Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Stor kram till dig, Rosen! {#emotions_dlg.flower}

Jag är helt gråtfärdig idag. Hela veckan har varit rätt ok men i natt var jag uppe vid halv två eftersom minstingen vaknade. Jag mådde lite kymigt och kände mig febrig. Mannen och två av barnen var febriga igår. Jag har alltid ont i bäckenet när jag går upp mitt i natten, men inatt ville det inte släppa. Gjorde så vansinnigt ont i både bäcken och mage. Vände och vred mig länge. Somnade till slut. Drömde jätteknäppt och blev sen väckt av minstingen kvart i sex. Han går alltid upp samma tid.. Mannen gjorde välling och jag bytte superkissig blöja och sen tillbaka till sängen. En efter en vaknade barnen och de fick alla sitta och se tv (helgrutin). Jag kunde bara inte somna för jag hade så infernaliskt ont! Och här sitter jag nu, lika ont fortfarande, trött så jag kan svimma och vill bara tjuta.. Men det hjälper ju inte..  Magen är helt i olag och kör non stop. Vi ska på middag hos svärisarna idag och det känns ju lagom kul när man är trött och irriterad....

Jag ska sätta mig och sy pyttebebiskläder och hoppas det muntrar upp..

Kram på er..

• MammaDeborah

Jag har sån bebislängtan!!! För bara några veckor sen var jag inte ens i närheten av redo och nu känner både jag och mannen att vi bara väntar. Vi är så nyfikna. Vi följer BBCs dokumentär Life på svt1HD och vi brukar spela in avsnitten och titta när vi inte kommer på något annat att se på :) Igår var det valungar, isbjörnsungar och surikatungar (och förmodligen fler som jag inte minns). Moderskänslorna vaknar ju till och med av djurungar nu *s* Min man bara skrattar åt mig *fniss*

Jag vill få vakna mitt i natten av värkar. Känna pirret i hela kroppen när man inser att det är dags. Jag vill, jag vill, jag vill!! Visst är man lite knäpp? :)

Idag ska jag sjunga med kören och jag undrar hur jag ska orka stå upp under sångerna... :-/ Jag blir yr så fort jag står upp för länge. I värsta fall får jag väl sitta ner och sjunga. Körledaren är dock lite av en perfektionist så det blir väl lite jobbigt för honom om jag "sticker" ut.. Men, det vore ju värre om jag tuppade av, eller hur? ;)

Mannen tvättar bilen som är till salu och alla barnen är ute. Till och med minstingen. Han får övervaka dammsugningen Jag ska sy tröjor till mina tre dagisbarn så att de är lite fint matchade på fotograferingen på onsdag. Har klippt håret på två av dem, den tredje ville hellre klippa sig hos frisören så jag hoppas på tid imorgon. Klippa hår på ettåring är ju allt annat än enkelt, men ja, han ser helt ok ut nu *s*

Kram på er alla!

• MammaDeborah
    Marinero skrev 2010-10-03 10:13:53 följande:
    Ursäkta språket men jävla fan va jag är trött på ryggen Gråter Så fort vid minsta ansträngning så känns det som jag ska knäckas! Ska man ens inte kunna köra med dammsugarn utan att man blir halvt handikappad! Skrikandes
    Så kände jag igår.... Nu är man verkligen trött på gravidkroppen!! *kram*
  • MammaDeborah
    Jojo 85 skrev 2010-10-03 11:01:06 följande:
    Tycker bebis e lugn i magen idag :( har jo dock känt den så jag vet ju att den lever.. Blir en hemma dag för mej o Josefine idag så avvaktar jag.. Hur länge ska man avvakta undrar jag bara? Bebis brukar härja så vilt att jag inte kan sova på morgonen, men inte idag. Fick buffa på magen för att få en buff tillbaka..
    Kan man ta med Josefine till FL om vi skulle behöva åka in o kolla? Går säkert att fixa barnvakt, men min mamma som bor närmst o som hon känner bäst är borta idag.
    Har du testat att äta nåt sött? Dricka nåt kallt? Lite sånt som brukar få fart på bebisar. Det är ju vanligt att de lugnar ner sig, men man ska ju gärna gå på sin känsla och känns det inte bra så är det bättre att kolla upp. Det finns ingen kompis som kan titta till henne om ni skulle behöva åka in?
  • MammaDeborah

Jag tycker min bebis är lite olika från dag till dag. Vissa dagar är hon superlugn och rör sig bara väldigt lite och andra dagar är det total ommöblering...

Williams mamma: Har din bm sagt åt dig att vara uppmärksam så hade jag ringt det där samtalet. Du vet ju redan att något inte är helt som det brukar med tanke på att han är så liten jämfört med din förra. Jag kan också känna att jag överdriver ibland, men bättre att göra det en gång för mycket än att något går snett!

Ang. dammsugning så är det nästan alltid mannen som dammsugar här. Det gör han varje dag *s* Med sex barn och grusiga kläder/skor så är det absolut nödvändigt! *s*

• MammaDeborah

Jag tror att man går max två veckor över tiden här. Tror dock inte jag gör det. Har aldrig gått längre än två dar över tiden.

Nu ska jag strax hämta femåringen och köra till logopeden. Har ingen lust alls idag... Magen kör i vanlig ordning och jag vill bara sova..... Mannen ligger döende i mansförkylning. Hela veckan är bokad med gud vet allt... Vattengympa, nytt VUL, besök från mamma med massor av möbler, fotografering på dagis, hämtning av barn 15 mil bort...

• MammaDeborah

Godmorgon tjejer!

Har två sjuklingar hemma idag. Mannen och femåriga sonen. Jag dras med huvudvärk sen igår. Den vill inte släppa... Sen svartnar det för ögonen så fort jag reser mig eller rör mig hastigt. Blev lite chockad igår när jag ställde mig på vågen. Har gått upp ca 0,5kg de sista 6 veckorna (dvs nästan stått still) men över helgen har jag gått upp över ett kg bara så där! Måste ju vara vatten!

Imorgon ska jag på vattengympa och det ska bli så skönt! På torsdag är det dags för nytt VUL för att se om moderkakan fortsätter flytta sig. Ska även prata med läkaren om ev igångsättning... Jag är så rädd för en störtblödning att jag föredrar att ha en förlossning som blir under lite mer kontrollerade former fastän jag egentligen inte alls rekommenderar någon en igångsättning. Det kan gå strålande, men det kan också bli överjävligt som det blev för mig förra gången...

Måste ta tag i barnens tröjor inför morgondagens fotografering på dagis.

Kram på er!

• MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-10-05 09:00:05 följande:
    Ska du träffa din BM snart? Det borde du kanske isåfall. Svullnad och huvudvärk kan tyda på havandeskapsförgiftning. jag skulle nog ringt om jag var du..... kram
    Nej, jag har inte tid förrän den 15/10 men ska träffa en läkare på ultraljudsmottagningen på torsdag. Skulle jag känna att jag blir mycket sämre så ringer jag FL men just nu tar jag det bara lugnt. Om man bortser från övervikten så ligger jag inte i riskzonen. Har aldrig haft tendenser åt HF under tidigare graviditeter och inte heller har min mamma haft det. BT låg på 120/80 sist så det räknas som normalt tror jag..
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-10-05 09:09:07 följande:
    Okej det är ju skönt. Men jag tror inte alltid man behöver ha ärftliga anlag till HF. Det kan ju dyka upp väldigt akut i form av svår huvudvärk och plötsligt svullnad. Då var det för mig. Jag satt på jobbet och det sa bara PANG så svällde jag precis överallt och fick genast högt blodtryck.
    Jag tycker nog kanske du ska be dom kolla på ul mottagningen iallafall på torsdag. Kolla ditt blodtryck åtminstone.
    Ja, jag tänkte att jag skulle be att de kollar urin och BT på torsdag.
  • MammaDeborah

Jag har haft katastrofalt låga järnvärden de andra fyra gångerna och inget har hjälpt då. Så döm av min förvåning när jag har superhöga värden denna gång! Jag vet inte om det är därför, men jag äter väldigt regelbundet och ung samma sak varje morgon. Ett glas apelsinjuice, två mackor, en kopp kaffe, en kapsel niferex och en vitamintablett. Jag låg på 135 för några veckor sen och har legat lika högt hela tiden. Känns helskumt men oj så mycket friskare jag är. Trött är man ändå, men på ett annat sätt. Magen är det ju däremot sisådär med och hemorrojder har jag också

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2