Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Jag berättade redan i v.9. Jobbar som lärare och ville ge rektorn tid till att planera inför hösten. Resten av kollegorna fick reda på det förra veckan, när vi hade ett organisationsmöte inför hösten. Däremot vet inte barnen i klassen om det än, vet inte riktigt hur jag ska berätta.

• Kinne79
    Maddie72 skrev 2010-05-18 17:40:03 följande:
    Visa en UL-bild, förstorad på OH eller på smartboard via datorn om ni använder det. Fråga om de vet vad du visar upp?
    Kul idé! Men jobbar på en Waldorfskola och det finns varken OH eller smartboard.
  • Kinne79

Imorgon ska jag på inskrivning. Vad gör man då?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-05-19 16:25:17 följande:
    Tar blodprov och urinprov!
    Ok, måste man ha hållt sig ett tag?
  • Kinne79

Ska bli spännande att se hur länge jag kan hålla mig, kissar jätteofta. Det är väl inte 4 timmar som gäller iallafall?

• Kinne79
    Bunny81 skrev 2010-05-19 20:12:15 följande:
    Trulsa79: Jag jobbar åxå som lärare! Men jag tänker följa min klass tills jag går på föräldraledighet! Jag har ingen aning om hur man ska berätta för barnen och föräldrarna?? Om man ens ska göra det... Barnen lär ju märka det när det  börjar synas mer och då berättar väl de för sina föräldrar ändå...
    Min arbetssituation är lite annorlunda, jag jobbar på en Waldorfskola (halkade in på ett bananskal är utbildad till vanlig lärare) och föräldrarna är superengagerade. Jag har bara 6 elever i klassen som är en 4-5:a så vi har en väldigt nära relation. Vill inte att de ska få en chock efter sommarlovet när jag kommer tillbaka med stor mage. Jag kommer vara i klassen fram till höstlovet, sen tänker jag ta ledigt. Tanken i en Waldorfskola är att eleverna ska ha samma lärare från 1-8, och jag är redan deras tredje så det gör det hela lite extra känsligt. Efter mammaledigheten får jag inte komma tillbaka till klassen just för att det inte ska bytas hit och dit.