BF November,2010 DEL 2
Hur var din bebis sen när den kom ut, var den fortfarande lugn?
Vilken j-a kväll det blev.....
Har gått i ett litet lyckotöcken sen jag kom hem från förlossningen. Sov några timmar på eftermiddagen och sen körde jag och hämtade barn. 3 barn på dagis och två på fritids. Sen vidare till stan och hämta mannen som inte hade någon bil eftersom vi åkte tillsammans i morse. På vägen dit började jag få sammandragningar och de kom nästan non stop! Och inte blev det bättre. Fortsatte hela vägen hem och det trycker på mot ryggslutet. Tog två panodil och lät mannen fixa maten. De fortsätter komma trots panodil. Nu har jag tagit en kvarts bricanyl. Vågar inte mer eftersom jag fick så stark reaktion på en tablett sist.
Det ska väl inte dra igång nu efter allt?!?!
Är det inte lugnare om en timme så får jag väl ringa förlossningen och förklara läget..
kram...
Det är inte första gången jag har problem med sammandragningar som blir snudd på regelbundna och ändå är ingen av barnen särskilt tidigt födda (bf+2, bf+2, bf-5, bf-8)... Jag har ju mer bricanyl att ta men är så rädd för biverkningarna... hjärtklappning är bland det mest obehagliga jag vet.. och jag känner redan av hjärtklappningen av bara en kvarts tablett (normal dos är 1 hel tablett).
Jo.. jag ska krypa ner i badet.... hoppas det hjälper... Om det tänker dra igång så har jag inte längre nån lust att försöka stoppa upp det, för det här är lite för jobbigt känner jag... Bebis är ju stor för sin ålder ändå..
Det lugnade ner sig efter badet. Tyvärr fick jag hyfsat mycket biverkningar även på en kvarts bricanyl men ändå inte alls som med en hel tablett.
Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova gott hela natten. Imorgon behöver vi handla mat men det får nog mannen sköta. Jag tänker bara ta det lugnt!
Kram på er!