju helt knäppt!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2