Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Jag berättade redan i v.9. Jobbar som lärare och ville ge rektorn tid till att planera inför hösten. Resten av kollegorna fick reda på det förra veckan, när vi hade ett organisationsmöte inför hösten. Däremot vet inte barnen i klassen om det än, vet inte riktigt hur jag ska berätta.

• Kinne79
    Maddie72 skrev 2010-05-18 17:40:03 följande:
    Visa en UL-bild, förstorad på OH eller på smartboard via datorn om ni använder det. Fråga om de vet vad du visar upp?
    Kul idé! Men jobbar på en Waldorfskola och det finns varken OH eller smartboard.
  • Kinne79

Imorgon ska jag på inskrivning. Vad gör man då?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-05-19 16:25:17 följande:
    Tar blodprov och urinprov!
    Ok, måste man ha hållt sig ett tag?
  • Kinne79

Ska bli spännande att se hur länge jag kan hålla mig, kissar jätteofta. Det är väl inte 4 timmar som gäller iallafall?

• Kinne79
    Bunny81 skrev 2010-05-19 20:12:15 följande:
    Trulsa79: Jag jobbar åxå som lärare! Men jag tänker följa min klass tills jag går på föräldraledighet! Jag har ingen aning om hur man ska berätta för barnen och föräldrarna?? Om man ens ska göra det... Barnen lär ju märka det när det  börjar synas mer och då berättar väl de för sina föräldrar ändå...
    Min arbetssituation är lite annorlunda, jag jobbar på en Waldorfskola (halkade in på ett bananskal är utbildad till vanlig lärare) och föräldrarna är superengagerade. Jag har bara 6 elever i klassen som är en 4-5:a så vi har en väldigt nära relation. Vill inte att de ska få en chock efter sommarlovet när jag kommer tillbaka med stor mage. Jag kommer vara i klassen fram till höstlovet, sen tänker jag ta ledigt. Tanken i en Waldorfskola är att eleverna ska ha samma lärare från 1-8, och jag är redan deras tredje så det gör det hela lite extra känsligt. Efter mammaledigheten får jag inte komma tillbaka till klassen just för att det inte ska bytas hit och dit.

Hade jag jobbat på mitt förra jobb, då jag jobbade som högstadielärare på en kommunal skola, så hade jag nog inte sagt något utan bara låtit magen växa.
  • Kinne79

Idag har jag varit på inskrivningen, det tog ungefär 1h. Jag berättade att jag ofta vaknade med sovande armar och att armarna känns domnande och stickiga ibland på dagen. Så nästa vecka ska jag till läkaren, jag som hade hoppats att hon bara skulle säga att det inte var något att oroa sig för.

Jag har inte ens fått tid för rul än men nångång efter midsommar borde det bli.

Jag börjar få svårt att få av mig mina ringar, men vill inte riktigt sluta med dem redan. Men kanske borde? Är det någon mer som har samma bekymmer?

• Kinne79

pennyjenny- Jag var rejält magsjuk för ca 3 veckor sedan, kunde knappt äta något på två dagar, jag var jätteorolig för bebisen, men allt verkar gått bra. Tror absolut att man är mer mottaglig som gravid. Har aldrig varit magsjuk tidigare trots att jag jobbat i vården. Har haft ont av en visdomstand till och från i mer än ett år, men har aldrig haft så ont som jag har idag, vilket jag så klart skyller på graviditeten.

Hedi- Kul med en av varje.
    popcornplaya - Hoppas det inte är något allvarligt.
    Frogster - Vilka tunga frågor du funderar över.
    Har fortfarande inte gått upp något, ligger just nu på minus 1,5kg är det verkligen normalt iom att jag inte spyr? Är i v.13 så tycker att jag borde börja gå upp snart. Blir ju orolig och funderar på om bebisen dött och det är därför jag inte går upp.
  • Kinne79

Nu har jag varit 3 dagar i Ullared och shoppat massor till bebisen, man sparar ju massor av pengar på att handla där.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-05-25 12:41:35 följande:
    Oj tre dar? Då har du fått handlat massor då? Ullared is the shit Tyvärr har man fått med sig en del skit men sist jag a där fick jag användning av ALLT jag köpte där! Jag ska åka dit igen när jag tagit reda på könet ooch har lite pengar igen.
    Vi låg över 2 nätter så det blev 2 timmar första dagen, hela dagen på sön och sedan förmiddagen på mån. Det var så skönt att ha lång tid på sig, men då kommer man ju också hem med lite extra
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2