Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

PennyJenny skrev 2010-05-11 20:16:34 följande:
    Grattis!! Mitt hår och min hy är KATASTROF kan jag säga :(
    Oj! Det va mitt efter jag slutade amma! Håret i pannan lossnade så det blev en gräslig stubb Och ja, allmänt livlöst hår och glåmig hy.
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Ja såklart inte allt hår då men på sidorna

• frukarlssonn
    Catt skrev 2010-05-11 20:50:41 följande:
    Så blev det för mig med efter amningen, har massa "bebishår" där vid sidorna nu. hmm. Men i övrigt har jag fortfarande tjockt hår trots att jag tyckte att jag tappade otroliga mängder. Håret bara föll av när jag duschade och fönade det. Frisören påpekade dock sist att jag inte kunde ha tappat mycket när hon slet med att tunna ut det med saxen ;). Skrattade bara och sa att jag skulle ha gått till henne innan jag slutade amma dottern så hade hon säkert märkt skillnad. Visst är det hemskt mer luktsinnet? håller på att bli tokig på sambon som förpestar toaletten med parfym. Det luktar så starkt att jag inte kan gå in där när han har sprayat. Lufta ut med dörren öppen kan jag inte heller för då förpestar jag hallen med ;). Brukar gilla hans parfymer men nu stinker de! Samma sak med det mesta tycker jag, hunden som jag i vanliga fall inte tycker luktar speciellt mycket hund stinker nu och en massa andra saker med. Fy! Det finns några få bra biverkningar med graviditeten dock, kanon bra naglar får jag, fick det sist med. Mina brukar alltid knäckas och vara böjbara men nu är de stenhårda och växer som ogräs :). Det andra braiga är helt klart att slippa röda veckan ;). Har ni några andra bra biverkningar? Så att man kan peppas lite när man fortsatt hänger över toastolen?
    Ja jösses luktsinnet ja. I början mådde jag så illa av parfymer! Ja alla söta dofter! Nu går det bättre men jag klarar ändå inte för mkt starka dofter!

Ja lustigt nog tappade jag aldrig så mkt hår varken under eller efter amning. Men just det där lugghåret Jag ville klippa lugg sist, en kortare lugg men frissan fick inte till det som jag ville utan sa att vi får vänta tills det växer ut lite igen.

Vi ska sälja vår bil för att köpa en större som sambon hittat i Nyköping. Nu ringde det en kille på våran bil så sambon har skickat fler bilder till honom {#lang_emotions_laughing} Ååh hoppas det blir en snabb affär så vi kan köpa den vi tittat på !
  • frukarlssonn
    min lukas skrev 2010-05-11 20:56:39 följande:
    Större bröst är ju en bra biverkan!!!! Slippa hålla in magen är en annan! Man blir lite extra ompysslad, mina högstadieelever erbjuder sig helt plötsligt att bära saker åt mig???? De är som Dr Jekyll och Mr Hyde från en dag till en annan.
    Hihi gulliga elever du har Kollegorna ville bära o ha sig på mitt jobb med, men ibland tyckte jag de va lite jobbigt för jag tyckte de va lite väl daltiga Men det va ju såklart ren omtanke så jag va givetvis tacksam för det

Jojo gud så kul att din mamma blev glad
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-05-11 21:06:04 följande:
    större bröst skulle jag oxå vilja få
    Vi har kollat in en vinröd Volvo v70, kombi Vi har en volvo nu och vill gärna ha det i framtiden med.

Ja större bröst är ju inte fel Kag inbillar mig att de blivit fylligare nu sedan jag slutade amma. De va ju som thépåsar så fort jag sinade Med Olivia växte de inte ett dyft förrän jag började amma. Herregud de såg ut som värsta sillisarna Men läskigt va de för de va alldeles stenhårda och rödflammiga de två första dygnen. Kompisen sa bara, shit vilka pattar haha jag har ganska små annars

Appropå kompis, så är ju min bästa kompis nygravid. Det är jättekul, trodde aldrig vi skulle va gravida samtidigt så det är så kul att prata lite krämpor ihop De har ju velat lite fram och tillbaka och min komis har eg aldrig velat ha barn men börjat fundera lite sista året sen jag fick. Nu slarvade hon en gång för hon hann inte fixa nya piller och på den vägen va det {#lang_emotions_wink}
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-05-11 21:20:17 följande:
    aha men volvo e bra bilar! hoppas att ni blir nöjda.  mina bröst är inte så stora, typ B-kupor men som tur e så har dom alltid sett likadana ut o har inte ändrat storlek när jag blivit gravid osv, bara blivit jättestora när amningen precis satte igång ( som dom blir på alla). men jag funderar ändå på att operera dom större sen. jag ska i alla fota brösten när amningen kommer igång o ha som minne sen när man sitter där med sina små bröst va roligt att din kompis oxå är gravid! min bästa kompis är oxå gravid o jag ligger 2 veckor framför henne. känns jätteroligt faktiskt. synd hon inte bor i samma stad som mig bara.
    Ja fota bröna kanske man ska göra så man kan minnas tillbaka

Åh va kul. Min kompis ligger exakt två månader efter mig! Enligt mens iaf! Hon bor hör tyvärr inte i samma stad. Nio mil härifrån.
  • frukarlssonn
    PennyJenny skrev 2010-05-11 21:28:40 följande:
    Större bröst hade jag gärna sluppit :) Mina är (lagom) stora som dom är och blir för stora när jag är gravid tycker jag! Sköööönt att slippa hålla in magen (numera försöker man ju nästan puta istället, hahaha). Mitt luktsinne denna gången är helt ok. Kan fortfarande vara nära sambon osv ;) När jag var gravid sist tålde jag knappt lukten av mitt ex huvud. Tyckte han STANK i hårbotten och blev nästan äcklad  Stackarn...
    Haha ja gud va hemst, man kan ju inte hjälpa att man blir känslig mot vissa lukter! Och det kan ju tyvärr bli partnerns. Som tur är har jag inte blivit det varken med Olivia el nu. Än så länge iaf {#lang_emotions_wink}
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-05-12 07:43:21 följande:
    Yonasam: Jag har oxå molvärk och har haft några dagar nu. Det stör mig med och man funderar hur det är ställt därinne. Men jag känner däremot ingenting, tycker inte jag känner bebis röra sig alls.... Så jag hoppas verkligen allt är okej. Inget blod iallafall. Men funderar gör jag ärligt talat...
    Ja jag har inte känt ens en stickning i magen knappt, iaf inte på över en månadm, men sen så har jag känt mkt mindre nu än när jag väntade Olivia. Och ang rörelser så går man ju och nojar sig lite för det känns skumt att ha så stor mage och inget känna, samtidigt som jag försöker tänka att jag endast är snart i v15, så det är mkt plats därinne! Ibland har jag känt nåt men det är så diffust o går så fort så jag vågar inte hoppas på att det är bebis.

yonasam du får gärna skänka en kupa bröst till mig Jag har alltid haft små och önskar att de iaf vart en kupa större men jaja, ingen som klagat på dem än så länge {#lang_emotions_wink}

Rosen: ja just nu önskar vi båda att vi bodde i samma stad! Men hennes mamma bor hyfsat nära här så vi ses relativt ofta ändå för de tar alltid en sväng hit Eg vill hon bo här i närheten för hennes familj bor åt detta hållet men hennes jobb finns tyvärr alldeles för långt härifrån
  • frukarlssonn

Förresten så har en till mejlat intresse för vår bil så nu håller vi tummarna Hade vart så skönt att kunna ha en större bil! Snart!!

Imorgon ska vi till Gbg för sambon ska va med som coach i en innebandycup, så jag ska passa på att hälsa på lite vänner där. Ska bli så himla kul På fredag ska jag och sambons kompis flickvän och henns son gå till ett köpcentrum som de byggt om på Frölunda torg! Va det inte några fr Gbg i denna tråd? Ngn som vart där kanske {#lang_emotions_dreamer} Jag bodde ju i närheten där innan men hann bara se der gamla torget.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-05-12 08:01:28 följande:
    Chanell: ja.. jag har oxå kännt något diffust.. Men det är som du säger, det vet man ju inte om det är bebis lr tarmarna eller vad det nu är. Ja, man ska väl inte vara så orolig antar jag. Har för mig att jag hade molvärk till och från rätt länge med Theo med.
    Nej både molvärk och inte molvärk är lika normalt
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2