Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

bebis: Fy fasen! Förstår att du åkte in. Mycket bättre att man åker in och kollar än går och är orolig tycker jag. det har man rätt i att få göra. Skönt att allt är bra nu. Kramen på dig!

Här är ett regnigt Gävle och har varit heeeeela dagen lång. Det är verkligen skit när man inte kan vara ute. För då blir Theo jätte rastlös märker jag. Han är helt klart ett utebarn och är van att få vara ute hela dagarna. Men idag var det lite väl kladdigt och regnigt ute. Det har inte direkt bara duggat.. det har öst ner verkligen.
    En hel dags matvägran i stort sett har det oxå varit. Massor av gnäll och skrik. Så ingen bra dag direkt. Men det är bara å bita ihop och hoppas på en bättre dag imorrn antar jag

• kicki08

Till er som klagar. man FÅR klaga när man är gravid För ibland är det rent av överjävligt! hur vackert det än är att ha en bebis i magen. så klaga på, det har vi rätt till.
    Jag hade en pest dag igår jag med. det är ju rent av märkligt hur ens barn känner av precis dom dagar man inte mår bra själv. Och då har dom oxå sina grindagar.
    Jag måde skit igår. Var kallsvettig, svårt att andas och illamående. Orkade knappt stå upp kändes det som.
    Theo hade en rejäl skrik och gnälldag och höll på att riva huset kändes et som. Skrek och tjurade heeeela dagen lång. Herregud!! *puh*
    Idag är tack å lov en bättre dag.
    kram på er

• kicki08

bebis: Jadu... herregud... 3 st barn. Det här med bil blir ju en utmaning. Idag har vi en pegueot kombi så det ska väl få plats 5 personer. Men det blir ju smockat med packning när bara vi 4 ska åka iväg. Och så ska en bebis till med. :-\ vi får nog klura på en större bil vi med skulle jag gissa på.
    Men just nu finns inte pengarna... Men ni som har eller tänker köpa en större bil som har 3 barn. kom GÄRNA med förslag på märken och modeller

• kicki08
    JochG skrev 2010-07-26 17:58:50 följande:
    går in i vecka 27 på torsdag,  undrar om ni möjligtvis vet när man går in i den 3e och sista trimestern? :)
    Enligt FL så är det när du går in i V 29 du går in i tredje triemestern
  • kicki08

Hej tjejer

Jag mår så konstigt i min graviditet. Fruktansvärt känslosam och får för mig grejjer jag aldrig skulle ens fundera på annars. Tror jag skrev att jag och min sambo liksom hittat tillbaka till "glöden" igen nu på semestern.
    Ja nu har jag fått för mig att han är annorlunda mot mig och träffar någon på sidan om
    Trots att han bedyrar heligt att han aldrig skulle göra så och att han älskar mig så blir det bra nån dag och sen känner jag samma igen Usch... orka. Ledsen, nedstämd, oattraktiv och tjock. Vem kan älska mig liksom.. så känner jag. Bläääää

• kicki08
    Annizsj skrev 2010-07-27 11:33:59 följande:
    Känner mig också skitful, oattraktiv till tusen, lättirreterad (speciellt när jag inte fått sova), känslig som tusan....(grät under bröllopet i lördags). Tycker det är jobbigt att inte ha sin vanliga kropp. har ju blivit ganska smal efter mina grav, trivs bra med det... men nu känner mig jag mig hemsk. Blä, trivs inte alls! Finns inget roligt att ta på sig hemma. Leg ins är inte min favorit, sitter inte så skönt.....Hemma är det skönast, kan man ha mysbyxor..har ett par mammagravidmysisar, de är så sköna....men snygga är de ju inte....
    Det är just det... Innan gravditeterna var jag smal och trivdes så bra med min kropp. Mitt självförtroende var jättebra och allt det där. nu är jag minst 10 kg tyngre utan en graviditet. Och det känns inte alls bra.
    Självförtroendet får sig en rejäl smäll. Och det går ju oftast ut över förhållandet man har.
    Jag hoppas att jag kommer kunna hitta styrkan att få tillbaka min gamla kropp igen efter detta. För min egen skull.
  • kicki08

Theo vaknade 4:50 imorse *gääääsp* Inte helt ovanligt faktiskt. Fast nu har vi haft turen ett par veckor att han åtminstone sovit till 6 och ibland längre. så det har varit sovmorgon för oss
    Skönt med en liten som KAN sova till 7 iallafall
    Ja vad som händer när våra bebbar kommer i november får vi allt se
    Men här har det faktiskt hänt jättemycket med Theo på bara nån månad. Han har så smått börjat sluta äta på nätterna. det är högst varannan natt han äter välling glesare än så. För nån månad sedan var det helt klappat och klart med en flarra runt 3 på natten. Så det händer grejjer åt det bra hållet. Så här klagar vi inte
    Hoppas på ännu bättre förändringar när hans rum är klart här om ett par veckor. Får se om han börjar sova lite bättre ocå

• kicki08
    Annizsj skrev 2010-07-28 09:11:36 följande:
    Ajdå, låter tidigt.....usch! Sover han fortf två ggr dagen? Vi försöker dra ner till en gång/dagen. MEN vaknar han innan halvsju orkar han inte det. Igår sov han mitt på dagen, men var helt slut vid 18- tiden. Det är inte lätt när de vaknar så tidigt. Sen när dagis börjar kommer han ändå behöva läggas två ggr. Tempot där är betydligt högre. Så vi får se hur kvällarna blir. Skulle han bara sova till 6:30-7 hade jag jublat. Det är en enorm skillnad.
    Han har inte ätit på natten sedan jag slutade amma honom när han var 7 mån. Nån gång när han var sjuk i julas bara. jag har varit stenhård med det. De behöver ju inte äta om nätterna mer. Det blir ännu en dålig ovana som stör sömnen. Försöker istället ge välling de sista vi gör på kvällen. Men igår ville han knappt ha middag eller välling. Inte på morgonen heller. Istället fick han mannagrynsgröt, den gick ner......envis unge
    OJ! Inte ätit på natten sedan 7 månader. Det var bra det Så var min stora kille. Han slutade äta på natten när han var runt 7 månader när jag slutade amma jag med. Jätteduktig.
    Men denna kille har det varit totalt annorlunda med.
    Japp Theo sover två ggr per dag. men det beror nog just på att han vaknar så tidigt. Skulle han sova till 7 skulle han med all säkerhet bara sova 1 gång per dag. Men han orkar inte när han vaknar så tidigt... :-\
  • kicki08
    Kinne79 skrev 2010-07-28 10:40:43 följande:
    Visst låter det skönt att ha barn som sover hela nätterna. Vore ju underbart om man fick en sån bebis, men sån tur har jag nog inte utan har ställt in mig på att vara konstant trött hela tiden.
    samma här. har ställt in mig på att inte få sova på ett antal år. Och det är nog lika bra att ställa in sig på det värsta tror jag. Annars får man bara jordens chock.
  • kicki08

Det är jättekonstigt det där hur killarna liksom glömmer bort att vi är gravida. Vi ska leva efter vanliga förutsättningar ändå. Det ska delas på sovmornar mm. Vi ska alltså orka precis lika mycket som alltid annars!!?
    Irriterande.....

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2