Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-06-14 20:36:49 följande:
    Med första vet jag faktiskt inte vart moderkakan satt men jag kände inget fram till vecka 22-23 tror jag. Det kommer ska du se.

MammaDeh: Mala som sagt inte fan pa väggen. Det är en moderkaka som sitter lite lagt, bättre det än att det är nagot fel pa barnet. Försök att tänka positivt! jag blir ocksa nyfiken pa könet nu
    Nej jag vet, men det är lätt gjort...
    Jag vet hur kasst jag brukar må sista halvan av graviditeten när halsbrännan blir tjugo resor värre, foglossningen och alla sammandragningar sätter in, osv... varför detta också?
    Självklart är det viktigaste att bebis mår bra och det gör den. Det är mer tanken på ett ev snitt som gör mig ledsen, även om det blir ett planerat snitt. Men nej, jag ska försöka släppa tanken nu till nästa ultraljud..

På tisdag har jag ÄNTLIGEN inskrivning! Det var på tiden. Jag ska avgöra om jag tänker fortsätta hos samma BM eftersom hon inte alls kändes bra på hälsosamtalet. Dessutom bokade hon in mig på en inskrivningstid i mitten av maj men glömde att boka den i systemet och jobbade inte ens den veckan. Jag kan vara lite gnällig med folk jag inte känner någon kemi med och hon var en sån... Nåja, vi får se..

Nu blir det frukost och sen ska jag kanske köra bonusdottern till tandläkaren. Jag vet inte om det blir jag eller mannen som kör än... Lillkillen sitter på golvet där nere och ropar mamma så det är väl bäst att jag går ;)
  • MammaDeborah

Kicki08>> Visst får du länka till mig :) kul att du gillar det jag gör :)

• MammaDeborah

Godmorgon tjejer!

Kul med husvisningar, vi var på en igår. Vi är och blir ju en väldigt stor familj så vi känner väl att inom en relativt snar framtid behöver vi något större åt oss. Igår tittade vi på en gammal ombyggd kvarn utanför Mjölby. Som det är nu bor vi i en 1,5-plansvilla mitt emellan Mjölby och Linköping.
    Kvarnen är helt klart intressant, men oj vad mycket där är att göra på den... Ny infiltrationsbädd (jag begriper knappt hälften) till trekammarbrunnen, fasaden behöver ny färg, hela huset behöver målas om invändigt, köket behöver totalrenoveras (ser ut som ett badrum med köksskåp ungefär...), en ackpump som behöver kopplas in, lås på källardörrar behöver bytas, 6 fönster är inte öppningsbara och iom det måste man stå långt upp på en stege för att putsa de..  osv.. Dvs det var en del att göra. Men priset är väääldigt bra. ....och kan nog bli bättre... begärt pris är 795000 men vi har kollat runt och det är på tok för högt. Jag kan tro att vi lägger bud på max 600'.... Men vi ska ta dit mammas man som har byggfirma och få en uppfattning om vad det kan kosta att göra vid det mest allvarliga på huset.

Nu ska jag gå och göra kaffe, sätta igång filmen jag somnade ifrån igår kväll och njuta av tystnaden från sovande barn ;)

Kram

• MammaDeborah

Sjuåringar, ja... Jag har en också, en tjej... Hon är jättejobbig emellanåt! Hon kan visserligen roa sig bra själv,det har hon alltid kunnat, men hon hittar på mycket dumheter. Och så är hon besserwisser ut i fingertopparna. Ska alltid ha sista ordet. Jodå, ibland blir jag också rätt trött på henne, men jag försöker tänka att det bara är en fas och att det snart blir bättre. Det viktiga är att alltid vara konsekvent! :) Kram!

• MammaDeborah

Så oerhört ledsamt att läsa. Visst vill man tänka att allt har en mening men ibland undrar man. Alla tankar till PennyJenny med familj. Jag kan för mitt liv inte förstå vad de går igenom...
    Många stora och varma kramar!

• MammaDeborah

Här blir det halvhjärtat midsommarfirande imorgon. På lördag däremot blir det stor fest, då gifter vi oss! Längtar otroligt mycket! Klänningen är uttagen för passa runt stora magen, håret är klippt och färgat, ny make up införskaffad, blommor beställda och mat lagad och köpt. Det känns underbart!

Nu ska bara de sista kläderna sys också. Älsklingen hämtar mina barn från sin pappa så att jag kan sy i lugn och ro idag :)

Ta hand om er alla imorgon! Kram!

• MammaDeborah

Är det förresten någon här inne som går på mvc i Linköping. Var går ni isf? Jag går på kvinnohälsan och vantrivs verkligen. Ska försöka byta...

• MammaDeborah

Hallå tjejer!

Har knappt läst, än mindre skrivit på länge nu!

Gifte mig med älsklingen på midsommardagen och allt var så perfekt det kunde vara, sånär som på att jag och mannen båda blev magsjuka. Mannen vaknade och mådde dåligt på morgonen men vi trodde båda att det kunde bero på midsommardagens överkonsumtion av sill. Jag, däremot, äter inte sill så jag var inte så orolig. Framåt eftermiddagen mådde han mycket bättre. Under middagen började jag må illa och det blev bara värre och värre. Spydde under festen och vi fick bryta upp tidigt. Åkte till säteriet där vi hade bokat rum som planerat, men natten blev jättejobbig. Spydde igen och rev upp mitt magsår. Hade fruktansvärt ont i magen. Under söndagen var jag helt slut... Först på måndagen började jag må bättre igen... :-/ Höjden av otur. Men vädret var underbart, klänningen vacker, allt var bara toppen för övrigt..

Går in i vecka 24 imorgon. Tyvärr har förvärkarna satt igång med besked. Har haft det så här förut också... :( Hela kvällarna och några gånger under dagarna..  Det är bara att inse att jag har 17 veckor av detta framför mig...

Hoppas ni andra mår bra i värmen!

Kram

• MammaDeborah

Hat varit uppe sen kl 6 i morse. Sover dåligt om nätterna och drömmer mycket. Har fått hemsk foglossning och vartenda steg är jobbigt. Känner mig redan tung och höggravid. Hur ska det gå de resterande 15 veckorna?? :-/

I fredags skulle jag ha varit hos bm men jag och familjen valde att vara en extra dag hos mamma. Trivs inte alls med min bm som bara verkar fokuserad vid vikt och då är jag inte enorm på nåt sätt. Nästa besök i augusti är hos hennes vikarie. Hoppas hon är bättre.

Funderar mycket över förlossningen och är så rädd att moderkakan inte har flyttat sig så att det blir kejsarsnitt :-/ först i vecka 34 får jag besked om hur det blir.

Ingen från Linköpingsregionen som känner för mammafika??

• MammaDeborah

Jag sover inte om nätterna just nu... Drömmer mardrömmar om alltifrån galna situationer till mördade barn.. Vaknar precis hela tiden :-/

Ska man ha det såhär?...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2